Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Bankovní prostitutky a hypoteční upíři

Aleš Tůma
Aleš Tůma
9. 10. 2009

„Ty máš na výběr,“ vzkazuje čtenáři/ divákovi slzící mladá prostitutka v nové reklamě. Propaguje neziskovku, která pomáhá obětem obchodu s lidmi? Omyl, jde o studentské konto.

Bankovní prostitutky a hypoteční upíři

Ponechme stranou kvality onoho účtu a podívejme se na sdělení reklamy. Kromě prostitutky je i verze s mladíkem za mřížemi. Banka se prý snaží motivovat studenty, aby přijali zodpovědnost za svoji budoucnost. Má tedy poselství být „s naším kontem takhle nedopadneš“?

To by bylo dost odvážné, už proto, že firmy se většinou snaží značku spojovat s pozitivními konotacemi. Ostatně asi proto není v reklamě logo banky, jen logo produktu. Pokud tahle strategie bude fungovat, třeba se příště dočkáme v reklamě na prací prášek zmlácené hospodyňky...

Mimochodem, není to první zkušenost oné banky s prostitucí. Loni si v její reklamě mladík užíval se zralou kurtizánou, která zosobňovala „půjčku bez rizika“.

Upíři staří a noví

V jiné reklamě hypotéku ztělesňuje upír. „Já vás nevysaju,“ vzkazuje upír–hypotéka a drží se za chrup, jenž mu vyrazila z úst potenciální klientka.

Působí komicky: plešatý, ve staromódním plášti ještě trochu zmačkaném z rakve. Jenže jak správně upozorňuje expert na „brakové“ žánry Ivan Adamovič, jde o zcela přežité pojetí upíra. Moderní upír není vetchý páprda. Moderní upír je mladý – věčně mladý.

Jak by taky upíři mohli být staří páprdové, když se upírství šíří kousnutím, a oběti kousnutí jsou převážně lepé děvy? V tom přece není špetka logiky! Staří upíři se báli česneku a proměňovali se v netopýry. Ti moderní se česneku vysmějí (ale stříbra se bojí, což je dobrý argument pro investici do této komodity). Proměňují se v mnohem děsivější věci, případně vyvádějí supermanské kousky. Stačí si vzpomenout na scény z filmů jako Blade nebo Od Soumraku do úsvitu.

Upír–hypotéka by tedy měl být vybaven alespoň samurajským mečem, jímž by rozsekal konkurenci na cimprcampr.

Foto: G2.cz

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (8)

Vstoupit do diskuze
Aleš Tůma

Aleš Tůma

Pracuje jako analytik investic ve společnosti Partners. Absolvoval VŠE v Praze a v roce 2013 získal titul CFA (Chartered Financial Analyst). Během studií působil v ekonomických rubrikách Hospodářských... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo