Komentáře - Martin Vlnas

Komentáře

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Andrea Koncova k článku: O diktátorské vášni pro sport

Co takhle si otevřít nějakou jeho knihu? Odborné texty (jakkoliv v ... Zobrazit

Co takhle si otevřít nějakou jeho knihu? Odborné texty (jakkoliv v uvozovkách, nebo bez nich) na Finmag nepatří.Tohle není web pro odborníky, pokud Vás to irituje, tak nás můžete s klidným srdcem nečíst...
.
Z Vašich komentářů mám zcela subjektivně pocit, že dost vaříte z vody (nebo ukrýváte nějakou strašné tajemství, které by změnilo chod dějin...)

datum: 17.3.2010 16:58

Reakce na:

Andrea Koncova: vsak irelevantni a subjektivni jiste jsou, ja nejsem primo Pavlem Kohoutem, na nem je doplnit svuj odborny zivotopis o vsechny podstatne informace podle nejlepsiho vedomi a svedomi (dukazni bremeno). Pokud ho zde za odbornika povazujete, nemam zadnych namitek, jen bych rada videla nejaky jeho "odborny" clanek z financni ekonomie, aspon jeden jediny, prosim (!) abych mela klid v dusi a mohla rict, ano financni poradenstvi je v Ceske republice na dobre ceste (?)

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Andrea Koncova k článku: O diktátorské vášni pro sport

Tohle jsou opravdu silná slova. Proto by bylo dobré (a také podle ... Zobrazit

Tohle jsou opravdu silná slova. Proto by bylo dobré (a také podle pravidel diskuse) tato tvrzení podpořit nějakými argumenty. Takhle to je obyčejné plácání do větru.

datum: 17.3.2010 14:47

Reakce na:

Andrea Koncova: Pavel Kohout neni ekonom, mozna s privrenyma obema ocima prumerny analytik, stojim si za tim a jsem schopna to i dokazat (ale neudelam to, protoze to neni dvakrat eticke:-), penize bych si u nej, ale v zadnem pripade nikdy nenechavala spravovat (a opravdu predtim durazne varuji!) To ze se nekdo dostal tak daleko (na pozici "radit" druhym) je zajimave a svedci to o tom, jak forma predchazi ne-odbornych kruzich obsah, resp. co udela kdyz v celorepublikovych mediich recyklujete jeden clanek na 10x od Zeny a zivot po Hospodarky. Neviditelna ruka trhu o jeho (nasem) osudu rozhodne:-)

Martin Vlnas Martin Vlnas k článku: Cena sociálního státu

Ještě mrkněte sem: ... Zobrazit

Ještě mrkněte sem: neviditelnypes.lidovky.cz ...
.
Snad i méně bystrý příznivec Paroubkovy strany socialistické si všimne podivného nepoměru mezi čísly a výškou sloupců. Zatímco druhý sloupec má představovat jednoprocentní nárůst oproti prvnímu, jeho výška je dvojnásobná. A třetí, osmkrát vyšší než první, vzrostl ve skutečnosti o necelých šest procent!

datum: 17.3.2010 11:59

Martin Vlnas Martin Vlnas k článku: Cena sociálního státu

Opět díky, Pavle! Mě tady nejvíc zarazila tahle poznámka: po ... Zobrazit

Opět díky, Pavle! Mě tady nejvíc zarazila tahle poznámka: po nákupu automobilu jste v Dánsku povinni zaplatit „registrační daň“. Sazba? Pakatel, pouhých 105 procent hodnoty vozidla (do ceny v přepočtu 263 tisíc Kč), případně 180 procent u vozidel dražších… To je fakt děsivý!!!

datum: 17.3.2010 11:43

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Petr Síla k článku: Somálsko: Kalašnikov místo prutu

Problém je, že je potřeba hlídat obrovský prostor, což není ... Zobrazit

Problém je, že je potřeba hlídat obrovský prostor, což není snadné ani s námořní a leteckou podporou - viz. obrázek tady www.wired.com ...
.
Jinak opravdu doporučuju tenhle článek: www.wired.com ...

datum: 15.3.2010 17:13

Reakce na:

Petr Síla: Vojenské lodě již v prostoru jsou. Nepřetržité letecké hlídkování by se velmi prodražilo. Kdo to zaplatí? Likvidace člunů znamená mrtvé, který politik si to vezme na triko? Navíc, jak jsem psal v minulém příspěvku, tím zničíte možná piráty, ale ne pirátství. Za každého zabitého se objeví několik dalších. Dokud se ze Somálska opět nestane bezpečný stát, tak se pirátství nezbavíte.

Martin Vlnas Martin Vlnas k článku: Somálsko: Kalašnikov místo prutu

Co se týče taktiky pirátů: tady je jedno zajímavé video - ... Zobrazit

Co se týče taktiky pirátů: tady je jedno zajímavé video - www.youtube.com ...

datum: 15.3.2010 14:49

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Petr Síla k článku: Somálsko: Kalašnikov místo prutu

Což je ale logické, ne? :) Zobrazit

Což je ale logické, ne? :)

datum: 15.3.2010 14:43

Reakce na:

Petr Síla: Vzhledem k tomu, že se některé posádky dokázaly ubránit i beze zbraní, tak by to problém nebyl. Jenomže pro většinu firem je jednodušší se pojistit a zaplatit výkupné, než riskovat přestřelku a ztrátu celé lodi.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Libor Kosour k článku: Somálsko: Kalašnikov místo prutu

Taky jsem přemýšlel, jak se piráti v lehkém motorovém člunu ... Zobrazit

Taky jsem přemýšlel, jak se piráti v lehkém motorovém člunu dostávají na desítky(?) metrů vysokou palubu tankeru... Očividně se jim to ale daří.
Jinak tady je zajímavý článek o tom, jak se mohou lodi bránit: www.ngoilgas.com ... Jsou to docela zajímavé a vynalézavé věcičky :)
.
Earlier this month the US-flagged container ship Maersk Alabama repelled an attack by suspected pirates off the northeast coast of Somalia. According to a statement from the US 5th Fleet, when a pirate skiff approached the ship, the security team on board responded with evasive maneuvers, and blasted them with Long Range Acoustic Devices (LRADs) and small-arms fire. The pirates then broke off the attack.

datum: 15.3.2010 14:42

Reakce na:

Libor Kosour: Ten par jsem nemyslel doslova. No radar by mel odhalit piratskou lod a oni by pak vedeli, kde se maji branit. Ale nevim jak presne takove prepadeni probiha, takze tezko rict.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Pavel Hek k článku: Somálsko: Mobilní platby zachraňují životy

Díky moc za připomínku. Nejsem si ale jistý, jestli máte pravdu: ... Zobrazit

Díky moc za připomínku. Nejsem si ale jistý, jestli máte pravdu: v "Bitvě o Mogadišo", která byla předlohou filmu, bojovali primárně Američané, kteří nebyli součástí kontingentu UNOSOM II (dobře s pomocí Pákistánců a Malajců, kteří byli)...
Více tady: The original authorized strength of UNOSOM II was approximately 28,000 military personnel and some 2,800 civilian staff. Military personnel were provided by the following countries: Australia, Bangladesh, Belgium, Botswana, Canada, Egypt, France, Germany, Greece, India, Ireland, Italy, Kuwait, Malaysia, Morocco, Nepal, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Republic of Korea, Romania, Saudi Arabia, Sweden, Tunisia, Turkey, United Arab Emirates, United States and Zimbabwe. The civilian component of UNOSOM II consisted of staff members of the United Nations and of personnel seconded from Member States.
In addition, there were approximately 17,700 troops in the United States Joint Task Force in Somalia, which did not form part of UNOSOM II and were not under the operational command of the UNOSOM II Force Commander. This number included the Quick Reaction Force, deployed in support of UNOSOM II.
popp.gmu.edu ...

datum: 13.3.2010 23:05

Reakce na:

Pavel Hek: Zajímavé, toho se u nás hned tak nedočkáme. Jen vám pane Vlnasi unikl malý detail, který se týče zpackané americké mírové mise, amíci fungovali pod vlajkou OSN.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Jan Majer k článku: David porazil Goliáše...

No tak tohle by za zpracování stálo. Nechceš si cvičně hodit ... Zobrazit

No tak tohle by za zpracování stálo. Nechceš si cvičně hodit jedno sentimentální úterní psycho :-)

datum: 12.3.2010 08:14

Reakce na:

Jan Majer: Visej tam nádherná témata k diskusi. Třeba Roman Dvořák z Pioneeru před pár lety rozebral z pohledu ekonoma zápletku Supermana, dovolím si citovat z úvodu článku:
„Ve filmu Superman chtěl hlavní padouch Luthor s pomocí vesmírných krystalů vybudovat nový kontinent a zbohatnout prodejem půdy, které je na Zemi nedostatek. Časopis Forbes zařadil Luthora mezi patnáct nejbohatších fiktivních Američanů, po boku animovaného kačera strýčka Skrblíka, Bruce Wayna alias Batmana nebo naftařského magnáta J.R. Ewinga ze seriálu Dallas. Luthorův nemovitostní projekt by byl ale ve skutečnosti ekonomicky pochybný...“

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Jan Majer k článku: David porazil Goliáše...

Honzo, nastavil si laťku sakra vysoko :) To se to pak těžko ... Zobrazit

Honzo, nastavil si laťku sakra vysoko :) To se to pak těžko navazuje.

datum: 11.3.2010 19:55

Reakce na:

Jan Majer: Martine, Lado, nechcete někdo pokračovat v sérii článků o filmech s finanční tematikou, kterou jsem začal publikovat někdy před rokem v tištěném Finmagu? Vzal jsem to od lesa, abych si to šetřil, a ty největší pecky zůstaly nezpracované.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Andrea Koncova k článku: O diktátorské vášni pro sport

paní A.K. teď nezbývá než povolat Dalea Coopera, aby nám to ... Zobrazit

paní A.K. teď nezbývá než povolat Dalea Coopera, aby nám to vyřešil ;-) ale zajímalo by mě spíš, co navrhujete vy?

datum: 11.3.2010 19:54

Reakce na:

Andrea Koncova: pane M.V., verte, ze tady plati stejne tak jako v Twin Peaks, ze sovy nejsou tim, cim se zdaji byt:-)s pozdravem A.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Lada Kičmerová k článku: David porazil Goliáše...

Cestu jim vyšlapala Sedma rota za úplňku ... Zobrazit

Cestu jim vyšlapala Sedma rota za úplňku :-)
.
www.csfd.cz ...
.
Jinak ale podle mého dostalo oskara to nejlepší z Panchartů - Christoph Waltz. Geniální role.

datum: 11.3.2010 12:02

Reakce na:

Lada Kičmerová: Souhlas, bastardi jsou úžasní. Nejde jen o to, že se člověk náramně baví, ale upřímně mě šokovalo - v dobrém slova smylu - i to, že někdo našel "odvahu" postavit se k tématu druhé světové války s takovou drzostí. Vlastně jsem čekala, že se hodně lidí ozve, že film zneuctívá památku tak tragické události, ale nic jsem nezaznamenala...

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Radovan Kubát k článku: O diktátorské vášni pro sport

Ono to podle mého není jen o síle Paroubkových slibů a hloubce ... Zobrazit

Ono to podle mého není jen o síle Paroubkových slibů a hloubce korýtek. JE to také o totální neschopnosti většiny pravicových politiků komunikovat, jejich korupčních skandálech a aroganci.
.
Kdyby tady byla funkční pravice, Paroubek by už byl dávno ze hry ven (a s ním i Rath a spol.). Jenže místo toho jsou lidé jako Bém, Jančík atd... Žádné nové tváře, spousta kostlivců.
.
Když jsme před časem dělali s Honzou Majerem rozhovor se Stanislavem Bernardem, řekl nám tohle: Levice má populismus, pravice (pokud chce být skutečnou pravicí) tak mocný nástroj nikdy mít nebude. Místo toho musí všechno spojit s pečlivě pěstovanou důvěrou lidí (kteří uvěří, že méně je někdy více, že se musíme chovat zodpovědně atd).
.
Jakýkoliv skandál proto vždy mnohem více poškodí pravici. Levice ho zamázne milodary, pravice pak musí léta bojovat o nápravu...
Haguess :(

datum: 11.3.2010 07:36

Reakce na:

Radovan Kubát: "U nás jsou ale voliči a občané svobodní, jsou tedy tak hloupí ?"
.
Přesně toto mě také napadlo. Většina obyvatelstva má IQ kolem průměru. Otázkou je, zda stačí průměrná inteligence na odhalení toho, co je Paroubek a spol zač. Zdá se, že nestačí. Další možnou a pravděpodobnou příčinou jsou emoce. Voliči ČSSD jsou zasklepeni představou, že jim tato strana nasype více do korýtka.

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Adam k článku: David porazil Goliáše...

Nojo, koukám na to. Tak to se omlouvám :) Zobrazit

Nojo, koukám na to. Tak to se omlouvám :)

datum: 10.3.2010 23:56

Reakce na:

Adam: jj, prijde mi, ze cim vic starne, tim lepe a mene konformne toci... akorat s remakem ani originalem "Yumy" nemel nic spolecneho, pokud vim;-)

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Adam k článku: David porazil Goliáše...

Gran Torino je skvělé! Ostatně jako většina Eastwoodových filmů ... Zobrazit

Gran Torino je skvělé! Ostatně jako většina Eastwoodových filmů z poslední doby (3:10 to Yuma, Changeling, Mystic River...)

datum: 10.3.2010 22:50

Reakce na:

Adam: Chtel jsem puvodne napsat Gran Torino, ale to melo celosvetovou premieru v prosinci 2008:-/ Takhle bych to opravdu videl na Avatara, mozna Inglourious Basterds, zadne jine filmy mi neprisly tak dobre udelane a zadny film me loni neoslovil natolik, abych ho uprednostnil...

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Andrea Koncova k článku: O diktátorské vášni pro sport

Díky za vysvětlení. Já si zase myslím,že je dobré, že se věci ... Zobrazit

Díky za vysvětlení. Já si zase myslím,že je dobré, že se věci dávají do kontextů, které nejsou na první pohled zřejmé, zato jsou (podle mě) pravděpodobné... Třídní nenávist takové články sice budit mohou, zároveň ale mohou někoho přinutit začít přemýšlet o tom,co se děje, proč se to děje a k čemu to směřuje.

datum: 10.3.2010 22:47

Reakce na:

Andrea Koncova: chvalim vybornou kreativni strategickou praci s fakty:-) ale o tom jsme uz mluvili...Podobne clanky budi v "masach" tridni nenavist, P. K. se spolucastni trapneho "ceskeho divadla", kdy se "lidu" v arene predhodi J. P., zatimco za arenou prolezaji potkani bludistem odpadku.

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Mahas k článku: O diktátorské vášni pro sport

Mě taky. Způsob jakým ČSSD loví popularitu je vážně ... Zobrazit

Mě taky. Způsob jakým ČSSD loví popularitu je vážně udivující:
.
ČSSD zvedne průměrný důchod na 15 000 korun, prohlásil před dvěma týdny místopředseda ČSSD Zdeněk Škromach. Dnes ale přiznává: nemyslel jsem to vážně. Píší o tom Hospodářské noviny.
Plán sociálních demokratů, že zvýší průměrné důchody, které dnes dosahují asi 10 000 Kč, do roku 2014 o polovinu, zazněl na semináři ČSSD před dvěma týdny.
"Zdroje samozřejmě jsou ve státním rozpočtu," řekl tehdy Škromach.
Dnes přiznal, že se nic takového nestane. Prohlášení o zvýšení důchodů podle něj bylo jen marketingovým tahem, který měl ČSSD dostat s pozitivní zprávou do médií.
"My jsme nikde nic takového neslíbili. Nenajdete to v žádných materiálech. Vy berete od nás všechno vážně," řekl Hospodářským novinám poté, co list spočítal, že by splnění slibu zatížilo rozpočet během čtyř let o 170 miliard korun.
"Vždyť by o tom nikdo nenapsal, kdyby tam taková zmínka nepadla," vysvětlil Škromach, proč slib vypustil z úst.
Tady už fakt končí všechna sranda :(
aktualne.centrum.cz ...

datum: 10.3.2010 22:44

Reakce na:

Mahas: hm, hezke, strucne, vystizne... bohuzel, s Paroubkem to nic neudela. Ani trapne prereky krasobrusleni vs rychlobrusleni na situaci nic nezmeni. Troufnu si rict, ze Lukasenkovi by se to nestalo. Ale Paroubkovi ten trapas snad jeste na popularite prida. Prepada me beznadej.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Andrea Koncova k článku: O diktátorské vášni pro sport

Proč myslíte? Text je to podle mého opravdu dobrý... Zobrazit

Proč myslíte? Text je to podle mého opravdu dobrý...

datum: 10.3.2010 18:42

Reakce na:

Andrea Koncova: troska kritiky a sebereflexe by panu P. K. neuskodila...

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Zdravím, to předpokládáte špatně :) Viz. sekce "O nás" tady na ... Zobrazit

Zdravím, to předpokládáte špatně :) Viz. sekce "O nás" tady na Finmagu. I tak ale nevím "point" - i ekonomové mohou být a jsou morální lidé, ne? To vaše tvrzení je trochu paušalizující, není?

datum: 10.3.2010 14:03

Reakce na:

Larak: Stejně mne to zaráží. Předpokládám, že jste ekonom. Měl byste tedy všechno přepočítávat na peníze a morálku nechat starým bábám, ne?

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Jiří Kratochvíl k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Zcela souhlasím. Aneb: Kdo seje vítr, sklidí bouři :) Zobrazit

Zcela souhlasím. Aneb: Kdo seje vítr, sklidí bouři :)

datum: 10.3.2010 12:00

Reakce na:

Jiří Kratochvíl: Zastaveno senátem a v krátké době patrně nepodepsáno prezidentem ? Do voleb znovu neprojednáno = zbytečné divadlo pro zvednutí popularity jedné strany ? To je úspěch ?
To vaše přirovnání s Paroubkem je bohužel docela přesné, ovšem to že na část voličů fungují lži (viz http://hn.ihned.cz/c1-40978350-duchod-15-tisic-jen-tahak-na-volice-priznala-cssd) neznamená, že by politici měli lhát. pokud bych aplikoval Vaše myšlenky do důsledků, tak nejjednoduší řešení problémů s Romy je násilné a přesto tu nikdo neběhá s mačetami jako ve Rwandě (no dobře, pár (nejen) holých hlav ano). To že se něco tak dá udělat, neznamená, že se to tak udělat musí/má. Pokud odboráři musí vydírat, tak dělají svojí práci špatně. Pokud Paroubek musí lhát, tak je špatný státník. Ve chvíli, kdy začnou ve stejné míře vydírat/lhát všichni, tak tu máme anarchii...
Konkrétně Paroubek hraje sice zatím úspěšnou, ale zároveň velmi nebezpečnou hru, protože nebere v úvahu myšlení a schopnosti porevolučních generací...

Martin Vlnas Martin Vlnas k článku: O diktátorské vášni pro sport

Skvělý článek, Pavle! Díky za něj. Zobrazit

Skvělý článek, Pavle! Díky za něj.

datum: 10.3.2010 11:54

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Máte pravdu - o tomhle jsem se už v téhle diskusi (tuším, že v ... Zobrazit

Máte pravdu - o tomhle jsem se už v téhle diskusi (tuším, že v souvislosti se slabostí demokracie a její neschopnosti bránit se podobným atakům) psal. Na druhou stranu, já s takovým jednáním (jakkoliv je efektivní) nesouhlasím a budu ho kritizovat, ať už tady na webu, nebo v politice.

datum: 9.3.2010 21:32

Reakce na:

Larak: Jsem asi příliš ukecaný, ale ještě něco mne napadlo. Vezměte si image jistého Paroubka (jsem slušný, nenapsal jsem paroprasete) a korelaci s preferencemi jeho strany. Ona ta závislost mezi "jsem civilizovaný, hodný, skoro až milý" a "mé snažení v politice má výsledky" prostě úplně jednoznačná není.

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Slušnost by měla sloužit lidem, ne lidi slušnosti - tohle je imho ... Zobrazit

Slušnost by měla sloužit lidem, ne lidi slušnosti - tohle je imho moc zajímavý postřeh. Na druhou stranu, Finmag není a nemá být "zdí nářků" ani místem, kam se lidé chodí "vyřvat" ale prostorem, kde by se měla odehrávat konstruktivní debata probíhající v rámci "jistých" (ano "jistých" a konkrétních, minimálně, co se hranic týče) pravidel vymezených třeba Kantem a jeho pojetím svobody, hmm? :) Ano, možná jsem útlocitný, ale některé obraty, které ve svých příspěvcích (ještě jednou řeknu, že velmi podnětných, mohu-li soudit) používáte, jsou prostě zbytečně a nepaří sem.

datum: 9.3.2010 21:29

Reakce na:

Larak: Mimochodem, to si opravdu myslíte, že vyjadřovat sebevětší vztek něčím jako "ach, vy, vy!" je realistické - a že to k něčemu je? Slušnost by měla sloužit lidem, ne lidi slušnosti.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

A opravdu si myslíte, že je to "výsledek" těchto Duškových ... Zobrazit

A opravdu si myslíte, že je to "výsledek" těchto Duškových slov?
.
BTW. tady je audiozáznam s "nejzajímavější" částí rozhovoru - k poslechu zde: www.lidovky.cz ...

datum: 9.3.2010 20:27

Reakce na:

Larak: Výsledky Jaromíra Duška: http://www.lidovky.cz/snemovna-ustoupila-odborum-benefity-podlehaji-nizsimu-zdaneni-pwg-/ln_domov.asp?c=A100309_165630_ln_domov_ani

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Jakákoliv nálada - i sebevětší vztek - se přeci dá vyjádřit v ... Zobrazit

Jakákoliv nálada - i sebevětší vztek - se přeci dá vyjádřit v rámci "jistých" pravidel slušnosti, ne? Pokud citujete Marka Aurelia, tak byste o tom měl něco vědět :))

datum: 9.3.2010 20:18

Reakce na:

Larak: Zbytečné? Myslíte vyjadřovat se tak, jak to cítím? Jo, asi je to zbytečné.

Martin Vlnas Martin Vlnas reaguje na Jan Filip k článku: Vlastní, nebo nájemní? Toť otázka!

On ale pro investory není. Od toho jsou tady jiné weby. My jsme tady ... Zobrazit

On ale pro investory není. Od toho jsou tady jiné weby. My jsme tady pro každého, kterého (třeba tahle) problematika zajímá a pálí. A je jedno, jestli je onen člověk investor, nájemník nebo kdokoliv jiný....

datum: 9.3.2010 20:15

Reakce na:

Jan Filip: Pokud je finmag magazín určený pro investory, tak tenhle článek sem určitě nepatří. Už jenom věta "Pokud máte na účtu několik zbytečných milionů, není co řešit." musí odradit každého kdo nějaký milión má a s investováním to myslí vážně.

Martin Vlnas Martin Vlnas nesouhlasí s Larak k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Pletete se :-) Lidé se mění. A s nimi se mění i jejich názory. ... Zobrazit

Pletete se :-) Lidé se mění. A s nimi se mění i jejich názory. Nejde to rychle, jde to pomalu, ale jde to. A média (stejně jako politikové) v tom hrají zásadní úlohu. Jsou to sociální agenti, názoroví vůdci, kdo určuje a ovlivňuje.
.
Že je gro české společnosti latentně xenofobní souhlasím. Ale i to se postupně mění. Nenávist slábne (uvidíme, co s tím udělá nová vlna imigrantů).. Ale to je věc názoru.
.
Marcus Aurelius si myslel, že jediná cesta k přežití je být jako neměnný sloup v rozbouřeném moři. Na první pohled to zní vznešeně, ale stocismus je podle mého defétistický, pesimistický a svým způsobem i arogantní.
.
Ještě bych vás přece jen rád poprosil, zda byste trochu neupravil vaší "terminologii" - vždyť to přeci zbytečné, nebo ne?

datum: 8.3.2010 13:50

Reakce na:

Larak: Potíž je, že tenhle "skupinový nesouhlas" je čirým mediálním předstíráním. Zeptejte se lidí na ulici, co si doopravdy myslí. Nemají rádi cikány, homouše, arabáče, úkáčka. Nemají rádi nikoho, tak to bylo, je a bude. Jediné, co se změnilo, je tón médií.
Je to jako za socíku, lidi si něco jiného myslí a říkají potichu doma, než se pak dostane do novin. Netvrdím ani že je to dobře, ani že je to špatně, jen že skutečnost vypadá úplně jinak, než si můžete přečíst.
"Kdybys třeba vzteky puknul, lidé budou jednat pořád stejně" - Marcus Aurelius.

Martin Vlnas Martin Vlnas nesouhlasí s Jilm k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Dobrý den, na jaké téma není naše společnost připravená? Podle ... Zobrazit

Dobrý den, na jaké téma není naše společnost připravená? Podle mého je to totiž přesně obráceně: ona diskreditační kampaň totiž ukazuje, že naše společnost JE připravená s podobnými projevy bojovat a že je dokáže kolektivně vykázat na místa, kam ve skutečnosti patří. Ať si o našich politických elitách myslím cokoliv, v tomhle jsem s nimi zajedno.
Nesouhlasím ani s vaším tvrzením o "pouhém názoru" - nadřazenost árijské rasy byl přece zpočátku taky jen "pouhý názor". Jak to dopadlo, všichni víme.
.
Jinak ale souhlasím, že by se mělo bojovat proti jakékoliv protekci. Záleží ale samozřejmě na zvolené technice boje. Ta, kterou zvolil Dušek, může být efektivní, mobilizující a nevím, co ještě. Do společnosti slušných lidí ale určitě nepatří.
.
Bohužel, demokracie se proti takovýmhle lidem a takovýmhle názorům nedokáže efektivně bránit. Paradox o svobodě slova, kterou se vždy nejvíce ohánějí ti, kteří v ní nevěří nejméně a kteří by ji po uchopení moci okamžitě rozcupovali, si bohužel v sobě tenhle politický systém nese už od počátku. Jak se proti tomu bránit jinak, než právě skupinovými projevy kolektivního nesouhlasu?

datum: 8.3.2010 08:58

Reakce na:

Jilm: Je to spor mezi Duškem a dotyčnými kteří homosexuálové nejsou, který se dá vyřešit u soudu.
Každopádně si myslím, že naše společnost ještě není na toto téma připravena. Jak jinak si vysvětlit diskreditační kampaň, která se ihned odstartovala na pana Duška. Na kterého, kvůli pouhému názoru útočí všechny politické strany, vláda, zástupci odborů a i tisk, kteří vůbec nemají s výroky co do činění a pouze se pletou do sporu po kterém jim nic není.
Mimochodem závažnost Duškovo obvinění by spíš měla nastartovat zcela opačnou reakci a jestliže se potvrdí, že na posty v ztrátových Českých drahách jsou lidé dosazováni ne podle odbornosti, ale podle sexuální orientace. Bylo by nanejvýš vhodné, aby takovéto vedení ihned odstoupilo.

Martin Vlnas Martin Vlnas souhlasí s Jiří Kratochvíl k článku: Příliš teplá dráha Jaromíra Duška

Ano, máte pravdu, při jejich schvalování se mi kroutila kudla v ... Zobrazit

Ano, máte pravdu, při jejich schvalování se mi kroutila kudla v kapse. Na rozdíl od těch, které jsem neautorizoval a které jsem opravdu nepatří, se zde autor (Horák) pod své tvrzení podepsal (samozřejmě je možné, že pod falešným jménem, ale to není v mých silách kontrolovat). Jsem v tomhle (možná naivním) optimistou a věřím, že pokud si onen člověk tuhle diskusi přečte, dotečou k němu alespoň nějaké informace, které by mohly zapůsobit... I když.
.
Jak jsem psal v reakci na něj. Sice přihlouplý, ale také názor... A posoudit, který názor je pouze přihlouplý a který je už mimo vymezený prostor, je občas velmi obtížné. Na cenzora si hraji opravdu nerad. Jsem ale rád, že se na Finmagu naštěstí objevuje takových příspěvků, u nichž o publikaci musím přemýšlet, jen minimum - maximálně pět procent, řekl bych... Většinu jen prolétnu a s radostí autorizuji.

datum: 8.3.2010 08:42

Reakce na:

Jiří Kratochvíl: Víte tomu se říká vydírání a aby k tomu nedocházelo, tak každý stát má Policii (zločinci uvnitř) a armádu (zločinci venku).
Asi by se Vám líbil navrát k pořádkům doby minulé, že ?
Ty výsledky, co jste zmínil, mohl by jste se o tom trochu rozepsat ?
Poznámka pro provozovatele webu - ty první homofóbní příspěvky bych čekal spíše na novinky.cz a ne tady. Jsem velkým příznivcem kontroverzních témat, ale debata má být vedená s určitou úrovní...