Noví inspektoři na silnicích: Kamiony a autobusy čekají přísnější kontroly
Autodopravce, včetně těch, kteří dopravují lidi, čekají od července na silnicích noví kontroloři. Půjdou hlavně po přetížených kamionech.

Od července na silnicích potkáme nové inspektory, kteří budou kontrolovat nákladní auta. Sněmovna schválila vznik nového úřadu, který bude zastavovat kamiony, hlídat jejich zatížení, upevnění nákladu, technický stav. A vystavovat pokuty.
Ve skutečnosti to ale noví inspektoři nebudou. Přesto se ledacos mění.
Od července bude existovat Inspekce silniční dopravy (INSID). Vznikne při ministerstvu dopravy, a to ze stávajícího úřadu, který se jmenuje Centrum služeb pro silniční dopravu.
Dnes pracovníci Centra služeb pro silniční dopravu při kontrolách na silnicích a dálnicích potřebují spolupráci policie nebo celní správy. Sami nesmějí auta ani zastavovat.
Nutnost koordinovat činnost s policisty nebo celníky prý provádění kontrol komplikuje a podrývá jejich efektivitu.
Pracovníci nové Inspekce silniční dopravy budou ale mít kontrolní pravomoci, budou mít pravomoc dopravce zastavit, prověřit i pokutovat a obejdou se při tom bez policie i celníků. A ti prý budou mít víc času zas na svoje úkoly.
„Inspektoři získají lepší technické vybavení a silnější pravomoci, aby mohli ještě důsledněji kontrolovat dodržování pravidel a férovost podnikání v nákladní dopravě,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Mezi další kroky ministerstva dopravy, kterými řešíme nebezpečné kamiony, patří zákaz předjíždění kamionů na dálnicích nebo například instalace nových vysokorychlostních vah.
Zaměří se primárně na přetížené kamiony a ty ve špatném technickém stavu.
Inspekce silniční dopravy v kostce
Koho kontroluje
Nákladní vozy, kamiony, autobusy dálkové přepravy a další vozidla, která jsou provozována za účelem podnikání
Co u něj kontroluje
Mimo jiné: hmotnost kamionů (případné přetížení), zajištění nákladu, technický stav vozidel, dodržování povinných přestávek
Co vám můžou
Smí vás zastavit (a vy zastavit musíte), kontrolovat, vyměřit pokutu
Co nedělají
Nezastavují osobní auta, nekontrolují rychlost nebo třeba dodržování zákazu předjíždění, ač je třeba stanovené jen pro kamiony
Zaujali jsme vás? Pokračujte...
Průlomová změna pro podnikatele. Vláda posvětila jednotné měsíční hlášení
Koncesionářské poplatky pro firmy i přes odpor svazů prošly. Kdo kolik zaplatí?
Podpora digitálních inovací je zpět. Stát nabízí na vývoj softwaru dotaci až 50 milionů
Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu
Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.
UMĚNÍ JE BYZNYS
Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?
BYZNYS JE HRA
Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Marka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?
Související témata
Související články
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu