Talent, Gecov a čáry máry. Finmag newsletter ve znamení nového čísla
Finmag newsletter bude dneska trochu jiný. Do světa totiž vyletělo první letošní číslo tištěného Finmagu, rozhodli jsme se mu proto věnovat prostor i tady. Věřte, nebo ne, stojí to za to! Kdo jiný by navíc měl aktuální tištěný časopis představit než šéfredaktorka Adéla Vopěnková. Pojďme na to.

Jedním z témat, kterými se tentokrát zabýváme, je talent. V tomto čísle proto najdete příběhy mimořádně talentovaných jedinců, kteří se nebojí překonávat svoje limity, vybočit mimo mainstream.
Na obálce je jeden z nich – talentovaný pan Self Made, někdejší fotbalista Marcel Gecov. Nevybrali jsme ho kvůli tomu, že to díky své píli a nadání dotáhl až do Premier League, ale proto, že jde zároveň o extrémně zajímavého byznysmana s neuvěřitelným tahem na branku i v podnikání.
Ve Finmagu jsme si jistí, že byste o něm měli vědět, nepochybujeme, že o jeho počinech v budoucnu ještě hodně uslyšíme.
A pokud je vaší ambicí mít náskok, dovolím si doporučit i další texty z únorového čísla, které jdou za hranice běžné mediální pěny dní.
Kdo se bojí homeofficu
Pravidla pro práci z domova, kavárny, či plážového lehátka se mají zpřísnit. Tedy hlavně pro firmy. Pokud jste zaměstnanec, čeká vás spíš příjemné překvapení. V režimu nové legislativy to budou muset vaši staromilští šéfové, co pamatují devadesátky, jednou provždy pochopit: pokud šetříte firemní toaleťák a kávovar, neměli by se na vás ošklivě koukat, ale naopak vás odměnit.
Simon přijede jindy
Proč by Praha nemohla být stejně atraktivní kulturní destinací jako je Vídeň nebo Berlín a jaké peníze se točí ve vážné hudbě? Do odvážné diskuze se pustil novinář a někdejší ředitel Českého rozhlasu – Vltava Petr Fischer s ředitelem České filharmonie Davidem Marečkem. Nebojte se, není to další díl kultovního diskusního pořadu Katovna, pánové tu boří mýtus o sešněrovaném a rigidním prostředí klasické hudby. Peníze jsou důležité, ale o tom, zda se podaří světová jména nalákat do Prahy, rozhodují jiné věci. Ředitel České filharmonie popisuje, jaké triky fungují.
Newsletter z kuchyně Finmagu
Pravidelně pro vás přinášíme přehled chytrého čtení (nejen) na víkend. Protože dobré čtení má oproti sebelepší buchtě jednu výhodu: nevadí, že se do něj před vámi zakousl někdo jiný. Každý týden tým magazínu Finmag a webu Finmag.cz ochutná metráky textů. A každý pátek vám e-mailem pošle přehled těch nejlepších. Pokud tedy budete chtít a přihlásíte se k odběru našeho pravidelného newsletteru.
Jsme kusy masa na špejli
Aspoň to říká v rozhovoru o člověku, který stvořil umělou inteligenci, vystudovaný kybernetik a filosof a také někdejší šéf AI divize skupiny PPF Jan Romportl. Otázky na dřeň a odpovědi, které jste (pravděpodobně) nechtěli slyšet. Tak by se dal charakterizovat rozhovor, který s Romportlem, jehož guruem byl mimo jiné Ivan Havel, nad cappuccinem jednoho mrazivého dopoledne vedla zkušená rozhlasová editorka a redaktorka Kateřina Kubalová. Zjišťovala, proč se z AI stal buzzword, který si teď bere do pusy každý. A zda máme vůbec šanci vyhrát, pokud si superinteligentní stroje vyhodnotí, že je na čase nad planetou převzít kontrolu. Jak dalece nás AI už teď řídí, vezmeme-li do ruky mobil nebo tablet? A nezapomněla se také zeptat, jak těžko se opouští hnízdo PPF.
Chatička u vody
Chataření a chalupaření je český fenomén a většina z nás někdy fantazírovala o víkendhousu u vody. Současné úrokové sazby vyrobily ze Sázavy či Lipenské přehrady už pomalu nedostižný, či přinejmenším nerozumný, sen. Na druhou stranu stále víc přibližují zaryté suchozemce slaným břehům omývaným příbojem. A tak si už v realitkách začínají zvykat na to, že zákazníci, kteří si byli schopní donedávna nanejvýš objednat pizzu, dnes poptávají apartmány na Kanárech, v Chorvatsku nebo v Itálii. Nejen realiťáci si mohu mnout ruce, prospět tohle může nám všem. Rozšířit si obzory potřebujeme jako sůl. Článkem o investicích do realit v zahraničí přispěla do aktuálního čísla Martina Marečková, která o nemovitostech píše patnáct let pro Hospodářské noviny.
Z padoucha hrdinou. Zn. rychle
Tímhle článkem jsme určitě nepotěšili firmy s kostlivci ve skříni. Jak snadno či pracně firmy lakují na růžovo, jsme rozebrali v textu o bělení reputace. Je těžké se zbavit nálepky toho, kdo škodí přírodě, ubližuje němé tváří nebo jehož výroby ohrožují lidské zdraví? Jsou dvě cesty, jak z toho ven. Buď změnit chování, anebo přesvědčit ostatní, že vlastně neděláte nic špatného. Vhodně zvolená PR agentura, štědrý sponzoring a správně motivované týmy vědců dokážou divy – a voilà! firemní prádlo je bílé jako padlý sníh.
Ke kafi ku poslechu máme...

Nebaví snad číst? Nevadí! Co oči nebaví, uši napraví! A i pro ty něco máme: Finmag podcast. Reality, investice a zajímaví hosté.
Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Dobrou chuť!
Čáry, máry, černá magie
Nedávejte děti do skauta! Něco je tam naučí – a ony tím pak připraví miliony lidí o práci. A jediný způsob, jak tomu zabránit, bude chovat se nečestně a nesportovně. Krást v obchodech. Editor webu Peníze.cz Gabriel Pleska píše o historii čárového (a čarovného) kódu, převratné technologii, která nás zbavila front nejen v supermarketech. A o tom, kdo na něm vydělal. Neodpustím si spoiler: Jeho vynálezci to nebyli...
Když se zakousnu, nepustím
A obloukem se vracíme k tomu, kde jsme začali – k Marcelu Gecovovi a jeho novému životu. Aplaus na anglických stadionech vyměnil za vrtačku a pět holek v libereckém obchoďáku. Začalo to touhou po nablýskaném maserati. Speciálně lze tohle čtení doporučit všem tygřím matkám a otcům, kteří o víkendech doprovázejí děti na zápasy a týden co týden je rozvážejí na tréninky. Nestěžujte si, že to stojí čas a peníze. Marcel Gecov to v rozhovoru říká jasně: dítě si nevybírá, že se stane vrcholovým sportovcem, o tom rozhodují jeho rodiče. Jinými slovy, šanci má každý. I když třeba sám talentu zrovna moc nepobral. A to je přece dost dobrá zpráva!
Přeju vám krásné jaro a ať se vám nové číslo Finmagu dobře čte.
Kam dál? Ochutnejte Finmag newsletter:
- Tohle prostě dočtete, ne že ne! Finmag newsletter, který čtenáře nešetří
- Bitcoin, Trump a porno aneb clickbaitový Finmag newsletter
- Myší apokalypsa a Hitlerův střevlík. Jen v novém Finmag newsletteru
- Výlet do minulosti a lze se naučit číst budoucnost? Finmag newsletter napoví
- Nejlepší titulky českých médií. Masakr, díra a prachy ve Finmag newsletteru
Související témata