Předplatit časopis Finmag

Otestujte si, zda vám funguje byznys. Sezóna okurek je na to ideální

Marek Hejdušek
Marek Hejdušek
28. 6. 2024
BrandVoice

Léto je pro mnoho podnikatelů náročné. Buď toho mají moc, nebo naopak nemají do čeho píchnout. Zvlášť pro začínající podnikatele s nedostatečným cash flow může být okurková sezóna pěkně nepříjemná. Jak pomalejší období využít k růstu?

Otestujte si, zda vám funguje byznys. Sezóna okurek je na to ideální
Takzvaná okurková sezona představuje ideální čas zrevidovat váš byznys (ilustrační foto) / Zdroj: Michal Hron / Midjourney

Pokud nepodnikáte v cestovním ruchu, v letních měsících se možná trochu nudíte. E-shop zeje prázdnotou a ani ve službách se nové zakázky nehrnou. Někdo na to může pohlížet negativně, protože pravidelné platby musí odcházet i přes to, že byznys stojí a rezerva na podnikatelském účtu se tenčí. Na druhou stranu je pomalejší období skvělou příležitostí podívat se na svoje podnikání z jiné perspektivy a věnovat se věcem, na které jindy nezbývá čas.

Očima druhých

Ať už máte e-shop, kamennou prodejnu nebo prodáváte služby, je důležité, aby návštěvníci věděli, co po nich vlastně chcete. A to je věc, ve které spousta podnikatelů propadá.

Koukají na byznys ze svého úhlu pohledu a zákazníka ztrácejí ze zřetele. Léto je příhodným časem pro UX audit webu, který vám prozradí, jestli se na něm lidi vyznají. Můžete také oslovit své stávající zákazníky či cílovou skupinu a zeptat se jich, jestli se ve vaší nabídce orientují, zda se ve vaší prodejně cítí dobře a co víc byste mohli dělat pro to, abyste jim přinesli maximální hodnotu.

Hledáte podnikatelský úvěr? Poradíme!

Potřebujete nastartovat své podnikání? Pomůžeme vám.

Názor nezaujatého specialisty, případně člověka, který o vašem podnikání ani marketingu nic neví, vás může posunout mnohem dál než hodiny tvrdé práce bez potřebného nadhledu.

Kam kráčíš

Většina podnikatelů vstupuje do světa byznysu s jasnou vizí a s představou, čeho chtějí dosáhnout. Plánování a strategie jsou zásadní ingredience úspěšného a dlouhodobého rozvoje každé firmy.

I ta nejlepší strategie ale může poměrně rychle zastarat. Právě v období většího pracovního klidu je vhodné se ke svým plánům a cílům vrátit a revidovat je k souladu se současným směřováním podniku.

Máte rozjeté PPC, reklamy na sociálních sítích, plníte blog i e-maily svých klientů užitečným obsahem. Fungují ale všechny vaše marketingové a prodejní kanály skutečně na maximum, nebo vám jen odčerpávají čas a finance?

Rozpory v číslech můžete samozřejmě objevit sami, ale doporučuji nechat je zkontrolovat odborníkem. Jestli jsou vaše investice větší než zisk, s největší pravděpodobností hledáte chybu v procesech. A teď je nejlepší doba na její nápravu. Pokud sáhnete po tom pravém odborníkovi, finance vynaložené na konzultace, audit nebo spolupráci, se vám mnohonásobně vrátí.

Nechte své zákazníky vydechnout

Zásobujete své zákazníky pravidelnými odbornými články a publikacemi? V létě si můžete dovolit zvolnit a zveřejňovat odlehčenější příspěvky, které si lidé rádi přečtou i u vody. A vy si také odpočiňte.

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Cashbot

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne? Čtěte v novém Finmagu

Je sport dobrý byznys? Bezpochyby. Když ale je řeč o olympiádě, není to tak jednoznačné. Pořadatelská města totiž stále víc a víc prodělávají. I miliardy dolarů.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

SPORTEM K BYZNYSU

Nejlépe placení sportovci? Michael Jordan, Tiger Woods, Christiano Ronaldo… • Proč se olympiáda stala globálním černým Petrem? • Jak se vrcholový závodník stane vrcholovým manažerem

BYZNYS JE HRA

„Nenapadlo by mě takovou firmu rozjíždět, kdybych neměl ADHD,“ říká Rosťa Novák o úspěšném Cirku La Putyka. • Proč Elonu Muskovi už není do smíchu • Zachránili barokní skvost, teď chtějí manželé Lazarowitz svůj zámek odkázat státu

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Marek Hejdušek

Marek Hejdušek

Ve finančním sektoru působí přes 15 let. Zkušenosti získával nejprve v bankovní skupině ČSOB na různých manažerských pozicích, poté pracoval v poradenské společnosti EY jako poradce pro bankovní sektor.... Více

Související témata

auditBrandVoicebyznysCash flowCashbote-shopfinancovánífintechyinvesticemarketingpodnikánístrategietechnologieúvěry

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Kdy je sport skvělým byznysem a kdy ne?

Koupit nejnovější číslo