Předplatit časopis Finmag

Další úspěch z Brna. Startup Usetiful kupuje za miliony dolarů americká firma Fullstory

Michal Hron
Michal Hron
4. 11. 2025
aktuality

Brněnský startup Usetiful slaví úspěšný exit. Za miliony dolarů ho kupuje americká společnost Fullstory. Získá tím platformu, která se během šesti let stala globálním hráčem na poli digitálního onboardingu a mezi jejíž klienty patří světové firmy jako DHL, Zalando či Audi. Přesnou výši transakce firmy nezveřejnily.

Další úspěch z Brna. Startup Usetiful kupuje za miliony dolarů americká firma Fullstory
Zakladatelský tým Usetiful. Zleva Jan Alexandr Janíček, Ondrej Dobias, Michal Jurzykowski a Tomáš Maxmilián Janíček / Zdroj: Usetiful

Startup Usetiful vznikl jako vedlejší projekt čtyř kamarádů z Brna. Firmám pomáhá s digitálním onboardingem – klienti z celého světa s jeho pomocí vytvářejí interaktivní průvodce, kontextové nápovědy a funkční dotazníky pro své aplikace. To výrazně zvyšuje uživatelskou zkušenost a snižuje pravděpodobnost, že aplikaci uživatelé nebudou využívat a opustí ji.

„Posláním Usetiful je pomoci uživatelům naplno využít hodnotu jejich digitálních nástrojů. Chyběla nám však data o tom, kdy a proč uživatel pomoc potřebuje. Spojením sil s Fullstory, díky jejich real-time datové analýze chování uživatelů, se nám odemyká možnost posunout se od poskytování skvělého onboardingu k dynamické podpoře na míru,“ říká Ondrej Dobias, spoluzakladatel a CEO Usetiful.

Právě on stál spolu s kamarádem Janem Alexandrem Janíčkem v roce 2018 u startu Usetiful. Dvojice pracovala na startupu ze začátku při zaměstnání, po večerech a o víkendech, a brzy k sobě přibrali další dva cofoundery: Michala Jurzykowského a Tomáše Maxmiliána Janíčka. Společně vyvinuli první verzi SaaS (software as a service) produktu pro digitální onboarding, kterou spustili v roce 2019.

Klíčovou výhodou Usetiful byl přístup k ochraně soukromí. Dobias a Janíček se zkušeností z velkých softwarových firem (AVG, SolarWinds, Avast) otiskli do produktu své know-how z kyberbezpečnosti a postavili ho na principech privacy by design. Usetiful tak na rozdíl od jiných řešení funguje i v takzvaném zero-knowledge režimu, neukládá ani nevyhodnocuje data o koncových uživatelích a splňuje nejpřísnější pravidla pro práci s daty.

I díky tomu startup zaujal firmy z regulovaných sektorů. Za šest let se zakladatelům podařilo z Usetiful postavit globálně úspěšný byznys s víc než 150 tisíci uživateli, ročním ziskem z předplatného (ARR) kolem půl milionu dolarů a klienty jako DHL, Zalando, Konica Minolta či Audi. Bez investic venture capitalu nebo externího kapitálu vůbec.

Nyní se Usetiful stává součástí Fullstory, americké softwarové firmy zaměřené na analýzu uživatelského chování. Fullstory poskytuje firmám jako Adobe, Duolingo nebo Pizza Hut možnost analyzovat chování uživatelů a jejich zákaznickou zkušenost. Akvizicí Usetiful získává Fullstory nástroj na zlepšení této zkušenosti a know-how zpracování uživatelských dat při stoprocentním zachování jejich soukromí.

„Fullstory pomáhá týmům chápat, jak lidé skutečně používají jejich digitální platformy. Akvizicí jim dáváme možnost toto pochopení přetvořit v akci, díky Usetiful teď mohou uživatele v digitálním prostředí lépe vést, víc bavit, úspěšněji přesvědčit,“ dodává Scott Voigt, CEO společnosti Fullstory.

Přesnou částku transakce firmy nesdělily. Tisková zpráva hovoří jen o „vyšších jednotkách milionů dolarů“. Jisté tak pouze je, že celková suma pravděpodobně výrazně překročila hranici sta milionů korun.

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Budou startupy motorem české ekonomiky?

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Podnikatelek a manažerek přibývá. Jenže pomalu. Na vině jsou stále předsudky. To potvrzují i ženy, jež se na špici světového byznysu přece jen prodraly.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

BYZNYS JE VĚDA

Julia Sveet je šéfkou obří společnosti Accenture, ale o spolupráci s někdejšími kolegy - muži stále nevypráví ráda. • Ana Botín zase roky musela dokazovat, že v čele banky Santander není jen kvůli svému původu. • A Mary Barra? Předsudků okusila sama tolik, až v sídle General Motors rozjela projekt, který pomáhá ženám prosadit se v IT.

BYZNYS JE HRA

Když jste vědkyně a přihlásíte se do akcelerátoru pro začínající podnikatele, musíte mít fakt hodně kuráže. Aspoň jako Kateřina Komrsková. • Do smělé hry se pustila také Šárka Hayna Fuchsová, dnes řídí Volvo Czech Republic. • A kdo musí mít odvahy na rozdávání? Každý startupista, který to nezabalí po prvním nezdaru.

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Michal Hron

Michal Hron

Šéfredaktor webu Finmag.cz. Novinář s dlouholetou praxí z největších českých médií, milovník moderních technologií i přístupů, ale i čisté nedotčené přírody. Po krachu vydavatelství Mladá fronta přešel... Více

Související témata

aktualityAkviziceBrnoexitinspiracekyberbezpečnostpodnikáníPodnikavé Českoprodej firmystartupysuccess story

Zimní příběh

INTENZIVNÍ VŮNĚ

INTENZIVNÍ VŮNĚ

2340 Kč

Více nabídek

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo