Technologie mění zahraniční platby. Firmy už nemusí na směně tratit, říká šéf Fidoo
Zahraniční platby a směny ve firemním prostředí přidělávají mnoha podnikatelům vrásky. Řešením mohou být projekty, které chtějí svět devizových transakcí zjednodušit a udělat transparentnější. Zdůrazňuje to i Petr Herzmann, CEO fintechu Fidoo, který byl hostem Finmag podcastu. „Mnoho firem stále netuší, jaký směnný kurz mají a kde mohou získat lepší. Chaos na trhu lze srovnat se situací v 90. letech, kdy devizový trh připomínal džungli,“ říká.
Když se ve Fidoo začali bavit s klienty, pro které dnes dělají automatizaci zaměstnaneckých výdajů se svou první službou Expense management, zjistili, že tyto firmy spolupracují s několika poskytovateli, aniž by věděly, jaký mají směnný kurz, respektive zda jde o férového partnera. Herzmann a jeho tým se rozhodli tento problém řešit a vytvořit transparentní a plně online platformu, která podnikům nabízí lepší přehled nad směnnými kurzy a úspory ve firemních financích.
Fidoo se tak nově zaměřuje také na devizové operace, čímž by měl firmám přinést další výraznou úsporu času a peněz. Míří konkrétně na částku 3–5 mld. ročně. Loni přitom s Expense managementem ušetřilo českým firmám na drobných provozních nákladech čtvrt miliardy.
„Specifikem českého trhu je přítomnost nejen tradičních bank, ale také mnoha nebankovních institucí. Tyto instituce poskytují různé kurzy, což může být pro firmy matoucí,“ říká Herzmann.
Nová služba Fidoo FX se snaží tuto nepřehlednost odstranit tím, že klientům nabízí transparentní kurz bez skrytých poplatků a zároveň výhodu lepších podmínek při častějším využívání jejich platformy. Čím více s Fidoo FX klienti smění, tím více na směně ušetří. FX sazby (=přirážky vůči tržnímu kurzu) se totiž odvíjí od objemu směněných peněz za posledních 90 dní. „Pokud by klienti směňovali třeba sto tisíc eur týdně, dokážeme jim oproti bankám poskytnout úsporu přibližně deset haléřů. Když to všechno propočítáte, jde o půl milionu korun za rok,“ vysvětluje. Důležitou roli hraje samozřejmě druh měny a objem peněz.
Free to go
Aplikace cílí na firemní zákazníky – od malých přes středně velké až po velké podniky. „Platforma je přizpůsobená potřebám firem různé velikosti a může jim pomoci nejen při směně, ale také při expanzi do zahraničí. Zároveň existuje spousta agend včetně řízení cashflow, které by si klienti přáli automatizovat. Takže to s nimi nyní testujeme,“ konstatuje Herzmann.
Díky specifickým řešením, jako je automatické připisování zahraničních plateb do příslušných měnových peněženek nebo plánovaných okamžitých plateb mezi pobočkami je Fidoo připraveno podpořit společnosti i mimo Českou republiku.
Podcasty na Finmagu
Nebaví číst? Co oči nebaví, to uši napraví! Finmag podcast, to je široký výběr témat i zajímavých hostů. Uvařte si kafe, usaďte se, zaposlouchejte se.
Důležitým aspektem pro aplikaci je také zákaznický servis. Podle Herzmanna je pro ně péče o zákazníka klíčová: „Snažíme se excelovat nejen v online prostředí naší aplikace, která je intuitivní a snadno ovladatelná pro každého, ale i v rámci přátelské podpory prostřednictvím zákaznické linky.“ V oblasti obsluhy klienta testují v celé skupině Direct i současné možnosti AI, aby se posunuli zas o kousek dál, byli efektivnější a připraveni na větší množství klientů.
Ambiciozní plány má firma i do budoucna. Zahrnují rozšíření nabídky finančních služeb, jako je multibanking a investice, a zahraniční expanzi. „V příštím roce chceme udělat pilot na Slovensku, abychom si obchodně i technicky zkusili, zda zvládneme dvě paralelně fungující země. Chystáme se rovněž na detailnější analýzu dalších trhů. Přemýšlíme o vstupu do západní Evropy, kde je trh rozvinutější,“ uzavírá Herzmann.
Co v podcastu ještě zazní:
- Je automatizace a digitalizace skutečným trendem? Mají o ni firmy zájem?
- Jak by byznys Fidoo ovlivnilo zavedení eura?
- Jak velkou konkurencí jsou pro platformu banky? Jaké další funkce aplikace nabízí?
- Kolik společností už aplikaci využívá a jak?
Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Fidoo FX
Zaujali jsme vás? Pokračujte...
Nebyl jsem standardní devadesátkový poradce, říká Petr Jan Křen. Přebírá poradce šéfa Partners
Praha je svět sám o sobě. Správce realitního fondu o tom, proč věří východním Čechám
Nedostupné finance pro malé a střední firmy? Private credit to změní, věří zakladatel Rogeru
Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu
Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.
UMĚNÍ JE BYZNYS
Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?
BYZNYS JE HRA
Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Zdeňka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?
Související témata
Související články
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu
Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu