Předplatit časopis Finmag

AI agenti zbaví firmy administrativní nudy a ušetří jim finance, věří zakladatel Talentpilotu

Petr Schwank
Petr Schwank
4. 2. 2025
BrandInsight

Firmy si často neuvědomí, kolik peněz vynakládají na interní týmy pro nábor zaměstnanců. Na trhu se objevují projekty, které dokážou manažerům ulehčit práci pomocí pokročilé umělé inteligence. Jedním z nich je společnost Talentpilot Tomáše Zrubeckého. „Digitální zaměstnanci dokážou v recruitmentu automatizovat až 60 procent administrativních úkonů,“ říká v dalším díle Finmag podcastu.

Trendy se v oblasti umělé inteligence (AI) mění podle Zrubeckého velmi rychle, stejně jako to, jak k ní přistupují firmy. Pokud jde o zavádění AI do firemních procesů, Zrubecký upozorňuje především na zajímavý obrat, který nastal v roce 2024.

Zatímco nejprve firmy využívaly umělou inteligenci pro práci s textem, například při tvorbě e-mailů, blogových článků, inzerátů nebo sumarizaci textu, později se jejich pozornost přesunula k práci s velkými objemy dat. A to třeba právě o zaměstnancích a kandidátech zaměstnání.

„Významným trendem a očekáváním pro rok 2025 se stává technologie agentic AI neboli digitální zaměstnanci, kteří dokážou automatizovat až 60 procent administrativních úkolů v oblasti recruitmentu,“ říká zakladatel Talentpilotu, který vyvíjí umělou inteligenci, jež pomáhá firmám lépe pracovat s rozvojem svých zaměstnanců a identifikací správných kandidátů.

Podcasty na Finmagu

Podcast

Nebaví číst? Co oči nebaví, to uši napraví! Finmag podcast, to je široký výběr témat i zajímavých hostů. Uvařte si kafe, usaďte se, zaposlouchejte se.

Ukažte, co tam máte!

Budoucí vývoj AI agentů, kteří mohou významně zlepšit efektivitu práce v různých oblastech, je minimálně slibný. „Cílem ale není nahradit lidské pracovníky, spíš transformovat jejich role tak, aby se mohli věnovat hodnotnějším činnostem. U náborářů je to například vytvářet pozitivní zážitek u kandidáta,“ objasňuje Zrubecký.

Vysoce důvěrné

V podcastu také připomíná, jak podstatné a citlivé je téma práce s daty v oblasti HR, specificky ve spojení s umělou inteligencí. „Nikdo na světě neví, jak AI přemýšlí. Je to systém, který dokáže do určité míry pochopit kontext a dát všemu nějaký výstup, ale nikdo nemá představu, co se stane v příštím kroku,“ upozorňuje podnikatel.

Současně ale vnímá, že firmy vyvíjející umělou inteligenci se v posledním roce více zajímají o transparentnost. Tedy to, jak jejich modely pracují s citlivými daty, jak je zpracovávají, na jakých serverech se osobní údaje ukládají a podobně.

Na zodpovědném přístupu si zakládá i Talentpilot. Jejich systém je navržen tak, aby předcházel předsudkům v náboru a nevymýšlel si o kandidátech informace.

„Zajímavou funkcionalitou je pak schopnost systému personalizovat přístup k jednotlivým zaměstnancům na základě jejich osobnostního profilu, což pomáhá manažerům nejen při vedení náročných rozhovorů, jako je zpětná vazba či výpověď, ale i v rozvoji zaměstnanců,“ vysvětluje Zrubecký.

Přidušená příležitost

Důležitým tématem v oblasti AI je rovněž problematika regulací a compliance v Evropské unii. Přístup Unie, která loni jako první přijala nějakou regulaci umělé inteligence (tzv. AI Act) Zrubecký hodnotí spíš kriticky.

Využíváte AI ve firmě?

„Brzdí se tím inovace, což pro startupy představuje významnou finanční zátěž. Naše firma musela kupříkladu investovat přes milion korun, aby zajistila soulad s regulacemi. Finance se přitom mohly využít na vývoj nových funkcionalit,“ je přesvědčen Zrubecký. „My máme štěstí, že máme dobrého investora, ale ne všichni si to mohou dovolit,“ konstatuje.

Není to ale podle něj jen o finanční zátěži pro firmy. „Když se podíváme na posledních několik let, tak společnosti vyvíjející umělou inteligenci na té nejvyšší úrovni pocházejí v devadesáti procentech z Ameriky, 9,5 procenta tvoří Čína a pouze 0,5 procenta je z Evropy. Což je do škoda,“ říká.

(…)

Zaujalo? Nekončíme! Co ještě v podcastu zazní:

  • Proč Evropa na poli umělé inteligence tolik zaostává?
  • V čem Tomáš Zrubecký spatřuje další potenciál umělé inteligence?
  • S čím budou moci AI agenti do budoucna pomoci?
  • Vyplatí se AI systémy malým firmám?
  • Jsou americké systémy spolehlivé z hlediska ochrany dat?

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Talentpilot

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

UMĚNÍ JE BYZNYS

Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?

BYZNYS JE HRA

Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Marka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?

Ohodnoťte článek

-
-2
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Petr Schwank

Petr Schwank

Tvůrce podcastů a spoluzakladatel a šéf společnosti EP mediální vydavatelství.

Související témata

AIBrandInsightEvropská unieHRinformační technologieITpersonalistikapodcastpodnikáníPodnikavé ČeskoTalentpilottechnologieumělá inteligence

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo