Předplatit časopis Finmag

Firma se musí o své lidi starat. Nejen v začátcích, ale dlouhodobě, radí expertka na vzdělávání

Lucie  Weissová
Lucie Weissová
10. 2. 2025
BrandInsight

„Pokud se mají lidé posouvat, musíte s nimi pracovat kontinuálně. Rychlé postřiky jedním seminářem jsou sice hezké, ale zapůsobí tak na jednoho člověka z dvaceti,“ říká ředitelka vzdělávání v Partners. V podcastu Finmagu hovoří o své kariérní cestě, finanční službě, fungování poradenské sítě i přirozené fluktuaci.

Loni Gabriela Kudrnová oslavila dvacet let v oboru financí. Svou profesní dráhu odstartovala jako podnikatelka ve finančněporadenské skupině Partners, kde zůstala dodnes, byť v odlišné roli.

„Začínala jsem klasicky na pozici finanční poradkyně. Šla jsem manažerskou cestou, nabírala k sobě lidi a k tomu se věnovala klientské práci. Později jsem ale pochopila, že to není pro mě. Práce s lidmi mě bavila, ale spíš jejich rozvoj – jak se posouvají a díky tomu lépe fungují,“ říká.

Po domluvě se zakladatelem skupiny Petrem Borkovcem se tak přesunula z podnikání na centrálu Partners, která poradcům zajišťuje veškerý servis. Tady se po čase dostala k vysněnému vzdělávání a jako ředitelka zde působí doteď.

Podcasty na Finmagu

Podcast

Nebaví číst? Co oči nebaví, to uši napraví! Finmag podcast, to je široký výběr témat i zajímavých hostů. Uvařte si kafe, usaďte se, zaposlouchejte se.

Ukažte, co tam máte!

Její oddělení zaštiťuje veškeré vzdělávání napříč pozicemi v síti, což jsou jak finanční poradci věnující se klientům, tak manažeři a ředitelé, kteří budují vlastní strukturu, asistentky, servisní poradci nebo majitelé poradenských kanceláři a poboček Partners Banky.

„Já se aktuálně zaměřuji hlavně na rozvojové vzdělávací programy, kde cílíme na vedoucí pozice a učíme je, aby byli v pozici lídrů co nejlepší, uměli se svými lidmi pracovat, pomáhali jim znovu najít vnitřní motivaci, pokud ji ztrácí. Součástí je také koučink a mentoring, v jehož rámci kolegům pomáhám se zastavit a soustředit se na to, co je v jejich životě skutečně důležité,“ přibližuje.

365 dní

Ačkoliv bývá obor finančního poradenství zatížený vyšší fluktuací, podle Kudrnové se to týká hlavně prvního roku. „Když u nás člověk ten rok vydrží, pochopí službu a najde si tu svou ideální cestu, pak v Partners většinou zůstane dlouhodobě. Pokud lidé odcházejí, bývá to hlavně v začátcích,“ konstatuje.

Výhodu tohoto odvětví vidí ve flexibilitě, kdy je možné pracovat z domova i na part-time, což bývá důležitý aspekt například pro rodiče s malými dětmi. Zároveň poukazuje na to, že se skupina Partners neustále vyvíjí, stejně tak i produktové prostředí, takže ani po letech nemusíte upadnout do stereotypu.

Vzápětí však dodává, že pro setrvání pracovníka v jakékoliv firmě je stěžejní péče o něj a jeho motivaci. „Společnost se musí o své lidi starat, rozvíjet je, podporovat nejen v začátcích, ale dlouhodobě. Musí mít jistotu, že se mají na koho obrátit, když budou potřebovat.“

Staráte se ve firmě o vzdělávání zaměstnanců?

Kudrnová v podcastu také potvrzuje, že do finančního poradenství vstupuje čím dál více žen. „Pro Partners pracuje cca 2 800 lidí napříč pozicemi, z toho téměř polovina žen – přibližně 1 350. Málo jich tu tedy nemáme. Nacházejí se jak ve vrcholových pozicích, tak i těch podporujících.“

Ke vzdělávání žen a mužů ve firmě přistupují rovnocenně. Výhradně ženám je ale určena akce Business Women's Day, kde se setkávají ženy na všech postech. Zde probírají jak byznysová témata s hosty, tak společně sdílejí zkušenosti týkající se třeba i tlaku, který na ně může být v byznyse a mnohdy v mužském prostředí vyvíjený.

„Některé ženy mají zakódované, že musí být výkonnější než muži, aby dokázaly, že na to mají. S tím ale nesouzním, a proto se jim snažíme předat, aby zůstaly samy sebou a využily své přednosti.“

(...)

Zaujalo? Nekončíme! Co v podcastu ještě zazní:

  • Jaký je hlavní motiv pro vstup do finančněporadenského světa?
  • Jak dlouho trvá, než se člověk naučí, co je pro práci finančního poradce potřeba?
  • Jak je to s výdělky, než se z vás stane poradce?
  • Kdo je garant a jaká je jeho funkce?

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Partners

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

UMĚNÍ JE BYZNYS

Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?

BYZNYS JE HRA

Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Marka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?

Ohodnoťte článek

-
-1
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Lucie  Weissová

Lucie Weissová

Vystudovala angličtinu a češtinu na Pedagogické fakultě UK. Na mediálních studiích FSV to dotáhla skoro do finále. Začínala jako copywriter a editor v marketingu, nyní si rozšiřuje obzory ve vydavatelství... Více

Související témata

BrandInsightbyznysfinanční poradenstvímentoringPartnerspersonalistikapodcastPodnikavé Českoštíhlé podnikánívzdělávání

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo