Předplatit časopis Finmag

I malé výdaje jsou velké peníze. S námi je máte pod kontrolou, říká spolumajitel Fidoo

Anna Kubešková
Anna Kubešková
20. 5. 2025
 7 441
BrandInsight

Začalo to v rámci Direct Group jako produkt, který měl zjednodušit správu firemních výdajů. Dnes je Direct Fidoo plnohodnotnou platformou pro finanční ředitele, kterým pomáhá ulehčit třeba i s převody měn a zahraničními platbami. Co nabízí jejich Expense Management? Zeptali jsme se v podcastu Petra Herzmanna, spolumajitele Fidoo.

„Českému trhu chyběla před deseti lety platforma pro malé a střední podniky, která by se zabývala financemi, konkrétně expense managementem, tedy správou výdajů,“ upřesňuje Petr Herzmann. „Naším cílem tak bylo a je umožnit firmám, finančním ředitelům, podnikat s lehkostí a naplno, usnadnit jim život.“

Fidoo cílí hlavně na ty společnosti, které nemají propracované interní procesy například pro správu výdajů, schvalování cestovních příkazů nebo směnu měn a zahraniční platby. Těm nabízí řešení, které digitalizuje a automatizuje finanční agendu.

Podcasty na Finmagu

Podcast

Nebaví číst? Co oči nebaví, to uši napraví! Finmag podcast, to je široký výběr témat i zajímavých hostů. Uvařte si kafe, usaďte se, zaposlouchejte se.

Ukažte, co tam máte!

Dnes má Direct Fidoo v portfoliu téměř patnáct set firem, mezi nimi i velké podniky jako například Škoda Auto nebo Deloitte. Produkt Expense Management je k dispozici v desktopové a mobilní verzi.

„V telefonu ji využijí především zaměstnanci, kteří jsou často v terénu, potřebují co nejdřív doložit účtenky a mít možnost kdykoliv zaplatit, ať už u benzinové pumpy nebo za oběd s klientem. Naopak pro účetní nebo CFOs je vhodnější webová verze, kde mají přehled v reálném čase a všechna data pohromadě. Součástí řešení jsou i cestovní příkazy a platební karty pro jednotlivce i týmy, propojené s aplikací. Zaměstnanec po zaplacení obdrží notifikaci, aby vyfotil a nahrál účtenku k výdaji, a vše je připraveno pro vyúčtování,“ doplňuje Herzmann.



„Firmy často nemají přehled o tom, kolik peněz je v provozních výdajích, a zároveň, kolik času musí zaměstnanci trávit papírováním právě kolem každodenních výdajů. Proto se snažíme firmy edukovat a ukazujeme, kolik času i peněz mohou ušetřit automatizací a digitalizací běžných interních procesů,“ vysvětluje Herzmann.

Vzdělávání by podle něj mělo začínat na úrovni běžných zaměstnanců firem. „Začíná to u každého z nás. Když máme nákladovou disciplínu a rozumně utrácíme, tak šetříme svojí firmě peníze. A zároveň když si fotíme účtenky a neztrácíme je, tak nepřiděláváme práci někomu dalšímu.“

Důležitá je pro správu financí firemní kultura. Je ve firmě běžné šetřit a vybírat si například levnější ubytování, nebo naopak? „Některé podniky jsou postavené na důvěře a některé potřebují mnohem větší míru kontroly. Naše aplikace se dokáže dané firemní kultuře přizpůsobit a například umožní schvalování výdajů bez dodatečné kontroly. V opačném případě lze zase nastavit vícestupňové schvalování nebo zamykání karet.“

(...)

Ještě nekončíme. Co v podcastu dále zazní?

  • Jaké další prvky digitalizace jsou pro firmy klíčové?
  • Jaké novinky chystá Fidoo s ohledem na vývoj a moderní technologie?
  • A jakou roli hraje v procesu digitalizace generační obměna ve firmách?

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Direct Fidoo

Zaujali jsme vás? Pokračujte...

Filantropie po česku… čtěte v novém Finmagu

Jsme stále štědřejší a objem dobročinných darů vytrvale roste. A když přijdou povodně, tornádo, nebo jiná humanitární krize? Rozdali bychom se.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

FILANTROPIE JE UMĚNÍ

Martin a Danka Kúšikovi směřují peníze z nadační činnosti do školních tříd. • Štěpánka a Karel Komárkovi podporují životní prostředí a kulturu, i vstupní lobby firemního sídla tak proměnili v neobvyklou galerii. • Kde všude pomáhají čeští miliardáři? A co jim vzkazuje magnát Jorge M. Pérez?

BYZNYS JE HRA

Ale když hackeři vyhrožují, že zveřejní vaše firemní data, jdou hrátky stranou. Ustojíte útok? • Ustojí také evropští zbrojaři lavinu objednávek? • ReArm Europe je ambiciózní plán, bude účinný?

Ohodnoťte článek

-
-1
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Anna Kubešková

Anna Kubešková

Vystudovala mezinárodní vztahy a po škole se stala redaktorkou České televize. Dlouhodobě se zabývá PR, sociálními sítěmi a střihem. Ve své redaktorské a editorské činnosti se zaměřuje především na ekonomiku... Více

Související témata

automatizaceBrandInsightdigitalizacefinancefinancování podnikánífiremní kulturamalé a střední firmyměnaplatformapodcastpodnikání

Letní příběh

Bangkok: Město smyslů

Bangkok: Město smyslů

40949 Kč

Více nabídek

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Filantropie po česku… čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo