Články na téma: doručování
Výdejní boxy jsou hit. Teď jim hrozí regulace
Necháváme si do nich posílat věci pro sebe, pro byznys, někdy je používáme už i jako podací místa, kam dáváme k odeslání svoje zboží. S rostoucím počtem dodacích boxů ale rostou i snahy o jejich regulaci, o diktování jejich umístění i vzhledu. Jak vznikají budoucí pravidla doručování a co budou znamenat pro nás, zákazníky?
Zrušit zaměstnanci dovolenou nebo ho z ní odvolat? Můžete. Ale bude vás to něco stát
Ten člověk je pro vás důležitý právě teď. Jenže zítra odjíždí na dovolenou. Nebo už na ní dokonce je. Můžete mu tu dovolenou zrušit nebo ho z ní odvolat?

Zakladatel Messengera: ... a fax je v propadlišti dějin
„Kurýrní služba v době, kdy si všichni můžou dokumenty posílat faxem?“ zvedali obočí pochybovači, když na začátku devadesátých let David Voverka zakládal Messengera. A zatímco mladší čtenáři právě možná googlují, co to byl fax, Voverkovým kurýrům v ulicích přibývají v nohách další tisícovky kilometrů.

Michal Šmída: Musíte vědět, co zákazník chce a dát mu to rychle a jednoduše
Někteří lidé přesouvají na internet prakticky celý svůj život, jiní alespoň většinu svých nákupů. Michal Šmída tvrdí, že ví, jak za zboží z webu chceme opravdu platit. „Je potřeba zabít dobírku,“ hlásal titulek našeho rozhovoru před rokem a půl, když Šmídův projekt Twisto startoval.

Očima expertů: Jak si má Česká pošta vydělávat na živobytí?
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?

Je třeba zabít dobírku. Mladý podnikatel chce změnit návyky Čechů při nákupech na webu
„Dobírka je archaický přežitek. Nechápu, proč by měl člověk v peněžence nosit čtyři tisíce, aby zaplatil za objednané zboží. Placení dobírkou je víc rizikové, než když platíte kartou on-line,“ říká v rozhovoru Michal Šmída, který se chce na českém trhu prosadit s platební metodou Twisto.cz.