Houbové doplňky stravy – přírodní podpora, kterou zákazníci hledají právě v lékárně

Praha 28. dubna 2025 (PROTEXT) - Maminka dvou dětí vstupuje do lékárny. Unavená, ale soustředěná. U pokladny se ptá: „Máte něco přírodního na únavu a na posílení imunity? Ne prášky, ale něco jemného, co opravdu funguje…“ Takové otázky dnes zaznívají čím dál častěji. Lidé jsou unavení z agresivní chemie. Hledají přírodní, ale vědecky podloženou podporu. A čím dál častěji ji nacházejí… v houbách.
Funkční houby jako Reishi, Cordyceps, Čaga nebo Hericium nejsou jen exotikou z východní medicíny. Jsou to produkty, které se staly součástí moderní, vědecky potvrzené péče o zdraví. Podle zprávy Grand View Research dosáhl trh s funkčními houbovými doplňky v Severní Americe v roce 2023 objemu 541,77 milionu dolarů a roste průměrně o 15 % ročně. A to právě v prostředí, kde se lidé cítí jistě – v lékárnách.
Proč? Protože lékárna zůstává místem, kde zákazník nehledá jen zboží, ale radu, péči a důvěru. A houbové doplňky do tohoto přístupu dokonale zapadají – nejsou konkurencí lékům, ale jejich přirozeným doplňkem.
Ve studii “Current Uses of Mushrooms in Cancer Treatment” se popisuje, jak houbové extrakty pomáhají onkologickým pacientům – zmírňují nevolnost, podporují spánek a posilují imunitu po chemoterapii. Systematický přehled publikovaný na PubMedu zdůrazňuje pozitivní vliv hub na celkovou kvalitu života pacientů. Nejde tedy jen o „doplňky“, ale o skutečné nástroje podpůrné léčby.
Na tuto vlnu reagují i lokální výrobci. Například česká společnost SIBIPHARM, která se specializuje na vysoce kvalitní extrakty z léčivých hub, zaznamenává rostoucí zájem lékáren o zařazení těchto přípravků do stálé nabídky.
Pro lékárny to není jen rozšíření sortimentu. Je to příležitost být v centru nové vlny zájmu o přírodní medicínu, která má vědecké zázemí. Jsou to produkty, které zákazníci kupují opakovaně, vracejí se pro ně a doporučují je dál. To znamená loajalitu i stabilní výnosy.
Když lékárna nabízí nejen léky, ale i smysluplnou přírodní podporu, stává se víc než jen místem nákupu. Stává se místem důvěry. A houbové doplňky jsou v tomto posunu ideálním partnerem.
mycobiotech SIBIPHARM,
Václav Svoboda
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“
Nový Finmag právě na stáncích. Podnikatelské příběhy i speciál k NIS2
V čase, kdy se se zdá, že nic už není tím, co bývalo, neztrácejí optimismus. Chuť vymýšlet a podnikat by mohli rozdávat. Příběhy, které určitě stojí za to znát.
BYZNYS JE UMĚNÍ
Jan Nepomuk Langhans byl mladý a nezkušený venkovan, brzy ale vybudoval největší fotografický ateliér v Praze. • Ondřej Kuchař vedl největší jazykovou školu, dnes spoluvlastní pekárnu Zrno zrnko a 10 kaváren a bister v Praze. • Podnikatelské příběhy dělí 140 let, mají ale mnohé společné.
BYZNYS JE TAKY VĚDA
Žijeme v nové éře (kyber) bezpečnosti. • Jak se ubránit útokům hackerů? • Proč jsou malé firmy nejzranitelnější? • A jak se směrnice NIS2 zapíše do české legislativy i do podnikání tisíců firem?
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu

Nový Finmag právě na stáncích. Podnikatelské příběhy i speciál k NIS2