Články na téma: success story
Success story je výraz pro označení úspěchu nebo nějakého úspěšného příběhu. Většinou se v podnikání váže k osobě, firmě, projektu nebo jiné události, která dosáhla pozitivních výsledků, splnila cíle a mnohdy i předčila očekávání.
Je to výsledek správného zvládání překážek a výzev, eliminace rizik a také správně stanovené strategie. Success story může být inspirativní pro podobné podniky a firmy, ale také může inspirovat jednotlivce. Často je takový příběh sdílený pomocí médií a vypráví, jak podnikatel nebo podnik dosáhl takto skvělých výsledků.
Pilu dětem nepředáte. A tak vsetínský patriot postavil hokejovou halu s hotelem a wellness
Vášněmi Dušana Kotrly jsou autodoprava, pilařina a dřevo. I díky tomu dokázal v těchto oborech podnikatelsky uspět. Přesto se na prahu šedesátky pustil do velkého dobrodružství. Po kanadském vzoru vybudoval u Vsetína Kapka resort: hokejovou halu s hotelem, wellness a restaurací. Riskantní podnik mu vyšel. „Kapku jsem vzal jako věc, díky které vrátím něco regionu. Navíc je to smysluplná investice a vklad do budoucnosti celé naší rodiny,“ pochvaluje si.
Ostravská firma osazuje i vesmírné sondy. Musíme pořád modernizovat, říká její jednatel
Plošné spoje od ostravské firmy Marpos nacházejí uplatnění v těch nejnáročnějších aplikacích. Na trhu je firma už třicet let a osazuje plošné spoje, které jsou součástí mnoha produktů, od kabinových světel v letadlech až po vesmírné sondy. Co stojí za úspěchem firmy, která začínala v dětském pokoji a hned na začátku se ocitla na křižovatce?
Creative Business Cup 2024 vyhrál český výrobce elektrokol, své síly poměří se světem
Národní kolo soutěže Creative Business Cup 2024 podporující kreativní startupy opanoval český startup E-cafe bike. Pražský výrobce netradičních městských elektrokol, za kterým stojí manželé Jan a Zuzana Malinovi, zaujal porotu svými inovativními nákladními vozíky. Nyní český startup poměří své síly ve světovém finále v Kodani.
Neždímá stát, ani nevzdychá. O své podnikání se musíte postarat sami, říká šéf Sonnentoru
Před patnácti lety udělal jedno z nejlepších životních rozhodnutí. Smaltované cedule vyměnil za bylinky a z čejkovického Sonnentoru vytvořil jedničku na trhu, která vědomě odmítá dotace. Josef Dvořáček má jasnou vizi: s téměř půlmiliardovým obratem dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality.
V Praze služby, na venkově výroba. Zakladatel Messengeru teď ladí prémiové destiláty
Kola úspěšné kurýrní služby Messenger se točí už 32 let. Její spoluzakladatel David Voverka po padesátce zpomalil a začal bilancovat. Spolu s bratrem Alešem usoudili, že je čas užít si života. Stali se akcionáři s poradním hlasem a začali objevovat nové koníčky. Ten Davidův – výroba kvalitních ovocných destilátů od pěstování ovoce až po jeho vypálení –, se ukázal být hodně náročným koněm, ale zkušený podnikatel se nenechal odradit.
Papír má budoucnost, umožňuje digitální detox, říká zakladatelka netradičního papírnictví
Papírnictví Papelote se zrodilo ze závěrečné práce na škole a snu o udržitelnosti. „Začátky ale nebyly lehké,“ vypráví jedna ze zakladatelek firmy Denisa Havrdová. Teprve postupem času se trojice zakladatelů učila za pochodu nejen jak oslovit svými designovými originálními předměty zákazníky, ale také to, jak postavit funkční firmu.
Začínali za „socíku“, krámy objížděli trabantem. Dnes jsou paličky Pellwood pro bubeníky pojem
Do podnikání se Vojta Pelíšek nehrnul. Až když mu táta oznámil, že skončí s výrobou proslulých paliček pro bubeníky Pellwood, protože se chystá do důchodu, začal řešit dilema: Má se vzdát nesvobodné jistoty v korporátu a živnost po tátovi převzít? „Táta byl přesvědčený, že jeho firma s jeho odchodem končí,“ vzpomíná dnes mladý Pelíšek.
Ve dvou budují globální firmu. Chystáme výrobu v Bangládeši a jdeme do USA, hlásí šéf Beany
Závodil na snowboardu i na kole, když si ale uvědomil, že by se tím nezabezpečil na konec kariéry, vrhnul se na podnikání. Roman Blažek teď pod značkou Beany vyrábí kola pro děti. Lehká, a přitom cenově dostupná. V plánu má vyvážet i do Spojených států či Saúdské Arábie. Přesto, že zaměstnává jen sebe, manželku a další dva lidi.
Prodali agenturu, pak dostali Pavla na Hrad. Hlavní je sladit rychlost, prozrazují Nýdrlovi
Prodali úspěšnou reklamní agenturu a vydali se s dětmi na plachetnici kolem světa. V Karibiku ztroskotali, bojovali o život. A sotva vystoupili na pevninu, zavolali do Prahy, naskočili na rychlík prezidentských voleb a kampaň Petra Pavla dovedli do vítězného konce. Ten příběh už všichni známe. Ale – co dělají Pavla a Michal Nýdrlovi dnes, když už nevedou kampaň, nemají firmu? O tom vyprávějí v rozhovoru pro aktuální číslo Finmagu.
Nasvítili Metalliku, AC/DC i Lady Gagu. I miliony světel lze dělat udržitelně, ukazuje česká firma
O životě ve světle reflektorů se hodně mluví a píše. Odkud se ale ta světla berou? Česká společnost Robe lighting se díky nim těší světovému renomé. Vyrábí svítidla pro největší koncertní pódia, pro divadla, TV studia. A dávno před tím, než to začalo být in, vyrazila také na svou udržitelnou cestu.
Vlna není jen mrtvý plast, říká podnikatelka. V Beskydech oživuje téměř zapomenuté řemeslo
Aby se všem spalo jako u maminky v pelíšku, musí ovčáci v Beskydech za sezonu ostříhat deset tisíc ovcí. Když pak na jejich vlnu pustí Zuzana Bílková, majitelka společnosti Besky, stoletého vlka a prožene ji stejně starým kramplem, vznikne pavučinka, která si vás omotá a dokonale uspí. „Dotýkat se ovčího rouna nikdy neomrzí,“ věří houževnatá podnikatelka, která si důrazem na lokální tradice plní vlastní sen.
Pavoučí sekačky s tančícím krokem. Česká firma je dodává i na mys Canaveral
Na výrobě prvního hospodářského stroje se Lubomír Dvořák podílel v pěti letech, dnes vyváží svahové sekačky do padesáti zemí světa. Stihl taky spravit zámek a skrze něj se chystá na návrat k zemědělství.
Opustil svět IT, aby si splnil sen. Nejíst blbě je základ, říká majitel Živiny
Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Započala tím i jejich cesta ke společnému podnikání, které dnes zaměstnává nejen je, ale další desítky lidí. Stačila jim k tomu společná láska k dobrému a zdravém jídlu a vyladěný rodinný recept. Kudera si tím splnil svůj odvěký sen, kvůli kterému neváhal opustit ani obecně perspektivní svět IT.
Začínali na půdě, dnes staví celé domy. Inženýr neinženýr, montérkám se nebráníme, říkají
Podnikat začínali v podkrovní cimře a pronajaté půlce garáže. Dnes staví Kamil a Lukáš Kučerovi po celých jižních Čechách dřevostavby pro „dobrý život a odpočinek”. A říkají, že rodinné podnikání je hlavně o důvěře, kompromisu a společné vizi.
Pražský Dronetag rychle roste, s podporou z Brna dobývá americké nebe
Praha a Brno. Věční rivalové na poli české společnosti, ale i úspěšní partneři na poli byznysu. Důkazem je pražský startup Dronetag, který s podporou brněnského Y Softu postupně dobývá se svou „krabičkou na hlídání dronů“ svět.
Hudební nástroje z 3D tiskárny? Dodávat budeme klidně na Mars, hlásí výrobci
Měl to být hec. Vytiskneme cello a pověsíme ho na zeď. Dnes jsou jediní na světě, kterým stačí k výrobě hudebních nástrojů 3D tiskárna. Jan Tobolík a Ondřej Kratochvíl vyprávějí o své posedlosti vůní popcornu i revoluci, kterou přerovské Sensio.cz v hudební branži ještě způsobí.
Z nouze ctnost. Brněnský Y Soft otáčí kormidlem, objevil zcela nový byznys
Je to obrázek jako ze sci-fi filmu: Ve vývojové centrále firmy Hewlett Packard v americkém Idahu stojí v hale 45 robotů a neúnavně mačkají displeje tiskáren. Dělají to 24 hodin, sedm dní v týdnu, celý rok. Svátek nesvátek. Ty roboty vyrobila brněnská firma Y Soft. Je to její nový byznysový směr.
Úspěchu se bojím, říká čilý podnikatel. Vymyslel unikátní plachty na bazén
Toužil být letcem, ale zlákaly ho cenné papíry a poté proměnil svého koníčka s potápěčským vybavením v podnikání. Krach obchodu kreativitu Jaroslava Málka nezbrzdil – pod značkou Cornis provozuje solnou jeskyni a cestovní agenturu CornisTour v Letňanech, vyrábí speciální solární plachty CorniSun na ohřev bazénu a hýří dalšími nápady.
Z nuly na 300 milionů za čtyři roky. Zažít si to může každý, nabádá šéf Kuliny
Od začátku minulého roku se potýkáme s problémy, které jsme si minimálně v Evropě neuměli představit. Válka, rapidně zdražující energie a dvojciferná míra inflace, spojená s vysokými úrokovými sazbami a významnou změnou spotřebitelského chování. Jednou z firem, která dokázala v tomto náročném období uspět, je Kulina Group. Tomu však předcházel velký pád.
Míza plná života. Český „tolkienovský“ nápoj sklízí uznání i za oceánem
O lahodném březovém nápoji psaly i Financial Times, mezi labužníky platí za tekutou delikatesu. Klimešovi z Bezděčína a jejich Euforia mají už několik let pevné místo na české kulinární mapě. Ochutnejte text z tištěného Finmagu, jehož nové číslo už pro vás kvasí.
Podnikání je pro růst Česka klíčové, ale mladí se vidí jinde, říká miliardář Bouška
Podnikatele a podnikavost potřebujeme, abychom byli zdravou společností. Budeme pak mít lidi, kteří jsou sebevědomí, a přispěje to i k našemu růstu. „Pokud podnikání neberete sportovně, neuspějete,“ říká v rozhovoru pro Finmag.cz majitel skupiny Vafo Group Pavel Bouška. Ten se vedle byznysu s krmivy aktivně věnuje i podpoře podnikání v Česku.
Nejnovější podcasty