Články na téma: Média
Média jsou souhrnné označení pro prostředky komunikace. Jejich hlavním účelem je informovat, zabavit i vzdělávat veřejnost. Do médií patří jak tištěná média, digitální média, tak i audiovizuální a broadcastová média.
Podnikání v oblasti médií je složité. Před zahájením podnikání v této oblasti je třeba dobře si stanovit cíle i cílové publikum média. Podle toho se odvíjí způsob komunikace, strategie trhu i marketingový plán.
K založení médií je třeba také finančních zdrojů. V začátku je třeba investovat do marketingu, technologií, kanceláří, ale i dobrých redaktorů a dalších pracovníků redakce.
V České republice je třeba dodržovat zákony o médiích, ochranu osobních údajů, autorské právo a další regulace a zákony v této oblasti. Existují také předpisy o obsahu reklam, transparentnosti a mnohého dalšího.
Další články na téma Média najdete na Peníze.cz.
Čelíte šikaně od úředníků? Vyplňte anonymní dotazník a třeba se to změní
Podnikáte a setkali jste se v poslední době s šikanou ze strany úřadů? Asociace malých a středních podniků a živnostníků na základě několika nedávných případů mezi podnikateli mapuje, jak moc svévolně úřady vůči podnikatelům postupují. Do ankety se můžete zapojit i vy.
Z bláta královnou mediálního byznysu. Víte, co je zač Oprah?
Stala se z ní instituce. Pojem. Je mediální hvězda. Ale to by jí stačilo leda k tomu, aby byla slavná a možná trochu bohatá. Jenže ona byla taky tvrdá podnikatelka, svoje pořady si chtěla dělat po svém, ne být jen mluvící hlava. Tak si je produkuje. A vůbec je mediální podnikatelkou par excellence. Proto si zaslouží místo v našem top 10 podnikatelů moderní doby.
Tipy na nejlepší podcasty. Vybírá Petr Žabža z Air Bank
Oslovujeme osobnosti mezi investory, portfolio manažery, finančníky či podnikateli. A ptáme se jednoduše: Jaké investiční podcasty byste doporučili?
Tipy na nejlepší podcasty. Vybírá Radim Krejčí, zakladatel platformy Portu
Oslovujeme osobnosti mezi investory, portfolio manažery, finančníky či podnikateli. A ptáme se jednoduše: Jaké investiční podcasty byste doporučili?
Kam za podcasty? Nelepší tipy od ředitele NextPage Media Martina Vlnase
Podcasty se stávají klíčovým zdrojem informací pro investory, kteří chtějí zůstat v obraze o finančních trzích a investičních strategiích. V našem novém seriálu se podíváme na doporučení od Martina Vlnase, CEO NextPage Media, který sdílí své oblíbené podcasty plné inspirace a praktických rad.
Nejlepší titulky českých médií. Masakr, díra a prachy ve Finmag newsletteru
Titulek je solí článku. Když je špatný (rozumějte nudný, příliš obecný, nicneříkající, banální) dokáže „zabít“ i sebelepší text. Přinášíme vám přehled článků z posledních asi dvou týdnů, které právě svými titulky donutily čtenáře si na ně kliknout a snad i přečíst.
Spousta lidí žije v digitálních ghettech, říká o rozdělené společnosti Jindříšek
Je jedno, jestli prodáváte jogurt nebo prezidentského kandidáta. U obojího fungují stejná pravidla a musí se to umět, tvrdí jeden z nejzkušenějších českých digitálních marketérů Tomáš Jindříšek. Přinášíme ukázku velkého rozhovoru z aktuálního čísla tištěného Finmagu.
Seznam chystá vlastní Facebook
Česká techonologická jednička staví největší český mediální dům. Na její nejnavštěvovanější stránce, homepage Seznamu, zároveň najdete rozsáhlý rozcestník po ostatních českých médiích. Jaké s ním má Seznam plány?
Násilí ve hrách? Lidstvo na něj slyší, ale s časem otupělo
Ustřelené hlavy, potoky krve a povalující se těla nepřátel. Videohry jsou dodnes plné násilí, za svou historii ovšem tento přístup obhájily. Kontroverze, které před mnoha roky plnily světová média, vyčpěly. Násilí nám zkrátka přestalo vadit. Přesto virtuální krev stále prodává.
Pseudověda dostává až příliš prostoru, varuje autor seznamu predátorů
V roce 2010 vydal knihovník a vědec z University of Colorado Jeffrey Beall svůj první seznam predátorských časopisů. O sedm let později jich list čítal už bezmála tisícovku. Čelil za to ostré kritice vydavatelů, ale i vědců, kteří v predátorských časopisech publikovali. „Znovu už bych to neudělal – je to pro jednoho příliš mnoho práce,“ přiznává s odstupem času.
Vesmír slaví 150 let. Svět se mění a my s ním, říká šéfredaktor kultovního časopisu
Kontroverzní vědecké hypotézy naše čtenáře obohacují, je ale zapotřebí jasně označit, na čem panuje v oboru shoda a co už je osobní názor konkrétního vědce, říká Ondřej Vrtiška, šéfredaktor letos už stopadesátiletého časopisu Vesmír.
Třetí pád: ubližujeme komu, čemu? Všichni ubližujeme Rusku
Nápadně častý výskyt gramatického jevu může jazykovědce přivést na stopu zajímavých zjištění. Analýza třetích pádů na webu Sputnik ukázala, jak ruská propaganda konstruuje pro cizinu obraz Ruska.
Druhá vlna pandemie do médií ještě nedorazila
„Během první vlny pandemie, kdy byly počty nakažených i hospitalizovaných minimální, jsme byli denně vystaveni dramatickým obrazům. Nyní, během krize, si média problému všímají výrazně méně,“ říká lingvista Václav Cvrček.
Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno
„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.
Ověřeno! Z televize se hloupne
Televize má odedávna punc média pro prosťáčky. Zdá se, že právem. Tým italských ekonomů navíc dokazuje, že televizní vysílání jednodušší lidi nejen přitahuje, ale přímo vytváří. Diváci laciné televize hloupnou a projevuje se to mimo jiné jejich volebními preferencemi.
Erik Tabery: Pomoct lidem být občané
V první části rozhovoru s šéfredaktorem Respektu Erikem Taberym byla řeč mimo jiné o strachu, který se ve společnosti vzmáhá a který ji proměňuje. Hlasy žádající omezení našich svobod, budou sílit, předpovídá Tabery...
Erik Tabery: Čekat na nového Havla je marné
Rozhovor se šéfredaktorem Respektu Erikem Taberym o tom, co chybí české společnosti a proč jsme si neudrželi masarykovské hodnoty. Dále mimo jiné o dědictví komunismu, o strachu a o tom, proč žurnalistika nikdy neměla větší význam než dnes.
Očima expertů: Jaký byl rok 2016?
Čím potěšil a čím naopak nejvíc zklamal letošní rok? Které události byly klíčové a proč? A jaké si z toho vzít ponaučení?
Očima expertů: Zákon na Babiše
Andrej Babiš si v politice musel zvyknout na spoustu nepříjemných věcí, které dřív neznal. Že bude pod drobnohledem novinářů, z nichž mnozí mu nejsou nakloněni a neodpustí mu sebemenší škobrtnutí. Že ho výřečnější političtí oponenti budou poštívat, popichovat a dělat si z něj posměšky. Že ale jen kvůli němu budou sepisovat nové paragrafy, to asi překvapilo nejen jeho.
Facebook nemá rád Trumpa. Proč zbystřit, i když jste na tom stejně?
Zaměstnanci Facebooku ručně odstraňují konzervativně-pravicové texty ze seznamu nejsdílenějších článků. Firma vládne nad veřejným míněním – a jen málokdo si to uvědomuje.
Portrét oligarchy jako pana Burnse
Je snadné mocné karikovat, jako to dělá Vít Klusák v dokumentu o Andreji Babišovi. Mnohem těžší je mluvit o tom, jak jejich moc vzniká a jak se dá omezit.