Články na téma: marketing
Další články na téma marketing najdete na Peníze.cz.
Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak
Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.
Ne Apple, ne BMW, ani Louis Vuitton. Znáte opravdové superznačky?
BMW byla nebo možná jsou nejlepší auta. Kam se Apple podívá, utrhne macatý kus trhu, drží a nepustí. A o síle značky LV vypovídá, jak ji kdekdo falšuje. Opravdová superznačka ale panuje takovým způsobem, že žádný jiný brand jako by vůbec nebyl. Nula, nic, nada. Pojďme to prozkoumat.
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém
Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.
Igráček, Kofola, Mototechna. Jak znáte značky, které dokázaly vstát z mrtvých?
Ateisti a pohani oslavují příchod jara. Křesťan si připomíná zázrak zmrtvýchvstání spasitele, ke kterému – jak věří – došlo před téměř dvěma tisíci lety. A my si připomeneme zázračná, ale objektivně doložitelná vzkříšení některých českých značek. Ukažte, jak se vyznáte.
SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metru
Možná vás překvapí, co všechno ovlivňuje český i světový byznys. Třeba i jen to, jak vysocí vlastně jsme. Rosteme a s námi i věci, které nás obklopují.
Kdo chvíli stál, stojí opodál. Tvoříme celoživotní univerzitu pro firmy, říká duchovní otec DoToho!
Mentoringová platforma DoToho!, která pomáhá malým a středním podnikům, utěšeně roste. A to tak, že si klade nové a ještě ambicióznější cíle. Jak vlastně vznikla, kdo ji financuje a co je jejím hlavním posláním? „Chceme vybudovat celoživotní univerzitu pro SME segment. Místo, kam se opakovaně budu vracet, nebo budu kontinuální součástí komunity,“ prozrazuje v dalším díle podcastové série platformy DoToho! Pavel Přikryl.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Jak se rodí nápad za milion? Pomoci vám může třeba Superman
Jedním z hlavních důvodů selhání startupů je podle řady studií neschopnost odhadnout poptávku na trhu a nabídnout zákazníkům správný produkt. Tímto způsobem zkrachuje okolo 40 % nových firem. Jak se téhle hrozbě vyhnout?
Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciál
Zákazníci snů. Tak by se daly pojmenovat generace dnešních padesátníků a šedesátníků, které mají dostatek prostředků a nebojí se je utratit. Právě ony dost možná skrývají klíč k prosperitě firem. Tak proč je tak moc ignorujeme?
Být cool za každou cenu nemá smysl, marketing není punk, radí expertka
Kateřina Tygl je specialistkou na marketing. Vytváří strategie, které klientům pomáhají splnit jejich obchodní nebo interní cíle. „Firmy chtějí být cool a zapomínají na ‚staré dobré‘ věci, například média, outdoorovou reklamu a reklamu offline obecně,“ vyjmenovává největší marketingové chyby malých a středních podniků v podcastu mentoringového programu DoToho!
Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská
Co bude zákazníky zajímat v nejbližších letech, jaké trendy budou klíčové a na co se v byznysu zaměřit? Zní to jako věštění z křišťálové koule, ale Pavlína Louženská právě takové predikce umí. Na jejich základě pak radí firmám, na co se zaměřit. „I malé firmy mohou konkurovat těm velkým,“ říká zakladatelka Holek z marketingu v dalším díle podcastu mentoringové platformy DoToho!
Velké značky pod tlakem mileniálů. Brand aktivismus stále víc sílí
Aktivismus značek se někdy rovnou odvážně spojuje s novou fází kapitalismu. Hranice mezi bojem za všeobecné blaho a úsilím o zisk se v ní stále více rozmazává. Skutečnost je trochu složitější, nicméně „korporátní aktivismus“ je symbolem doby.
Spousta lidí žije v digitálních ghettech, říká o rozdělené společnosti Jindříšek
Je jedno, jestli prodáváte jogurt nebo prezidentského kandidáta. U obojího fungují stejná pravidla a musí se to umět, tvrdí jeden z nejzkušenějších českých digitálních marketérů Tomáš Jindříšek. Přinášíme ukázku velkého rozhovoru z aktuálního čísla tištěného Finmagu.
Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.
Malé podniky nejvíc pálí nábor a nastavení byznys plánu, říká Martin Mára z DoToho!
V České republice i ve světě se rozmáhá trend „self-help“ a mentoringu. „Je to nejmenší a nejlepší investice, kterou můžete udělat,“ říká ředitel mentoringové platformy DoToho! Martin Mára. Kdo mentoring potřebuje, jak funguje a co podnikatelům přináší?
Úspěch je pro ty, co se nebojí, říká manažerka Mattelu. Zabojuje o Senát
Její největší pracovní starostí je, co si budou české, slovenské a maďarské děti přát pod stromečkem, zatímco doma se s manželem věnuje péči o těžce postiženého syna Maxe. Lenka Helena Koenigsmark ve Finmag podcastu mluví o tom, jak nyní hodlá své bohaté profesní i osobní zkušenosti využít v politice.
Tajné zbraně IKEA. Co stojí za úspěchem nábytkářské jedničky?
Je jedno, jestli tento článek čtete doma, nebo v kanceláři. Rozhlédněte se kolem sebe – velmi pravděpodobně zahlédnete nějaký ten Lack, Billy, Poäng nebo alespoň Omsorg. Švédové se během posledních třiceti let nastěhovali do našich domovů. Dnes si řekneme proč.
Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.
Zapomeňte na billboardy, budoucnost je v obsahu, říká Borovanská
Finanční ředitelé si pořád myslí, že jediným úkolem marketingového oddělení je rozhazovat peníze, které ostatní oddělení tvrdě vydělávají. Tak to ale není. „Bohužel tomu spousta firem pořád nevěří a marketingové aktivity berou jako nutné zlo,“ říká pro FINMAG ředitelka společnosti FREYA Kateřina Borovanská.
Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing
Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.
Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno
„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.
Nejnovější podcasty