Články na téma: marketing
Marketing je soubor činností, které vytváří, sdílí a dodávají hodnoty zákazníkům. Cílem je získat pozornost potenciálních zákazníků a vybudovat mezi nimi a značkou vztah, aby se za nákupy nebo službami vraceli. Jde o strategický přístup, aby se podpořila poptávka po produktech a také aby se tyto produkty nebo služby dostaly k cílové skupině.
Marketing se může zaměřovat na různé aspekty, stejně jako může obsahovat různé aktivity. Patří sem například výzkum trhu, segmentace cílového trhu, tvorba produktů, propagace produktů a mnohé další. Hlavním cílem marketingu je porozumět potřebám zákazníků a následné vytvoření vztahu prostřednictvím komunikace.
Podnikatelé mohou marketing využívat k dosažení svých cílů a k získání nových zákazníků. Marketingové strategie jim pomáhají oslovit nové zákazníky a rozšiřovat tak zákaznickou základnu. Kromě toho marketing buduje povědomí o značce podnikatele a vytváří zpravidla pozitivní vnímání cílovou skupinou.
Marketing také pomáhá zvyšovat prodeje. Správně navržené kampaně mohou vést ke zvýšenému prodeji produktů. Zpětná vazba z marketingových aktivit může podnikateli pomoct inovovat své produkty nebo služby, aby více odpovídaly potřebám stávajících zákazníků a vedly tak k dalšímu prodeji.
Další články na téma marketing najdete na Peníze.cz.
Dotazníkové šetření v marketingovém výzkumu: Ptejte se správně
Dotazníky jsou v marketingovém výzkumu velmi oblíbené, protože jde o relativně levný a efektivní způsob, jak získat cenné informace o zákaznících, jejich potřebách a preferencích. V rámci seriálu Jak na podnikání se dnes zaměříme na to, jak dotazníkové šetření správně naplánovat, provést a vyhodnotit, aby bylo skutečně užitečné.
Kde je svět ještě v pořádku? Ukažte, jak znáte motta českých značek
Slogan bývá spojený s jednou reklamní kampaní. Anebo mívají svůj slogan či motto firmy nastálo. Nebo aspoň na dlouho. Just do it je prostě Nike, ať se zrovna prodávají plavky, nebo čepice na lyžovačku. V tomhle kvízu jsme se zaměřili na slogany českých firem. Tak ukažte, jak se vyznáte.
Chcete uspět? Buďte zapamatovatelní, až pak můžete prodávat všem, radí marketingový mág
Marketing není jen reklama, ale celý soubor aktivit, jejichž cílem je identifikovat příležitost, pochopit potřeby zákazníků a co nejefektivněji je s daným produktem či službou i pravidelně oslovovat. A samozřejmě také přinášet peníze. „Dokud ale nejste v hlavě zákazníka, nejste pro něj vůbec,“ říká v novém DoToho! podcastu marketingový expert Jan Brejcha.
Jak správně udělat marketingový výzkum, porozumět zákazníkům a utéct konkurenci
Bez sbírání zpětné vazby se i úspěšný podnik dřív nebo později přestane rozvíjet. Abychom vytvořili úspěšný produkt nebo službu, musíme rozumět svým zákazníkům, jejich potřebám a preferencím. Potřebujeme chápat trh a konkurenty a rozhodovat na základě dat a faktů. K tomu slouží marketingový výzkum. Dnes se na něj podíváme v rámci seriálu Jak na podnikání.
Večer chutná, ráno pomáhá. Pamatujete tyhle reklamní hlášky?
Prozkoumejte svou znalost starých reklamních sloganů v našem kvízu. Voní dobře! Svou jemností tě láká. Určitě se vám zažraly do hlavy. Kdo umí, umí. Vlastně se obáváme, že pravým vítězem je tentokrát ten, kdo nezíská ani bod. Vy zíráte, my zíráme. My ostatní jsme nadosmrti poznamenaní. Když ji miluješ, není co řešit.
„Nejde jen o krásné kampaně.“ Newton University studenty učí, jak na udržitelno
Soukromá vysoká škola Newton University otvírá nový studijní program v angličtině Economics and Sustainable Management. Studentům ukáže, že udržitelnost musí prostupovat celou firmou, a není jen marketingovým pozlátkem.
Nevěřte na recepty zavřené v sejfech. Tajnou přísadou je skoro vždycky marketing
Máloco přitahuje větší pozornost než tajemství. Tajní agenti, tajné spolky, tajné dohody – nebo téma tohoto článku – tajné přísady. O téhle geniální marketingové strategii je text, který pro vás otevíráme z aktuálního čísla Finmagu.
Sbohem boomeři, nová éra je tu! Proč Jaguar pošlapává tradice a sází na hýřivý modernismus
Majitelé či manažeři zavedených značek občas pocítí palčivou touhu po zásadní změně. Někdy z nutnosti, jindy jen z nutkání zanechat po sobě nějakou stopu. A tak došla řada i na slavnou automobilovou značku Jaguar. Proč? A vyplatí se jí nekompromisní sázka na modernismus?
Kde se vzal Black Friday a proč se mu říká „černý“? Novodobé nákupní šílenství v kvízu
Pro zákazníky je to každoroční příležitost, jak levněji nakoupit vánoční dárky či jindy drahou elektroniku. Pro firmy silný marketingový nástroj, jak na konci roku vyprodat zboží, zlepšit hospodářské výsledky a uvolnit sklady před novou sezonou. Víte ale, kde se Black Friday, tedy Černý pátek, vzal? Kdo ho v Česku prosadil? A vyplatí se podnikatelům na jeho vlně svézt? Otestujte se v našem kvízu.
Neutrácejte za nové zákazníky. Co je remarketing a proč se vaší firmě vyplatí?
Oslovení nového zákazníka je mnohonásobně dražší než péče o klienty, kteří se spokojeně vrací. Proto spousta firem dobře ví, že se jim cílení marketingu na stávající zákazníky nebo ty, kteří už o nákup projevili zájem, v mnoha ohledech vyplácí mnohem víc. Této strategii v online prostředí říkáme remarketing a má svá pravidla a osvědčené postupy. V rámci seriálu Jak na podnikání si dnes řekneme, jak na něj.
Dušičky a dýně. A tvrdý byznys. Víte, jak se vydělává na zesnulých?
Je pošmourno, sychravo a mlhavo a lidi si chtějí zavzpomínat. Však jsou tady Dušičky. Anebo naopak zahánět temnotu a svět mrtvých tím, že je zpitvoří. A k tomu je Halloween. Správný byznysmen má city a různá hnutí lidských myslí rád, protože ví, že se skoro vždycky dají otočit v nákup. Zkuste si v našem kvízu, co víte o podzimních svátcích i o tom, jak za ně zaplatíte.
Podnikatelský plán přehledně. Jak na něj a kterých chyb se vyvarovat?
Píše dneska vůbec někdo podnikatelský plán? A když už je potřeba, jak na to? Čím začít, jak ho strukturovat a na jaké nejčastější chyby si dát pozor? Na tyto otázky si odpovíme v dalším díle speciálu Jak začít podnikat.
Ikony jako Porsche nebo Absolut. Poznáte slavné výrobky jen podle siluety?
Vodka Absolut si nechala navrhnout tak geniální lahev, že jen na její siluetě může stavět reklamu desítky let. Poznáte ji na padesát metrů. Není sama – někdy je to díky tomu, že byl designer machr všech machrů, někdy je to proto, že samotný produkt byl geniální a všudypřítomný. Vyzkoušejte náš stínový kvíz.
„Vyndejte toho červa!“ Vláda tlačí extrémní pokuty za spam, i když je nikdo nechce
Vláda chce zpřísnit tresty za rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení. Pokuty mají stoupnout z až deseti milionů korun na až dvacet milionů eur, tedy přes půl miliardy v korunách. Návrh zákona o digitální ekonomice vláda navrhla projednat ve zrychleném režimu. To ale poslanci odmítli. „Jsme papežštější než papež,“ zaznělo mimo jiné.
Úspěch přichází se schopností spolupracovat, učí se studenti nového MBA programu
Ze spolupráce společnosti Linet a soukromé vysoké školy Newton University se zrodil nový MBA program. Cílí na manažery nemocnic či zařízení sociální péče, případně firem, které vyrábějí zdravotnické prostředky. Veškerá výuka se koná pouze prezenčně, a to na základě „osobních zakázek“.

Známé značky, co změnily jméno. Prověřte svou paměť v kvízu
Se změnou jména jde samozřejmě většinou ruku v ruce změna tváře, loga, barev… Někdy změnu společnost chce, jindy je důsledkem třeba změny vlastnické struktury, jak se říká tomu, když vás někdo koupí. Tady se ale po příčinách neptáme. Zajímá nás jediné: víte, jak se tenhle podnik jmenoval dřív? Tak schválně!
Ekonomové z Karibiku. Jak fungoval byznysplán pirátských výprav
Ekonomie je jako mikroplasty. Kamkoliv se podíváte, tam ji najdete, i tam, kde byste ji nikdy nečekali. Třeba u pirátských výprav. Ty měly neuvěřitelně promyšlený byznysplán, moderní marketingové metody, a dokonce i demokratický systém brzd a protiváh. Otevíráme pro vás text z červnového čísla tištěného Finmagu.
Z nuly na sto zaměstnanců. Základ jsou profesionální vztahy, říkají gastro podnikatelé
Oba jsou z Brna, oba podnikají v gastronomii. Jeden provozuje pekárny, druhý kavárny. Jejich podniky už vystoupaly ke stovce zaměstnanců a víc než 50milionovému obratu. Příběhy Rebelbean a William Thomas Bakery nabízejí řadu paralel. „Povedlo se nám trefit dobu, po lokálních věcech byl hlad,“ říkají ve dvojrozhovoru Michal Stec a Vilém Ráček.
Otestujte si, zda vám funguje byznys. Sezóna okurek je na to ideální
Léto je pro mnoho podnikatelů náročné. Buď toho mají moc, nebo naopak nemají do čeho píchnout. Zvlášť pro začínající podnikatele s nedostatečným cash flow může být okurková sezóna pěkně nepříjemná. Jak pomalejší období využít k růstu?
Za reklamní letáky se bude platit. Zničí to seniory a tiskárny?
Kdo je pošle do světa, ať platí za jejich likvidaci. Zásada, kterou chce ministerstvo životního prostředí uplatňovat na reklamní letáky, se určitě nelíbí všem. Seniorům to zavře cestu k nákupům ve slevách nebo budou letáky dražší – a zaplatíme to všichni, argumentují odpůrci.
Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak
Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.