Předplatit časopis Finmag

Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly

Ivo Prax
Ivo Prax
21. 1. 2022
 7 276

I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.

Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
Marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka ve Finmag podcastu / Zdroj: Tomáš Cetkovský

Chalupka pracuje v marketingu už 20 let, z toho 16 let strávil právě v Kofole. O problematice marketingu nápojů má tak velký přehled.

Kofola je například podle něj v Česku a na Slovensku populární, protože je to lokální značka s jasným a autentickým sdělením.

„U značky Kofola držíme stále stejný marketingový kurz. Jsme velmi konzistentní a lidé jsou tak už na Kofolu zvyklí.“ říká.

Asi každý zná například vánoční reklamu o zlatém prasátku, která se na televizních obrazovkách objevuje už 18 let. A mimo jiné ukazuje, že televize jako marketingový kanál je pro Kofolu stále důležitá.

„V současné době tvoří televize asi třetinu našeho spendu. Nedávno to bylo ovšem i dvakrát víc,“ přiznává Chalupka. Jmenuje ale i nevýhody: „Je fakt, že je tam horší cílení na mladé ročníky. Oproti online a offline marketingu je ale televize dobře měřitelná.“

Značka Semtex je založená na komunitách. Je to velmi punkové a živelné...

Každá značka, jiný přístup

Podobně konzervativní a konzistentní kampaň zvolili v Kofole i pro značku Rajec. Zde je ale příběh značky spojen především s místem, odkud minerální voda pochází.

Ke kafi ku poslechu máme...

Mikrofounek
Zdroj: Shutterstock

Chalupa snad nezaujal? Nevadí, máme tu toho víc! Finmag podcast se věnuje třeba i realitám, investicím, ale i elektromobilitě a dalším tématům. Společný jmenovatel: zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Ať chutná!

„Náš přístup k Rajci je takový, že chceme, aby za dvacet let byla Rajecká dolina lepším místem, než když jsme tam přišli. Děláme kvůli tomu různé aktivity od sázení bylinek po osazování včelstvy a na tom také pak zakládáme náš marketing – lokálnost a autentičnost.“ přibližuje Chalupka.

Naopak energetický nápoj Semtex si vyžádal zcela jiný přístup. „Tato značka je založená na komunitách, jako jsou gameři, hudebníci nebo módní designéři. Je to velmi punkové a živelné,“ říká marketingový šéf Kofoly.

I přes vyšší živelnost ale i u Semtexu podle Chalupky platí, že značka je autentická i díky své velmi dobré pozici na trhu.

U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost.

Chyby? Děláme...

Spletli se tedy v marketingu Kofoly někdy? Chalupka otevřeně přiznává, že neustále. A že chyby k téhle práci patří. Pokud by měl ale nějakou vyzdvihnout, dlouho neváhá.

„Například při představení vody Radenska (velmi populární na Balkáně) jsme se vůbec netrefili a peníze, které jsme na to vynaložili, byly úplně vyhozené. Ale poučili jsme se,” přiznává.

I z toho pak vyplývá přístup firmy k lidem, kteří u ní začnou pracovat. „U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost. Zodpovědnost u nás přichází už s podpisem smlouvy,“ sdílí svůj přístup Chalupka.

Co se v podcastu ještě dozvíte?

  • Jak se vyvíjel příběh značky Rajec?
  • Jaké je rozložení marketingového mixu Kofoly?
  • Proč je v marketingu důležitá autenticita?
  • Co Kofola chystá na poli vratných lahví?

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Podnikatelek a manažerek přibývá. Jenže pomalu. Na vině jsou stále předsudky. To potvrzují i ženy, jež se na špici světového byznysu přece jen prodraly.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

BYZNYS JE VĚDA

Julia Sveet je šéfkou obří společnosti Accenture, ale o spolupráci s někdejšími kolegy - muži stále nevypráví ráda. • Ana Botín zase roky musela dokazovat, že v čele banky Santander není jen kvůli svému původu. • A Mary Barra? Předsudků okusila sama tolik, až v sídle General Motors rozjela projekt, který pomáhá ženám prosadit se v IT.

BYZNYS JE HRA

Když jste vědkyně a přihlásíte se do akcelerátoru pro začínající podnikatele, musíte mít fakt hodně kuráže. Aspoň jako Kateřina Komrsková. • Do smělé hry se pustila také Šárka Hayna Fuchsová, dnes řídí Volvo Czech Republic. • A kdo musí mít odvahy na rozdávání? Každý startupista, který to nezabalí po prvním nezdaru.

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je

Budou startupy motorem české ekonomiky?

Ohodnoťte článek

-
10
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Ivo Prax

Ivo Prax

Aktivní networker a propojovatel byznys příležitostí. Vystudoval právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Moderuje podcasty a pořádá networkingové akce. Je aktivním šachistou.

Související témata

BrandInsightbyznysmarketingpodcastreklama

Zimní příběh

VYHLAZUJÍCÍ SÉRUM

VYHLAZUJÍCÍ SÉRUM

3500 Kč

Více nabídek

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Když je byznys rodu ženského… čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo