Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.
Chalupka pracuje v marketingu už 20 let, z toho 16 let strávil právě v Kofole. O problematice marketingu nápojů má tak velký přehled.
Kofola je například podle něj v Česku a na Slovensku populární, protože je to lokální značka s jasným a autentickým sdělením.
„U značky Kofola držíme stále stejný marketingový kurz. Jsme velmi konzistentní a lidé jsou tak už na Kofolu zvyklí.“ říká.
Asi každý zná například vánoční reklamu o zlatém prasátku, která se na televizních obrazovkách objevuje už 18 let. A mimo jiné ukazuje, že televize jako marketingový kanál je pro Kofolu stále důležitá.
„V současné době tvoří televize asi třetinu našeho spendu. Nedávno to bylo ovšem i dvakrát víc,“ přiznává Chalupka. Jmenuje ale i nevýhody: „Je fakt, že je tam horší cílení na mladé ročníky. Oproti online a offline marketingu je ale televize dobře měřitelná.“
Značka Semtex je založená na komunitách. Je to velmi punkové a živelné...
Každá značka, jiný přístup
Podobně konzervativní a konzistentní kampaň zvolili v Kofole i pro značku Rajec. Zde je ale příběh značky spojen především s místem, odkud minerální voda pochází.
Ke kafi ku poslechu máme...
Chalupa snad nezaujal? Nevadí, máme tu toho víc! Finmag podcast se věnuje třeba i realitám, investicím, ale i elektromobilitě a dalším tématům. Společný jmenovatel: zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Ať chutná!
„Náš přístup k Rajci je takový, že chceme, aby za dvacet let byla Rajecká dolina lepším místem, než když jsme tam přišli. Děláme kvůli tomu různé aktivity od sázení bylinek po osazování včelstvy a na tom také pak zakládáme náš marketing – lokálnost a autentičnost.“ přibližuje Chalupka.
Naopak energetický nápoj Semtex si vyžádal zcela jiný přístup. „Tato značka je založená na komunitách, jako jsou gameři, hudebníci nebo módní designéři. Je to velmi punkové a živelné,“ říká marketingový šéf Kofoly.
I přes vyšší živelnost ale i u Semtexu podle Chalupky platí, že značka je autentická i díky své velmi dobré pozici na trhu.
U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost.
Chyby? Děláme...
Spletli se tedy v marketingu Kofoly někdy? Chalupka otevřeně přiznává, že neustále. A že chyby k téhle práci patří. Pokud by měl ale nějakou vyzdvihnout, dlouho neváhá.
„Například při představení vody Radenska (velmi populární na Balkáně) jsme se vůbec netrefili a peníze, které jsme na to vynaložili, byly úplně vyhozené. Ale poučili jsme se,” přiznává.
I z toho pak vyplývá přístup firmy k lidem, kteří u ní začnou pracovat. „U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost. Zodpovědnost u nás přichází už s podpisem smlouvy,“ sdílí svůj přístup Chalupka.
Co se v podcastu ještě dozvíte?
- Jak se vyvíjel příběh značky Rajec?
- Jaké je rozložení marketingového mixu Kofoly?
- Proč je v marketingu důležitá autenticita?
- Co Kofola chystá na poli vratných lahví?
Když je škola soukromou hrou… Čtěte v aktuálním Finmagu
Je čas upravit slavný slogan Komenského. Alternativní formy vzdělávání v Česku bodují a soukromé školy často udávají směr i veřejným školám.
ŠKOLA JE BYZNYS
Do montessori škol Duhovka investovali manželé Janečkovi přes 300 milionů. • Jan Kala do škol Heuréka vložil zase peníze ze svého podílu v eBance. • Proč jsou přesvědčeni, že to bylo to nejlepší, co mohli udělat?
BYZNYS JE HRA
Kdy odejít? ptá se dnes celá generace podnikatelů. • Jak se povedlo Jaroslavě Valové předat SIKO dětem? • Kdy se Zbyněk Frolík rozhodl svěřit Linet manažerům? • A proč v Dino Toys převzali vedení vnuci zakladatele?
Finmag BrandVoice: Partnerem článku je
Související témata
Nejčtenější články
Aktuální číslo časopisu
Když je škola soukromou hrou… Čtěte v aktuálním Finmagu