Předplatit časopis Finmag

Řada firem ani neví, kolik je stojí tisk, říká manažer HP. Ušetřit lze desítky tisíc

Ivo Prax
Ivo Prax
1. 8. 2023
BrandInsight

Pracovní prostředí se s covidem výrazně proměnilo. Práce z domova je běžná a pro firmy to znamená mnoho výzev i z pohledu zajištění počítačů či tisku pro své zaměstnance. O tom, jak se z obyčejného tisku stává služba nebo o tom, jak se dají zabezpečit počítače pro práci z domova, mluví v novém díle Finmag podcastu Radim Nesvadba a David Lev ze společnosti HP.

Služby jsou trendem doby. Své o tom ví v HP, firmě, která primárně dodává zákazníkům počítače a tiskárny. Čím dál větší roli ale v její nabídce hrají právě i dodávky služeb.

Většina společností často ani netuší, kolik je stojí tisk. Kdo a kolik tiskne, kdo kupuje náplně, papíry, kolik je vůbec ve firmě tiskáren a jaké náklady s tím jsou spojené.

Když pak dojde na důkladnou analýzu, přichází mnohdy i velké překvapení, říká v podcastu Radim Nesvadba, který má v HP na starosti služby spojené s tiskárnami a tiskem.

Musíte zjistit, jaké jsou skutečné potřeby. V absolutní většině případů je výstup takový, že tiskáren je potřeba míň.

Platit jen za vytištěné stránky

Úspory, které firmy můžou při správném nastavení tisku dosáhnout, přitom nejsou zanedbatelné. „Může jít v řádu i o desítky tisíc korun,“ říká Nesvadba s tím, že základem je, aby si firmy udělaly důkladnou analýzu tiskového prostředí.

„Musíte zjistit, jaké jsou skutečné potřeby, jestli opravdu každý potřebuje tiskárnu na stole, nebo jestli by nestačila nějaká rychlejší, výkonnější tiskárna na chodbu. V absolutní většině případů je výstup takový, že tiskáren je potřeba míň,“ vysvětluje.

Firmám pak staví řešení, které odpovídá jejich konkrétním potřebám. Výhoda proti „pouhému“ koupení tiskáren je přitom zřejmá. „Se službou si kupujete tisk. Tisknete za nějaký paušál a nemusíte se starat o nic dalšího. Jestli dojde toner, papír, a podobně.“

To je typický příklad, jak může služba vypadat. Zákazník pak například platí jen za vytištěné stránky. Kdo chce mít ale tiskové služby víc pod kontrolou, například kvůli bezpečnostním pravidlům, může volit jinou formu služby.

 

Je to věc, kterou potřebujete, počítáte, že bude fungovat, řešíte ji až v momentě, kdy nastane problém.

Z tiskáren jsou multifunkční zařízení

„Tato služba se dá ušít zákazníkovi na míru,“ říká Nesvadba a podotýká, že právě správa tiskového prostředí bývá ve firmách často stranou zájmu. „Je to věc, kterou potřebujete, počítáte, že bude fungovat a řešíte ji až v momentě, kdy nastane problém,“ podotýká.

Ke kafi ku poslechu máme...

Mikrofounek
Zdroj: Shutterstock

Nebaví snad číst? Nevadí! Co oči nebaví, uši napraví! A i pro ty něco máme: Finmag podcast. Reality, podnikání, investice a zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Dobrou chuť!

To chci!

Ačkoli se už léta mluví o tom, jak postupuje digitalizace a tisk nebude potřeba, zatím se to podle něj nepotvrzuje a tisk má stále důležitou úlohu. Z tiskáren se navíc stávají multifunkční zařízení, která mají i pokročilé skenovací funkce. „Dokumenty můžete automaticky ukládat nebo z nich při skenování číst data a přenášet je do systému,“ říká Nesvadba.

Spolu s covidem a přesunem lidí na home office se navíc rozšířila nabídka tiskových služeb i na malé tiskárny tak, aby stejné služby měli dostupné také zaměstnanci pracující z domova.

Když si nastavíte plynulý provoz, máte spokojené uživatele, kteří se můžou věnovat své práci.

Počítače jako služba

Jako službu ale čím dál častěji vnímají firmy i počítače. Díky covidu se navíc mnohem víc začaly využívat ve firmách notebooky, u toho už i zůstalo, protože kombinace práce z domova a v kanceláři se pro mnoho firem i zaměstnanců osvědčila.

Spolu s tím roste i význam služeb s tím spojených. Jde třeba o to, aby se rychle někdo postaral o závadu na počítači, vyzvedl jej a zajistil opravu.

„Lidé chtějí, aby to fungovalo. Když mám nějaký problém, tak zjišťovat, kdo mi ho vyřeší, stojí čas a peníze. Je lepší nastavit si to dopředu a eliminovat možné výpadky,“ říká David Lev, který má v HP na starosti právě služby spojené s počítači.

Ve výsledku podle něj nejde jen o čas a peníze, ale také o spokojené zaměstnance. „Když si nastavíte plynulý provoz, máte spokojené uživatele, kteří se můžou věnovat své práci,“ tvrdí Lev s tím, že tyto služby nemají nahrazovat IT oddělení ve firmách, ale spíš jim uvolňovat ruce k úkolům, které pro ně mají vyšší prioritu než třeba oprava notebooku.

Jsme schopni kombinovat bezpečnostní prvky mezi hardwarem a softwarem, který taky děláme.

Bezpečnost na prvním místě

Samostatná kapitola, která nejen s prací z domova, ale i se službami ve spojení s počítači a tiskárnami souvisí, je zabezpečení. V tomhle případě ovšem není podle obou manažerů z HP potřeba mít obavy.

Pronajímáte si IT techniku?

„Tiskárny bývají často z hlediska bezpečnosti podceňovány, ale my máme nejzabezpečenější tiskové prostředí ze všech výrobců,“ upozorňuje Nesvadba.

Větší bezpečnostní rizika jsou obecně spojená spíše s počítači, v tomhle případě má ovšem podle Davida Lva HP výhodu, že je původně hardwarovým výrobcem. „Jako výrobce hardwaru máme unikátní pozici, kdy jsme schopni kombinovat bezpečnostní prvky samotným hardwarem se softwarem, který taky děláme,“ vysvětluje Lev

Bezpečnost počítačů pak porovnává například s automobily, kde to také není jen o „jednom tlačítku“, ale o kombinaci mnoha faktorů.

Co se v podcastu ještě dozvíte?

  • Jak se dá zabezpečit počítač pro případ, že ho někdo ukradne?
  • Proč se lidé bojí, že přijdou o svou tiskárnu na stole, a proč je tato obava lichá?
  • Jak může individualizovaný nákup počítače ušetřit vstupní práci a peníze?
  • Jak se tiskárny brání hackerům?

Podnikavé ČeskoFinmag.cz

Kam dál? Podnikavé Česko na Finmagu:

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Inflace, politika i snahy o postpandemickou obnovu v posledních dvou letech ovlivnily globální i český trh s uměním. Oba však prokázaly odolnost. V turbulentních časech je umění prostě spolehlivým investičním prostředkem.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

UMĚNÍ JE BYZNYS

Martin Kodl miluje modernu a vede nejúspěšnější aukční dům u nás. • Jakub Kodl se zaměřuje na současnou tvorbu a jeho KodlContemporary zastupuje nejžádanější autory. • Proč rodinný klan Kodlů už 150 let sbírá umění?

BYZNYS JE HRA

Studium molekulární biologie i zážitky z kláštera přivedly Terezu Královou k výrobě mýdel Onwa. • Pro Zdeňka Lefflera bylo otevření prvního ReFresh Bistra návratem na střední školu. • Kde se berou talenty na podnikání?

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je Hewlett-Packard

Ohodnoťte článek

-
75
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Ivo Prax

Ivo Prax

Aktivní networker a propojovatel byznys příležitostí. Vystudoval právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Moderuje podcasty a pořádá networkingové akce. Je aktivním šachistou.

Související témata

bezpečnostBrandInsightbyznysfirmyHPITpočítačepodcastpodnikáníPodnikavé Českoslužbysoftwaretechnologietiskúspory

Nejčtenější články

Co firma, to sprostý podezřelý. V Česku končí podnikání, jak jsme ho znali
Co firma, to sprostý podezřelý. V Česku končí podnikání, jak jsme ho znali
Od buřtguláše do bodu G: kavárna z autobusové zastávky dělá milionové obraty
Od buřtguláše do bodu G: kavárna z autobusové zastávky dělá milionové obraty
Elektrifikovat vozový park se vyplatí
Elektrifikovat vozový park se vyplatí
Čeká nás cesta do bezvýznamnosti? Temný scénář pro český průmysl se naplňuje
Čeká nás cesta do bezvýznamnosti? Temný scénář pro český průmysl se naplňuje
Český průmysl v tragické kondici: objem výroby klesá, lidí bez práce přibývá
Český průmysl v tragické kondici: objem výroby klesá, lidí bez práce přibývá

Zimní příběh

Vonná svíčka

Vonná svíčka

325 Kč

Více nabídek

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Umění jako jistota v nejistém světě… Čtěte v novém Finmagu

Koupit nejnovější číslo