Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: Temu

Temu je online tržiště původem z Číny, v Evropě působící skrze irskou společnost Whaleco Technology Limited. Působí ve více než 50 zemích světa, takřka v každé z nich se zapsalo svou masivní marketingovou kampaní. Nabízí výrazně levnější zboží než jiná tržiště, svou cenovou politiku obhajuje inovativním přístupem propojující přímo výrobce se zákazníky. Kombinací těchto faktorů si dokázalo rychle získat miliony zákazníků po celém světě. Kolem společnosti ovšem panují i obavy ohledně ochrany osobních údajů, nucené práce, duševního vlastnictví a kvality produktů na trhu. Temu také vede vleklé soudní spory se svými konkurenty, například rovněž čínským tržištěm Shein.

Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i takkomentář

Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak

Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.

Samuel Huba24. 4. 2024
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problémMarketplace
 77 102

My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém

Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.

Michal Hron19. 4. 2024
Pálí miliardy, obchází zákony. Čínské Temu opanovalo český internet, úřady tápouinvestigativa
 43 854

Pálí miliardy, obchází zákony. Čínské Temu opanovalo český internet, úřady tápou

Jen málokoho v posledních měsících nezasáhla na českém internetu reklama na čínské internetové tržiště Temu. Agresivní kampaň, do které čínský dravec neváhá sypat desítky miliard, ale komplikuje podnikání tradičním e-shopům po celém světě. A hlasitá kritika už zaznívá i od českých firem: tržiště neplní, co oni musí, a využívá legislativních děr. Co s tím, nevědí ani samy úřady.

Michal Hron15. 4. 2024