Články na téma: Temu
Temu je online tržiště původem z Číny, v Evropě působící skrze irskou společnost Whaleco Technology Limited. Působí ve více než 50 zemích světa, takřka v každé z nich se zapsalo svou masivní marketingovou kampaní. Nabízí výrazně levnější zboží než jiná tržiště, svou cenovou politiku obhajuje inovativním přístupem propojující přímo výrobce se zákazníky. Kombinací těchto faktorů si dokázalo rychle získat miliony zákazníků po celém světě. Kolem společnosti ovšem panují i obavy ohledně ochrany osobních údajů, nucené práce, duševního vlastnictví a kvality produktů na trhu. Temu také vede vleklé soudní spory se svými konkurenty, například rovněž čínským tržištěm Shein.
Další články na téma Temu najdete na Peníze.cz.
Začalo to pádem, teď prodává už v osmi zemích. Potenciál vidím i v USA, věří šéfka Monkey Mum
Většinou byznys pádem končí. Lucii Janauer spadlo miminko z postele, a když hledala něco, co by ho chránilo před dalším pádem, našla jen – díru na trhu. Zakladatelka e-shopu Monkey Mum začala s půjčeným milionem a vírou, že prodá aspoň 60 kusů postelových zábran. Teď je prodává v osmi zemích a chystá se za oceán. Rozhovor s podnikatelkou oživuje i její investor a mentor František Zeman z IT firmy Algotech.
Jak na vlastní e-shop? A vyplatí se tržiště? Experti radí, jak uspět v online světě
Prodáváte online vlastní produkt nebo jen přeprodáváte produkty jiných značek? Pak právě pro vás byl určen druhý blok prvního eventu magazínu Finmag, který rozebíral cesty, jak uspět v online světě. Vyplatí se vyvíjet vlastní e-shop, je lepší sáhnout po hotových řešeních, nebo se vyplatí vstup na stále populárnější online tržiště? To vše jsme pro vás rozebrali společně se čtveřicí expertů.
Jak prodávat na Amazonu? Prosadit se na největším tržišti světa není zadarmo
Nejednoho podnikajícího Čecha už napadlo, že cesta ke světové expanzi vede přes takzvaná online tržiště. Ta se v poslední době skloňují zejména v souvislosti s agresivními kampaněmi dravých čínských hráčů typu Temu či Shein. Oproti tomu největšímu – Amazonu – jsou to ale jen malé rybky. Jak tedy uspět na největším online tržišti světa?
Internetová tržiště drtí malé e-shopy. Jak přežít v éře gigantů
Velká internetová tržiště válcují malé e-shopy. Obři mají kapitál, odřízli konkurenci od reklamy a zdá se, že je marné jim vzdorovat. Na trhu je ale místo i pro malé. Známe klíč k přežití.
Manipulativní praktiky a zastření prodejci. Čínské Temu nehraje fér, stěžuje si dTest
Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. U dozorových orgánů a Evropské komise napadají zejména netransparentnost platformy i manipulativní praktiky, které Temu podle nich používá. „Spotřebitelé by si měli dát velký pozor,“ říká ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.
Temu, Shein a další…? Zbytečný humbuk, malým e-shopům se daří i tak
Unikátní nabídka a věrní zákazníci. Dvě věci, které malým e-shopům v masivní záplavě online tržišť udržují jejich pozici na trhu. A co víc, ony dokonce i rostou. Na hodnocení dopadů vstupu Temu a podobných na český trh je tak stále ještě brzy, píše v komentáři k aktuální kauze kolem online tržiště Temu šéf české e-shopové jedničky Shoptet.
My nic, to prodejci. Čínské Temu plně obnažuje mnohem širší problém
Internetová tržiště, anglicky marketplaces, jsou jasným trendem poslední doby. Jejich principem je přímé propojování prodejců a zákazníků za úplatu, samy platformy pak vystupují jen v roli mediátora. S tím ovšem souvisí i zásadní nedostatek celého systému: zodpovědnost za neplnění platných pravidel se tříští. A vymáhat je často ani nelze.
Pálí miliardy, obchází zákony. Čínské Temu opanovalo český internet, úřady tápou
Jen málokoho v posledních měsících nezasáhla na českém internetu reklama na čínské internetové tržiště Temu. Agresivní kampaň, do které čínský dravec neváhá sypat desítky miliard, ale komplikuje podnikání tradičním e-shopům po celém světě. A hlasitá kritika už zaznívá i od českých firem: tržiště neplní, co oni musí, a využívá legislativních děr. Co s tím, nevědí ani samy úřady.