Firemní kultura
Stínové představenstvo mladých? Chceme rozumět budoucí generaci, říká manažer Spořky
Soužití takzvaných boomerů s mileniály a generací Z se neobejde bez velké míry svobody a zároveň hledání nových cest, říká David Vrba, mentor a šéf týmu People and Culture v České spořitelně. Jednou z těch cest je i stínové představenstvo složené výhradně z mladých lidí, které Spořitelna buduje.
Marš zpátky do práce. Home office bude už jen pro vyvolené, jeho zlatá éra končí
Firmy bijí na poplach, nařizují zaměstnancům návrat z home office do práce. Vysvětlují to úpadkem spolupráce a kreativity i poklesem výkonnosti. Mnozí zaměstnanci se však práci v kanceláři brání. Bude z toho nová kulturní válka?
Táhnout za jeden provaz. Jak funguje organizovaná kolektivní filantropie?
Myšlenka kolektivní filantropie je jednoduchá. Klíč k řešení zásadních společenských otázek leží přece vždy v širší spolupráci. Proto jsme založili Alianci pro moderní stát, píše v novém čísle tištěného Finmagu Martin Ducháček.
HR, DR, CEO, ESG. Otestujte si, jak se vyznáte v byznysových zkratkách
„Kelblová z OPBH mistrovi ČSAO dá do bytu PVC a teplou H₂O.“ Jak jsme se smáli, když si Ivan Mládek dělal legraci ze záliby socialistického světa ve zkratkách. Bum, převrat — a neuvěříte, co se stalo! Kapitalismus a byznys milujou zkratky úplně stejně. Bo neni čas. Víte, co je ROI, SWOT nebo ESG? Otestujte, jestli z vás bude CEO, nebo skončíte na ÚP.
Inovovali jste letos svůj byznys? Zkuste štěstí v celostátní soutěži
Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP) vypsala soutěž pro všechny živnostníky, mikro, malé a střední podniky, které za poslední rok věnovaly energii do přeměny svého fungování. Nejste to právě vy?
Krach, nebo jen podlý tah? Brašnářství Tlustý si možná víc ublížilo než pomohlo
Středeční výzva pražského Brašnářství Tlustý, ve které s vysokou mírou naléhavosti a s použitím slov o hrozícím krachu žádá zákazníky a investory o pomoc, zřejmě vejde do dějin jako ukázka nekalé manipulace. A co hůř, vrhá špatný stín na každé podobné budoucí volání jakékoli firmy. Zákazníci, kteří se aktuální situací cítí podvedeni, navíc mohou firmu ještě pěkně potrápit.
Na plný úvazek, nebo na dohodu? Jak zaměstnávat a nezbláznit se
Provozujete rostoucí podnik a řešíte, zda se při rozšiřování týmu zaměřit na nabírání lidí na částečný nebo plný úvazek? Nebo bude lepší jen dohoda o provedení práce? V rámci seriálu Jak na podnikání se dnes zaměříme na různé možnosti zaměstnávání a typy pracovních smluv.
Zkroťte svého ředitele a posuňte svou firmu o level výš
Společnost JPF řídí 107 firem a za 14 let pomohla vyrůst přes 500 dalším. Její zakladatel Jiří Jemelka se rozhodl, že si získané know-how nenechá pro sebe, ale podělí se o něj s dalšími majiteli firem.
Casual, Business Casual či Black Tie? Co je to dress code a jak nebýt za blba
Přišla vám pozvánka na společenskou akci, galavečer či firemní setkání a svítí na ní poznámka „dress code“ s pro vás neznámým spojením? Nezoufejte, dnes vám poradíme, jak se ideálně obléct podle různých druhů pravidel oblékání. A to zvlášť pro muže i ženy. Věřte, že se začátkem eventové a případně plesové sezony se vám tento návod bude setsakra hodit.
Upracovat se k smrti není nutné. Jak správně a účinně delegovat práci
Workoholismus a vyčerpání z práce pomalu přestávají být „sexy“. Naštěstí. Mluví se o work-life ballance, produktivitě, prioritizaci úkolů a time managementu. Proto se v rámci seriálu Jak na podnikání dnes podíváme na jeden z nejdůležitějších, ale také nejnáročnějších nástrojů managementu a řízení lidí – delegování.
Chuť „pomáhat“ mají v krvi, neziskovce postavili celý e-shop. Kéž by se inspirovali další, přejí si
„Tohle je teprve začátek,“ říká Michal Marek, jeden ze zakladatelů firmy Digismoothie, když hovoří o jejich téměř dvouleté spolupráci s neziskovou organizací Domov sv. Anežky. Jak si může našlápnutá digitální firma rozumět se sociálním podnikem z malého města, jenž zaměstnává hendikepované, a jak se jim společně podařilo několikanásobně zvednout tržby e-shopu, který sociální podnik provozuje?
Zakládáte firmu? Nepodceňujte prezentaci, název a logo můžou být naprosto klíčové
Skvělý produkt a byznysplán často nemusejí stačit. V seriálu Jak začít podnikat si dnes vysvětlíme, proč je tak důležitá (nejen) vizuální identita firmy. Jak tedy vybudovat dobrou a silnou značku a vyhnout se nejčastějším chybám?
Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kultury
Zákon o ochraně oznamovatelů (takzvaný whistleblowing) přinesl nárůst počtu nahlášených případů upozorňujících na protizákonné jednání, čtvrtina z nich je závažná. Podle odborníků nová pravidla přispívají ke zlepšování firemní kultury a efektivnějšímu fungování firem.
„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmám
Česká filharmonie by se ráda zařadila vedle Berlínských a Vídeňských filharmoniků mezi nejlepší orchestry Evropy. Pomoci jí k tomu má spolupráce s nejzářivějšími hvězdami světových pódií. Nebylo by to ale možné bez podpory soukromých dárců a partnerů.
Vláda práská bičem, odstrašuje od švarcsystému. Zaberou vyšší tresty a odvody?
Místo toho, aby podnikatelům usnadnila zaměstnávání, snaží se vláda zlikvidovat švarcsystém represí a vyššími odvody pro živnostníky.
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi
Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.
Protesty zemědělců mají dohru v byznysu: Rohlík končí s produkty Rabbit CZ
Největší český internetový supermarket Rohlík vyřadí produkty firem z holdingu organizátora zemědělských protestů Zdeňka Jandejska. Firmě se nelíbí neférové jednání, které majitel holdingu Rabbit CZ při protestech předvedl. „Lokální farmáře podporujeme, neférové chování ne,“ říká majitel skupiny Tomáš Čupr s odkazem na hodnoty své firmy.
A dost, letíš! Snadný vyhazov trhu pomůže, ale těžce za něj zaplatíme
Současnému vládnímu kabinetu evidentně teče do bot. Vzpomněl si na skupinu obyvatel, za jejíhož zastánce se vláda – a zejména hlavní vládní strana ODS – od počátku prohlašovala: na podnikatele. Chce jim usnadnit propouštění a nabírání lidí. A to rychle. Problém je ale v tom, že to zaplatí zas podnikatelé. Anebo to nebude fungovat.
Osekání daňového zvýhodnění benefitů očima expertů. Jak si s tím poradí menší firmy?
Daňová podpora nefinančních benefitů, které poskytují firmy svým lidem, měla být napřed úplně zrušena. Nakonec v osekané podobě přežila. Svazuje to zaměstnavatelům ruce a znevýhodňuje to střední a menší firmy, které nezvládnou konkurovat těm velkým s týmy daňových optimalizátorů?
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media
Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?