Články na téma: Život na předplatné
Cool už není vlastnit, ale předplácet. V angličtině se tomuhle fenoménu říká „subscription economy“, my jsme si ho pracovně nazvali „život na předplatné“. Co konkrétně znamená? Jaké jsou jeho limity a z čeho vychází? To jsou jen některé z otázek, které si spolu ve speciálním seriálu Finmagu zodpovíme.
Vzdát se všeho nejde a Alza byla jasná volba, říká autor Života na předplatné
Svět, ve kterém nic nevlastníte, není zcela realistický, říká autor speciálního seriálu Život na předplatné, který jsme na Finmag.cz přinesli v závěru loňského roku. Michael Durčák ve Finmag podcastu shrnuje, o čem takzvaná subscription economy je, proč jsme se ji rozhodli zmapovat a jak jsme při výběru témat postupovali. A upozorňuje na jasné limity tohoto modelu.
Nic nevlastním a je mi skvěle. Utopický svět života na předplatné
Nemít nic v osobním vlastnictví, ale vše si předplácet. Zhruba tak by se dalo teoreticky shrnout finální stádium předplatitelské ekonomiky. Jenže takový model fungování společnosti má svá – dosud nepříliš viditelná – úskalí. Nahlédněme dnes společně do možné budoucnosti a odhalme limity či přímo nebezpečí života na předplatné.
Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.
Zatracené mikrotransakce! Herní byznys ukazuje, jak přimět lidi k předplatnému
Videoherní Netflix nebo Spotify jsou daleko, u her vládne nostalgie a tahání peněz lidem z kapes. Dokonale tím ilustrují, jak bolestná cesta k předplatitelské ekonomice vede. Dočkáme se vůbec změny a má šanci předplatné prorazit i v tomto segmentu trhu? Vítejte u dalšího dílu speciálu Život na předplatné.
Pronajímají mobily i počítače. Mladší to láká čím dál víc, říká šéfka Rentalitu
Model předplatitelské ekonomiky „zaplať, ale nevlastni“ se na Západě rozšířil už i na produkty, u kterých by to čekal málokdo. To v Česku si zatím zvykáme, že pronajmout si lze třeba i mobilní telefony či počítače. Zejména podnikatelům nabízí takovou službu například společnost Rentalit. A podle její ředitelky Evy Hájkové brzy přibudou například i prémiová elektrokola.
Kina umírají a z hudebníků jsou otroci. Temná stránka streamovacích služeb
Jestli nějaké odvětví ekonomiky změnil předplatitelský model od základu, je to jednoznačně zábavní průmysl. Zatímco sdílená auta a jiné další nápady paběrkují, hudbu a filmy dneska už dávno nevlastníme, ale sledujeme a posloucháme je online. Je tohle konec filmových svatostánků? A jak to dopadá na hudební branži? Vítejte u pokračování seriálu Život na předplatné.
Lidé jsou dnes ochotni předplatit si i moderní placení, říká Hanzlík z Twista
Fenomén subscription economy se vedle zábavního průmyslu z velké části týká i moderních finančních služeb, takzvaných fintechů. Jedním z nich je i společnost Twisto, která působí i v Česku a prvky předplatitelské ekonomiky využívá. „Zákazník si u nás každoměsíčně předplácí možnost platit moderně a bezpečně,“ vysvětluje manažer Twista pro Českou republiku Jan Hanzlík.
Největší revoluce kapitalismu přichází. Zaplať, ale nevlastni, velí nový trend
Cool už není vlastnit, ale předplácet. V angličtině se tomuhle fenoménu říká „subscription economy“, my jsme si ho pracovně nazvali „život na předplatné“. Co konkrétně znamená? Jaké jsou jeho limity a z čeho vychází? To jsou jen některé z otázek, které si spolu ve speciálním seriálu Finmagu zodpovíme.