Články na téma: Jak na podnikání
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?
Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.
Byznys se nedělá ve vzduchoprázdnu. Co je to SWOT analýza a jak na ni
Všichni ji znají, skoro všichni ji už někdy dělali. Všichni ji chtějí a všichni o ní mluví. SWOT analýza je ale užitečná jen tehdy, když je udělaná dobře. Což bohužel není úplně pravidlo. Co to tedy vlastně ta SWOT analýza je a jak na ni?
Nemocenské pojištění OSVČ. Kalkulačka, kdy se vyplatí, podmínky
Ne každý si to uvědomuje, ale OSVČ nemají automatický nárok na nemocenskou. Účast na státním nemocenském pojištění je pro ně dobrovolná, jeho platba není ani součástí populární paušální daně. Jak si nemocenskou zařídit a co z toho vlastně budete mít? Poradí náš přehled.
Vybíráme ideální manažerský vůz. Je lepší nafta, benzin, nebo elektřina?
O elektromobilitě se často mluví jako o ekologickém řešení. Může ale dávat smysl i pro vašeho účetního nebo manažera flotily? Na to potřebujeme stejné auto se všemi nejoblíbenějšími druhy pohonu. Dobrý příklad najdeme třeba u BMW čtyřkové řady. Dává smysl elektrické, nebo byste měli zůstat u dieselu? A co benzin, stojí jeho dynamika za to?
Firmu odřídí profíci, děti tam netlačte. Jak na nástupnictví očima experta
Mužů a žen, kteří právě zvažují, co s penězi vydělanými během podnikání, jsou tisíce. Jak do firmy zapojit děti? A jak si pohlídat, aby jejich jediným počinem nebyl instagramový profil @ritchkid? O tématu nástupnictví jsme si povídali s Davidem Neveselým, partnerem advokátní kanceláře Havel & Partners.
Jak ustát růst? Krizím se nevyhnete, je ale dobré se na ně připravit
Všichni podnikatelé chtějí růst. Rostoucí tržby, rostoucí počet zákazníků, rostoucí množství zaměstnanců. Podle růstu se hodnotí úspěšnost před investory, růst umožňuje expandovat do zahraničí nebo získat úvěr, díky růstu máme nové podnikatelské možnosti. A taky nové problémy. Spoustu nových problémů. Podívejme se na ty nejčastější.
Víc než jednu stránku číst nebudu... Co je Lean Canvas a k čemu se používá
Štíhlá výroba, štíhlé procesy, štíhlé postavy… Není divu, že se štíhlý přístup prosazuje i v přípravě podnikatelských projektů. Vysvětlíme si proto, jaký je rozdíl mezi podnikatelským plánem a Lean Canvas, který se často označuje jako „podnikatelský plán na jednu stranu A4“.
Bez inovací si zákazníky neudržíte. Jak zajistit, aby neutekli ke konkurenci
Konečně se podařilo dostat vysněný produkt na trh. První zákazníci zaplatili, vychytali jsme všechny potíže s dodavateli, podnik už si vydělá na svůj provoz a zdálo by se, že je čas na chvilku vydechnout. Vlastně to tak je, jen ta chvilka nesmí být moc dlouhá. Vítejte u nového seriálu Finmag.cz Jak na podnikání.

Jak přilákat mladé? Slušně je zaplaťte a buďte přátelští, radí nový průzkum
Potýkáte se s nedostatkem zaměstnanců a rádi byste do týmu přinesli mladou krev a nové nápady? Jestli jste si odpověděli alespoň jednou ano, pomoci může nový Barometr mladých, za kterým stojí Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze (FPH VŠE). Za cíl si bere pravidelně zjišťovat nálady a potřeby lidí ve věku mezi 19 a 27 lety. Tady jsou první výsledky.