Články na téma: Jak na podnikání
Finmag.cz přináší sérii textů nazvanou Jak na podnikání. Věnujeme se v ní tématům, která trápí současné podnikatele, od vývoje produktu přes marketing až po byrokratické berličky typu ESG, NIS2 nebo dnes tolik potřebné CSR. Neopomineme samozřejmě ani daně, otázky na poli personalistiky či samotný obchod. A rozebereme například i možnosti expanze do zahraničí.
Ještě nepodnikáte? Pak pro vás máme jinou sérii nazvanou Jak začít podnikat.
Zbavte se předsudků a vylaďte inzerát. Návod, jak najít ty nejlepší zaměstnance
Všichni podnikatelé to znají a s přetrvávající velmi nízkou mírou nezaměstnanosti se problém prohlubuje. Kvalifikovaných pracovníků je málo, na pracovní trh ve velkém vtrhla generace Z se specifickými požadavky a přístupem k životu a shánění vhodných zaměstnanců je čím dál těžší. Jak si s tím poradit? Tady máte návod.
Jak si snížit daně na poslední chvíli? Daňová optimalizace očima expertů
Rok 2024 přináší pro podnikatele vyšší daňové odvody a omezené daňové výhody. Přesto lze na poslední chvíli legálně optimalizovat daňový základ. Jaké kroky zvolit, abyste ušetřili a současně se vyhnuli možným problémům? Zeptali jsme se za vás expertů na daňovou problematiku.
Finanční ukazatele a jak s nimi pracovat. Odhalte problém dřív, než bude pozdě
Finanční údaje zaznamenané v účetnictví jsou obrazem všeho, co se v podniku děje. Alespoň pokud jde o byznys. Samy o sobě jsou však dost nepřehledné a většinou i rozsáhlé. Proto z nich počítáme finanční ukazatele, které mohou při řízení podniku hodně pomoci. Jen se musí používat dobře a s rozmyslem. V rámci seriálu Jak na podnikání se dnes seznámíme s těmi nejdůležitějšími a ukážeme si, o čem vypovídají a jak s nimi pracovat.
Neutrácejte za nové zákazníky. Co je remarketing a proč se vaší firmě vyplatí?
Oslovení nového zákazníka je mnohonásobně dražší než péče o klienty, kteří se spokojeně vrací. Proto spousta firem dobře ví, že se jim cílení marketingu na stávající zákazníky nebo ty, kteří už o nákup projevili zájem, v mnoha ohledech vyplácí mnohem víc. Této strategii v online prostředí říkáme remarketing a má svá pravidla a osvědčené postupy. V rámci seriálu Jak na podnikání si dnes řekneme, jak na něj.
Za dvě hodiny času stovky tisíc úspor. Trh s energiemi se mění, sedět v koutě se nevyplácí
Energetická krize dolehla v minulých letech na řadu českých podniků. Po odeznění rapidního nárůstu cen však řada z nich na další řešení rezignovala. Současná revoluce na energetickém trhu ale přeje těm, kdo jen nesedí v koutě se založenýma rukama. Ušetřit lze stovky tisíc ročně.
Změny v povinném ručení 2024. Co znamenají pro firmy a na co si dát pozor?
Od úterka 1. října 2024 vešly v platnost další legislativní změny týkající se takzvaného povinného ručení, správněji zákonného pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Ty se vedle soukromých vozů dotknou i firemních aut či flotil. Co přesně se mění a na co si dát s novými pravidly pozor, rozebíráme s Radkem Burešem ze společnosti Renomia.
Jak začít podnikat? Nový projekt Finmag.cz vás provede cestou ke svobodě
Říká se, že za zkoušku nic nedáš. U podnikání to platí dvojnásob. Najít odvahu do toho jít, překonat přirozený strach z neúspěchu či finanční zátěže patří k prvním zkouškám každého, kdo se na cestu podnikání vydá. Až pak jsou tu praktické věci, jako kde a jak si zařídit živnost, na co nezapomenout, jak na podnikatelský plán… A od toho jsme tu my, abychom s tím pomohli.
Děkujeme, odejděte. Jak propouštět smysluplně a čeho se vyvarovat
Propouštění zaměstnanců patří bezesporu k nejnáročnějším podnikatelským disciplínám. Je nepříjemné někomu říct, že už s ním nepočítáme a má si hledat jinou práci. Pro všechny zúčastněné je taková chvíle stresující a emocionálně vypjatá, ale nese s sebou také řadu potenciálních rizik i příležitostí. Proto se dnes v seriálu Jak na podnikání podíváme na to, jak propouštět důstojně a současně si nezadělat na nějaký malér.
Šance na investici. Venture Club pořádá pro startupy druhou Pitch Night
Venture Club, společnost, která sdružuje investory a zájemce o investice, pořádá v říjnu druhé kolo show s názvem Venture Club Pitch Night. Tam mají mladé firmy šanci představit svoje vize a byznysplány potenciálním investorům.
Podnikatel a pomoc od státu? Přehled sociálních dávek pro OSVČ
Kdy má živnostník nárok na přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení? Jak se posuzují příjmy podnikatelů a jaká pravidla platí pro OSVČ v paušálním režimu? Poradíme v našem dalším přehledu pro podnikatele.
Jak prodat firemní auto? Víme, jak na DPH a daň z příjmů
Kdy může podnikatel prodat firemní auto, a jak při tom netratit na daních? Poradíme, jak je to s časovým testem, daňovou zůstatkovou cenou, a jak postupovat, když jste autem jezdili i soukromě.
Internetová tržiště drtí malé e-shopy. Jak přežít v éře gigantů
Velká internetová tržiště válcují malé e-shopy. Obři mají kapitál, odřízli konkurenci od reklamy a zdá se, že je marné jim vzdorovat. Na trhu je ale místo i pro malé. Známe klíč k přežití.
Prachy, nebo krach? Otestujte si, jestli víte, jak na podnikání
Jak vést podnik? Jak ustát nevyhnutelné krize? Nebo jaké typy pracovních smluv můžete svým zaměstnancům nabídnout? Už přes rok vám v rámci seriálu Jak na podnikání přinášíme praktické rady. Tak si vás dnes v rámci kvízu vyzkoušíme, jak jste dávali pozor. Prosvištíme si nástroje pro podnikatele, slovníček pojmů a i pár zkratek.
Vybudovat, koupit, nebo propojit? Jak na firemní akvizice a fúze
Daří se, vznikla nová obchodní příležitost, objevil se zajímavý trh, nebo naopak krachuje firma, která má s trochou snahy šanci na restrukturalizaci a nový život? To jsou jen některé příležitosti, které je možné využít díky akvizicím nebo fúzím, kterým se dnes budeme v seriálu Jak na podnikání věnovat.
Na plný úvazek, nebo na dohodu? Jak zaměstnávat a nezbláznit se
Provozujete rostoucí podnik a řešíte, zda se při rozšiřování týmu zaměřit na nabírání lidí na částečný nebo plný úvazek? Nebo bude lepší jen dohoda o provedení práce? V rámci seriálu Jak na podnikání se dnes zaměříme na různé možnosti zaměstnávání a typy pracovních smluv.
Zaměstnanecké akcie z pohledu daní. Komu se vyplatí a proč o nich přemýšlet?
Zaměstnanecké akcie, lépe řečeno zaměstnanecké akciové opční pány (ESOP – Employee Stock Option Plan), si čím dál častěji nacházejí cestu i k menším českým firmám. I přes jisté legislativní překážky přinášejí z pohledu daní celou řadu výhod. Co vlastně ale takové zavedení zaměstnaneckých akciových plánů obnáší? A jak je to se zaměstnaneckými akciemi z pohledu veřejného pojistného? Pojďme se na to podívat podrobněji.
Kam si může firma sáhnout pro dotace. Asociace připravila přehled
Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP) vydává přehled dotací pro podnikatele.
Dost bylo stereotypů! Česká populace stárne, budoucnost je v seniorech
Populační vývoj je neúprosný: do seniorního věku brzy přivede extrémně početnou skupinu Čechů narozených v 70. letech. Generace takzvaných Husákových dětí tak bude mít zásadní dopady nejen na vládní politiky, ale i na kulturu, zábavu, média a především byznys. Je proto potřeba zapomenout na dokola omílané stereotypy. A přizpůsobit se.
Podpora v nezaměstnanosti pro OSVČ? Víme, kdo má nárok a kolik dostane
Žádat o podporu v nezaměstnanosti můžou i živnostníci. Jaké podmínky musí OSVČ splnit, jak dlouho lze podporu pobírat, z čeho se počítá a jak na žádost? Dočtete se v našem velkém přehledu.
Samé náklady, tak kdy konečně začne firma vydělávat? Odpoví analýza bodu zvratu
K základní výbavě podnikatele by měla patřit schopnost určit, kolik zboží nebo služby musí prodat, aby alespoň pokryl své náklady. K nejjednodušším, ale velmi efektivním nástrojům patří ve financování a finančním řízení analýza bodu zvratu, která dokáže na tyto otázky odpovědět. V rámci seriálu Jak na podnikání probereme, jak na ni.
Největší chyby českých e-shopů. Těchto 16 přešlapů vás zaručeně připraví o zákazníky
Přes 400 hodin práce, šedesát testů s reálnými zákazníky a tři kvantitativní výzkumy s pěti sty respondenty. To vše na dvanácti středních a velkých českých e-shopech typu Alza, Baťa, Baumax či Luxor. Tak zní krátké představení jedné z nejrozsáhlejších studií mapujících největší problémy a chyby e-shopů. My vám dnes ukážeme ty nejkritičtější, které zaručeně odeženou zákazníky. Vám už jen stačí se jich vyvarovat.