Články na téma: Jak na podnikání
Na plný úvazek, nebo na dohodu? Jak zaměstnávat a nezbláznit se
Provozujete rostoucí podnik a řešíte, zda se při rozšiřování týmu zaměřit na nabírání lidí na částečný nebo plný úvazek? Nebo bude lepší jen dohoda o provedení práce? V rámci seriálu Jak na podnikání se dnes zaměříme na různé možnosti zaměstnávání a typy pracovních smluv.
Zaměstnanecké akcie z pohledu daní. Komu se vyplatí a proč o nich přemýšlet?
Zaměstnanecké akcie, lépe řečeno zaměstnanecké akciové opční pány (ESOP – Employee Stock Option Plan), si čím dál častěji nacházejí cestu i k menším českým firmám. I přes jisté legislativní překážky přinášejí z pohledu daní celou řadu výhod. Co vlastně ale takové zavedení zaměstnaneckých akciových plánů obnáší? A jak je to se zaměstnaneckými akciemi z pohledu veřejného pojistného? Pojďme se na to podívat podrobněji.
Dost bylo stereotypů! Česká populace stárne, budoucnost je v seniorech
Populační vývoj je neúprosný: do seniorního věku brzy přivede extrémně početnou skupinu Čechů narozených v 70. letech. Generace takzvaných Husákových dětí tak bude mít zásadní dopady nejen na vládní politiky, ale i na kulturu, zábavu, média a především byznys. Je proto potřeba zapomenout na dokola omílané stereotypy. A přizpůsobit se.
Samé náklady, tak kdy konečně začne firma vydělávat? Odpoví analýza bodu zvratu
K základní výbavě podnikatele by měla patřit schopnost určit, kolik zboží nebo služby musí prodat, aby alespoň pokryl své náklady. K nejjednodušším, ale velmi efektivním nástrojům patří ve financování a finančním řízení analýza bodu zvratu, která dokáže na tyto otázky odpovědět. V rámci seriálu Jak na podnikání probereme, jak na ni.
Největší chyby českých e-shopů. Těchto 16 přešlapů vás zaručeně připraví o zákazníky
Přes 400 hodin práce, šedesát testů s reálnými zákazníky a tři kvantitativní výzkumy s pěti sty respondenty. To vše na dvanácti středních a velkých českých e-shopech typu Alza, Baťa, Baumax či Luxor. Tak zní krátké představení jedné z nejrozsáhlejších studií mapujících největší problémy a chyby e-shopů. My vám dnes ukážeme ty nejkritičtější, které zaručeně odeženou zákazníky. Vám už jen stačí se jich vyvarovat.
Upracovat se k smrti není nutné. Jak správně a účinně delegovat práci
Workoholismus a vyčerpání z práce pomalu přestávají být „sexy“. Naštěstí. Mluví se o work-life ballance, produktivitě, prioritizaci úkolů a time managementu. Proto se v rámci seriálu Jak na podnikání dnes podíváme na jeden z nejdůležitějších, ale také nejnáročnějších nástrojů managementu a řízení lidí – delegování.
Nestíháme, potřebujeme lidi! Opravdu? Proč by měly firmy při rozšiřování týmu spíš brzdit
Vaše firma se dobře rozjela, zakázek přibývá a přestáváte stíhat. Ideální čas přibrat nové lidi? Pravděpodobně ne. Právě v tomto okamžiku velké množství firem udělá chybu. Jak se vyhnout zbrklým reakcím, správně ve firmě „uklidit“ a koho (ne)zaměstnávat, vám poradíme v seriálu Jak na podnikání.
V bance čekají firmy na úvěr měsíce, u crowdfundingu jde o dny či týdny
Chcete vstoupit na nový trh? Stará výrobní linka už dosluhuje? Potřebné finance lze získat prostřednictvím crowdfundingu. „Šanci má jakýkoliv sektor podnikání. Financovali jsme výrobce remosek, pivovar a vítáme i gastro podniky,“ říká Vít Endler, ředitel a spolumajitel investiční platformy Fingood.
Online služby pro podnikatele. Jak vyřídit daně či založit živnost přes portály veřejné správy
Založit živnost, podat daňové přiznání, prokázat totožnost. Co všechno dnes podnikatelé vyřídí online? Poradíme v našem velkém přehledu.
SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metru
Možná vás překvapí, co všechno ovlivňuje český i světový byznys. Třeba i jen to, jak vysocí vlastně jsme. Rosteme a s námi i věci, které nás obklopují.
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.
Jak neprodělat na transakcích ze zahraničí? Pomůže zajištění kurzových rizik
Kurz koruny vůči euru nejen v posledních týdnech stoupá a klesá dost nepředvídatelně. Zatímco běžný občan většinou řeší, jak moc se mu prodraží lyžování v Alpách nebo letní dovolená, pro firmy, které obchodují se zahraničím, představují výkyvy kurzu velkou nepříjemnost. A zdaleka se to netýká jen těch největších.
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi
Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.
Velký přehled podnikatelských účtů 2024. Výhody a nevýhody, k čemu jsou a kdo je nabízí?
Kdo pro vás má nejlepší podnikatelský účet? Jaké jsou jejich výhody a jaké poplatky si za ně banky účtují? A k čemu vlastně takový produkt je? Projděte si náš přehled.
Náš zákazník, náš pán? Zažil jsem i obchodníky, kteří na klienty řvali, vzpomíná podnikatel
Je obchodník jen lump, vtěrka a člověk, který se snaží klienta podvést, nebo se vnímání obchodníků na českém trhu za léta života v kapitalismu změnila? A proč se aktivního obchodu menší firmy bojí? „Každý obchod má svého zákazníka a jde jen o to, zda ho najdeš, trefíš, nebo jdeš úplně mimo,“ říká v podcastu mentoringového programu DoToho! zaměřeného na obchod ve firmách Vít Špaňhel ze společnosti Image Lab.
Umělá inteligence ve firmách? Cílem není nahradit lidi, ale pomoci jim, říkají experti
Umělá inteligence (AI) není jen zábavné klábosení s programem ChatGPT, začíná mít přesah i do běžného života. Včetně nastavení firemních procesů. „Lidé si často představují, že AI je nějaká černá skříňka, kam se nalije cokoliv a problém se bez chyby vyřeší,“ varují ale před přehnaným očekáváním experti Václav Peterka a Matouš Jezerský. Tématem dalšího podcastu mentoringového programu DoToho! je umělá inteligence jako praktický pomocník.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Paušální daň 2024 na poslední chvíli. Jak se přihlásit, komu se vyplatí, kalkulačka
Režim takzvané paušální daně doznává s novým rokem několika změn. Mění se nejen výše paušální daně, ale také způsob, jak se k ní přihlásit. Co se naopak nemění, je hraniční termín: čas máte už jen do 10. ledna. Platí to i v případě, že měníte rozhodné pásmo paušální daně. Více v našem přehledu.
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy
Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?
Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.
Byznys se nedělá ve vzduchoprázdnu. Co je to SWOT analýza a jak na ni
Všichni ji znají, skoro všichni ji už někdy dělali. Všichni ji chtějí a všichni o ní mluví. SWOT analýza je ale užitečná jen tehdy, když je udělaná dobře. Což bohužel není úplně pravidlo. Co to tedy vlastně ta SWOT analýza je a jak na ni?