Články na téma: reklama
Reklama je propagace výrobku, produktu, služby nebo jiných myšlenek. Jejím cílem je ovlivnit chování cílové skupiny. Může být placená i neplacená. Reklama je součástí marketingové strategie a bývá navržena tak, aby zvýšila povědomí o značce, změnila vnímání určitého produktu, povzbudila zákazníky k nákupu, přiměla zákazníky nebo potenciální zákazníky ke komunikaci se značkou a mnohé další.
Reklama může mít různé formy. Může být jak fyzická, například v tištěných médiích, ve formě plakátů, billboardů a dalšího, po reklamu na sociálních sítích nebo na internetu. Často se zaměřuje na specifickou skupinu lidí, pro kterou je na míru vytvořená. Reklama obsahuje klíčové informace o produktu, značce nebo službě a také kolikrát vyniká svým jedinečných vzhledem nebo zněním.
Podnikatelé mohou reklamu využívat k dosažení svých obchodních cílů, k povzbuzení podnikání a ke zvýšení prodeje nabízených produktů. Prvně si musí stanovit cíle reklamy, tedy proč takovou reklamu potřebuje a co je jejím účelem, případně ideálním cílem. Dále je třeba identifikovat cílovou skupinu, pro kterou reklamu vytvoří. To provádí na základě demografických údajů, nákupního chování svých zákazníků, anebo na základě dřívější reklamy a jejích výsledcích. Poté musí podnikatel vybrat vhodné komunikační kanály, kde svou cílovou skupinu osloví. Tím práce nekončí – dále je třeba monitorovat už spuštěnou reklamu, analyzovat výsledky a ty následně použít k vytvoření například ještě lepší a víc oslovující reklamy. Vždy je ale třeba myslet na rozpočet a na to, aby reklama přinášela víc, než podnikatele stála.
Je také možné, aby si podnikatel na reklamu našel odborníky. V současnosti existují specialisté, kteří se zaměřují například na reklamu na Facebooku, na Instagramu nebo na jiných sociálních sítích. Vždy je lepší nechat si poradit, pokud si podnikatel není jistý, a zajistit si tím co nejlepší výsledky.
Další články na téma reklama najdete na Peníze.cz.
„Vyndejte toho červa!“ Vláda tlačí extrémní pokuty za spam, i když je nikdo nechce
Vláda chce zpřísnit tresty za rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení. Pokuty mají stoupnout z až deseti milionů korun na až dvacet milionů eur, tedy přes půl miliardy v korunách. Návrh zákona o digitální ekonomice vláda navrhla projednat ve zrychleném režimu. To ale poslanci odmítli. „Jsme papežštější než papež,“ zaznělo mimo jiné.
Známé značky, co změnily jméno. Prověřte svou paměť v kvízu
Se změnou jména jde samozřejmě většinou ruku v ruce změna tváře, loga, barev… Někdy změnu společnost chce, jindy je důsledkem třeba změny vlastnické struktury, jak se říká tomu, když vás někdo koupí. Tady se ale po příčinách neptáme. Zajímá nás jediné: víte, jak se tenhle podnik jmenoval dřív? Tak schválně!
Za reklamní letáky se bude platit. Zničí to seniory a tiskárny?
Kdo je pošle do světa, ať platí za jejich likvidaci. Zásada, kterou chce ministerstvo životního prostředí uplatňovat na reklamní letáky, se určitě nelíbí všem. Seniorům to zavře cestu k nákupům ve slevách nebo budou letáky dražší – a zaplatíme to všichni, argumentují odpůrci.
Pálí miliardy, obchází zákony. Čínské Temu opanovalo český internet, úřady tápou
Jen málokoho v posledních měsících nezasáhla na českém internetu reklama na čínské internetové tržiště Temu. Agresivní kampaň, do které čínský dravec neváhá sypat desítky miliard, ale komplikuje podnikání tradičním e-shopům po celém světě. A hlasitá kritika už zaznívá i od českých firem: tržiště neplní, co oni musí, a využívá legislativních děr. Co s tím, nevědí ani samy úřady.
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.
Bitcoin zdarma a bez rizika? Poradíme, kde si nechat „nakapat“ kryptoměnu
Kdekdo už určitě zkusil zadat do vyhledávače frázi „bitcoin zdarma“ v naději, že porazí známé rčení bez práce nejsou koláče. Ostatně služeb, které bitcoin zdarma slibují, je celá řada. Lze na nich ale skutečně zbohatnout? A jak takzvané crypto faucety vlastně fungují?
Mění ulice, hospody i nádraží. Estetika má ekonomickou hodnotu, říká designérka
Napadlo vás někdy, kolik vizuálního nepořádku kolem sebe vídáte? Bannery, billboardy, reklamy, nevzhledné prodejny. Vás možná ne, ale Veronika Rút Fullerová s tím bojuje už několik let. „Celé je to o kultuře podnikání, vizuály jsou jenom důsledky,“ říká dlouhodobá bojovnice s vizuálním smogem.
Proč vidím, co jiní ne? Jak vzniká jedenáct milionů veřejných prostorů
Množství údajů, které za sebou trousíme při pochodu virtuálním prostorem, se nám po automatizovaném zpracování algoritmy vrací jako bumerang v podobě až děsivě přesného mikrocílení. Díky němu je každý z nás vystaven odlišnému informačnímu obsahu a zároveň odstaven od toho, který konzumují ostatní. Jak dlouho bude trvat, než personalizaci podlehne i prostor fyzický?
Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.
Očima expertů: Lidi nám nemyslí. Zakažte reklamu na půjčky!
U každé nabídky úvěru musí být dneska plný ruksak informací, aby se každý mohl bez obtíží dozvědět, za jakou cenu a za jakých podmínek si půjčuje. Jenže ouha – jsou lidi, kteří vědět nechtějí. Říkají, že si mám půjčit, abych se měl líp, tak si půjčím. Skupina poslanců z KDU-ČSL proto přichází s návrhem reklamu na půjčky prostě zakázat. Může to fungovat?
Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?
Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?
Ať si regiony a školy zastropují reklamní rozpočty
Z marketingových válek krajů, měst a škol nemají prospěch občané, ale hlavně majitelé reklamních agentur a ploch.
Wor(l)d Global Network: Letadlo na solární pohon
Četli jste v novinách, jak zbohatli solární baroni? Chcete vydělat stejně jako oni nebo víc? Nevadí vám zapojit se do pyramidového systému? Právě pro vás je tu nabídka Wor(l)d Global Network.
Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky
Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.
Nesahej nám na pohlaví, úředníku!
Kvóty pro rovná zastoupení žen ve vedení a představenstvech soukromých společností nejsou než bezpráví ve jménu práv.
Příručka mladých šmejdů
Kniha The Business of Belief vám ukáže, čemu všemu jsou schopni lidé uvěřit, když jim k tomu dáte důvod.
Petr Houdek: Když neumíte hospodařit, je vám výhra v loterii na nic
Ekonomie už nám vysvětlila, jak bychom se měli v určitých situacích chovat. Behaviorální ekonomie, o které jsme si povídali s Petrem Houdkem, se snaží najít vysvětlení, proč se tak ve skutečnosti nechováme. Dlužno přiznat, že oproti světu klasických ekonomů, kde nenajdete než suchopárné a přísně racionální osoby, je svět behaviorálních ekonomů, kde je místo i pro ty, kteří se rozhodují i neracionálně, hravě nebo třeba i pošetile, poněkud barevnější a veselejší místo.
Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!
Zatímco dcera dojičky nebude schopna soutěžit s dcerou ministryně v cílevědomosti ani analytických schopnostech, bez větších problémů se jí vyrovná ve schopnosti rozepnout si na blůzičce knoflík navíc. To vysvětluje, proč se mezi bohatými a vzdělanými tak často setkáme s názorem, že žena nemá být vnímána jako sexuální objekt. A pomůže nám to také lépe pochopit Sexistické prasátečko.
Ne Katce a McDonaldu, sami sobě se smějete!
Potlačená sexualita přetavená v pracovní zápal byla hybnou energií fašistické i komunistické propagandy. Na totalitní tradici teď svým videem s natvrdlou Katkou navázal symbol kapitalismu: McDonald’s.
„Zadarmo drahé“ – jak vydělává Google nebo internetové porno, když nic nestojí
Věděli jste, že vám lidi můžou poslat 25 milionů dolarů za něco, co můžou používat i bezplatně? Provozovatel Wikipedie už to ví.
Nedělejte marketing. Povídejte si s lidmi
Nejlepší kniha o Facebooku a Twitteru vyšla v roce 1999. Tedy pět, respektive sedm let před tím, než dvě nejpopulárnější sociální sítě uvítaly své první uživatele.