Jan Dvořák|13. 9. 2011 17:17| reakce na Petr Vlk - 13. 9. 2011 12:44
Jaké navážení? Vyjádřil jse svůj mázor, to je naprosto v pořádku. Kdyby měli všichni lidé stejný názor, burza by nemohla existovat :)
Řídící bankou "nového eura" by podle mě byla Bundesbanka, nikov ECB.
Ideálním řešením z čistě ekonomického pohledu by podle mě bylo vystoupení Řecka a dalších "prasátek" z eurozóny, návrat k vlastní měně a devlavace. Banky by musely odepsat část dluhů, souhlasím s Vámi. Z politických důvodů se mi ale jako schůdnější jeví popsaný scénář.
Co by to znamenalo? Prostě by po uzavření trhů před delším víkendem bylo vydáno prohlášení operaci X (možná na další 2-3 dny po něm by byly vyhlášeny bankovní prázdniny a utavřeny trhy) a ráno první následujcí pracovní den by trhy otevřely o desítky procent jinde. A bylo by vymalováno.
trochu jemovašemtextu popřemýšlel. Zeménaododatečných odpovědích. Ne nápads e dvěmaeuryjeprostěfikce. Minimálně proto, žes e to 1-nedáudržet v tajnosti 2-žeto odporujenaprosto všemsmlouvámvEu 3- neumímsi představitani dvěECB, anijednuECB, spravujícídvě měny. Tudycestanevede.Ani teoreticky. Něco jiného jeovšem, pokuds e začneoperovatsvlatsníměnou, resp. jejím zavedením v několikasilných s tátech. ted y znovu zavedení mařenyvD nebo zlaťákuv NL atak podobně. Anapříklad nastavenípevnýchkurzů mezi těmito měnami. Tobypakbylodruhéeurode facto, ale nikoli d e jure. Nicméně- taoperaces e nedáudržetv tajnostianitak. Ato jevůbecnejvětší problém. Píšete , žejstečetl, žeUSjsouschopnyakce v rozmezí 11 dnů..Hm. Byl jstevčerapři tom fofru naburze?Pokduano, tak mátemalou představu otom,cozatsunamibyasi nafinančních trzích bylo.Předpokládám, žejstesivšimnul, jakto schytalynapříkladFrantíciajeji chbanky.Atošlo jen o pověst, žes e chystásnížení jejichratingu! Jakříkám - přišel jstes e zajímavým nápadem, ale podlemnenerealizovatelným. Nenajíždímdo vás. Nemám důvod. Píšijen svůj názor.Ostatně - docelarádchodím navašestránky. Ale podlemnejejediným schůdným řešenímodepsáníčástiřeckého/ portugalského, atd,atd./ dluhua dokapitalizacebank. To je něco,comálogiku. Jaktechnickou, tak právníifilosofickou. Ale neníto elegantní. To uznávám.
Nahlásit
-
0
+
kubik|9. 9. 2011 08:39| reakce na kubik - 7. 9. 2011 20:52
Ono to s těmi měnovými rozvody nebude tak horké. Čína platí dluhy USA tím, že se jí znehodnocují dolary v měnové zásobě státu. USA ještě více emitují nekryté dolary. V objemu produkce patří obě země do stejné váhové třídy. Zatím snad Čína denominovala tředinu zásob deviz v jiné měně nebo zlatu než v dolarech. Podobně by asi ani Německo nemohlo naráz vyněnit státní rezervy ve starém Euru a Řecko by se svou dluhovou pastí volně popásalo na Německé prosperitě. Jen Řecko patří do nižší váhové kategorie, než Německo, pokud Německo do jednoho pytle s Řeckem nenaháže většinu eurozony. Nezávidím finančním expertům Německa. Jak to udělat jako chytrá horákyně. Všechny dluhy Řecka mají zlomyslnou vlastnost, že jsou aktivy věřitelů. To se tedy dost blbě dělí v každé době.
Nahlásit
-
0
+
kubik|7. 9. 2011 20:52
Dopadne to přesně podle toho,jak si to němci spočítají a co bude pro ně výhodnější.Podle mě by pro ně bylo nejlevnější řešení natištění euro(to je pro evropské elity zadarmo,stojí je to papír a barvu) a rozeslání a vyplacení všech dluhů všem věřitelům třeba v těchto eurech.Proč by se němci zbavovali něčeho,po čem staletí toužili-po vládě nad evropou?Vždyt v obou válkách je to stálo miliony životů,ted to mají naservirované na zlatém tácku a zadarmo.Ale já je chápu,musí dělat drahoty,jinak si ostatní budou myslet že jim o to hodně jde.Mě to nehraje ani podle TA,i když akcie půjdou cca do strany a dolů,možná až DJ k 9500 ale potom bude asi stoupat nad 14000.Euro dokonce se dostalo k rezistenci 1,38 a s velkou pravděpodobností začne rust a během x měsíců muže jit na 1,62.To nevypadá na dvě eura.Nevím jestli sem mužu dat odkaz.tady je: http://ako-investovat.sk/diskusia/viewtopic.php?f=48&t=951&start=380 pišu tam taky jako kubik.
Nahlásit
-
0
+
Adam Čabla|7. 9. 2011 18:44| reakce na Jan Dvořák - 7. 9. 2011 10:04
Vyhodu by to melo rozhodne v tom, ze by se nejspis nespustily obce na defaulty, coz si myslim vsechny zucastnene tizi vice nez default samotny, jinak by nemelo smysl se mu tolik branit.
František Pašingr|7. 9. 2011 15:52| reakce na Petr Vlk - 7. 9. 2011 11:04
Měnová reforma se dělá takto: http://cs.wikipedia. org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3 %A1_m%C4%9Bnov%C3%A1_reforma_% 281919%29 Vzhledemk tomu, že marky mají Němci již natištěné, tak ani nebudou muset kolkovat EURa. Ostatně v malém jsme si to zkusili v roce 1993, pokud si vzpomínám.
Jan Dvořák|7. 9. 2011 11:35| reakce na Petr Vlk - 7. 9. 2011 11:04
Nabokoví nprázniny na pár dní - svět by se nezbořil. Vánoce jsou na akci tohto typu to ideální.
Četl jsem, že USA potřebují k měnové reformě 11 dní, aby vše byla ma 100%a ečlibvě odkontrolováno. Kdyby šly na nejnašponovanější termíny, zabere jim to 6 dní.
Prostě se jednoho dne po prodlouženém víkendu probudíme a vše bude jinak. Trhy otevřou o desítky procent jinde a bude hotovo. A jak dopadneme?Už jsem to sem do jedné diskuse dával, moje představa je následujcíc: max.1% si namastí kapsu a bude těžce za vodou Dvět třetiny prodělají kalhoty Zbytek bude malé plus či snesitelné mínus.
Pandvořáknabízízajímavoutechni ckoufintu,jakřešitproblémdluhů zemíPIIGS. Ano, kdybyto šloudělattajněaběhem jednéhodiny, bylobyto nejspíšnaprosto ideálnířešení. Trhyby byly postavenypřed novousituaciazejménaspekulanti byji museli akceptovat. Bohužel- pouhá teorie. První zmínkaotzv. silnémeuru vyvoláobrovskouřetězovoureakci .Prostěv zemíchbudoucího slabého eura vypuknerun nabankya každý bud e chtítpřesunout předokamžikemT sváeuradozeměsbudoucím silnýmeurem. Nejento -dojd e k zasttavenívšechmezinárodních plateb. Oběmasměry.Aokamžitěke zhroucenítrhů.Aktivoványbudou takénepochybněvšechnamožnáCDS a obávám s e , žeto způsobí kolaps jejich výstavcům. nebudouto mítčímkrýt. Prostědokonalýrozvrat s větovýchfinancí.jakříkám- teoretickyideální řešení. Prakticky?Neproveditelné. S e škodaminásobněvětšími,nežkdyžz krátkadojde kjednorázovému odepsáníčástidluhů , aťto bud e jakkoli bolestné. A bud e financovánonásledné kapitálovédoplněnídrivě potrefenýchbank. Nenídobréřešení. Jsou teďužjensamášíleněšpatná. S právnébylo,při vyuknutíkrizeprostěŘekyvyhodit zeurozony. Kvůli podvodůma manipulacímv přístupových a dalších rozhovorech. To by býval byljasnýsignál. A nejspíšbydnes Itálie, aŠpanělsko nebyly na odstřel, al e stálybyve stejném houfu s Británií, Belgií aFrancií. Aletoužje prostěpassé. tahle jedinádobrámožnost bylazmařenav zárodku.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kusý|7. 9. 2011 10:12| reakce na Frantisek Vlach - 7. 9. 2011 07:33
Podle mne nebudou 2 druhy Eura. Euro zůstane jak je, akorátNěmecko po volbách a po opětovném zavedení Marky novou politickou reprezentací si vytvoří kolem sebe novou skupinu zemí, se kterými vytvoří zónu společné měny. Nic jiného nebude politicky průchodné.
Jan Dvořák|7. 9. 2011 10:04| reakce na Zdeněk Pikhart - 7. 9. 2011 09:46
Podle popsaného scénáře by se Řecku měna neměnila. Odštěpilo by se "silné jádro" a s novou měnou. Řekové by tak pořád dlužili ve své měně, "dojely" by na to německé banky (na kurzových ztrátách).
Myslím, že tady by bylo velké množství kalkulací a vyjednávání na nejvyšších úrovních. Třeba by se Německu vyplatilo jednorázově zasanovat kurzové ztráty a zbavit se koule na noze.
Mám takový dojem, že stojíme na rozcestí mezi jedním Eurem (a Řeckem venku), dvěma Eury (kde Německo založí vlastní marku) a pro investora je tak těžké sázet na Euro. Buď se zhodnotí, protože vypadne Řecko, nebo oslabí, právě proto, že Řecko si teď nemůže dovolit tisknout/vydávat novou měnu. Každý by si nechal Euro a neměnil by za "Novou Drachmu".
Jed naz možností tedy je (při přechodu na dvě Eura) zneplatnit stávající a zároveň udělat "Nové Euro" a "novou drachmu". Občanům Řecka by nominálně přicházelo stejně, ale kurz by byl nižší (kupní síla vyjádřená v Eurech).
No jo, ale přistoupí na to Řecko?
Nahlásit
-
0
+
Zdeněk Pikhart|7. 9. 2011 09:46
Píšete, že řecké dluhy by byly denominovány ve stávajícím (budoucím) euru. Tak v jakém tedy? To je velký rozdíl. V případě konverze měny by se změnily vklady řeků a domácí úvěry na novou měnu. Vzhledem k tomu, že většina úvěrů (domácností, firem, státu) pochází z neřeckých bank, zůstala by jejich denominace ve starém EURu. Tím by Řekům narostly výrazně splátky, třeba jako nyní Maďarům a Polákům. Protože kdybyste tyto úvěry směnil do nové řecké měny, tak by břemeno ztráty zase nesly německé, francouzské banky. Z této situace není tak lehké východisko jak populárně píšete v posledním odstavci, bohužel.
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|7. 9. 2011 09:22| reakce na Frantisek Vlach - 7. 9. 2011 07:33
Návrat k vlastním měnám JE ekonomicky to nejlepší. Souhlasím, také jsem to napsal. Z důvodů politických se mi ale jako schůdnější jeví nastíněný scénář.
Nerekl bych, ze dojde na na dve eura - silne a slabe. Nevidim duvod, jaky by mohly mit postizene staty k udrzovani puvodni, nyni jiz problemove skupine spolecne meny a navic ke svym problemum se jeste tahat s problemy okolnich podobnych "lůzrů".Dlemeho mezi sebou navic moc neobchoduji, snad krome Spanelska - Portugalska, jinak hlavni obchody jsou sever<->jih a ne smer zapad jihu <-> stred jihu <-> vychod jihu, takze tento duvod taky nevidim. A co se staty, ktere se taky treba postupne hrouti, viz. Belgie a kdo vi, ktere dalsi? Ktery stat by chtel zustat, i jen pocitove, v menove skupine se staty tzv. druhe kategorie (dejme tomu, ze Cechy jsou z pohledu zapadu treti kategorie, a Rumunsko, Bulharsko cvrta)? Pro jiste narody, obzvlaste z tzv. zapadni Evropy, by toto zarazeni bylo "ponizujici&quo t;. Pokuddojde k rozpadu, tak zustane Euro pro staty co to ma smysl, jinak dojde k navratu k vlastnim menam, a bude klid.
Nahlásit
-
0
+
Radovan Dell|7. 9. 2011 07:32
Velmi, ale velmi silně pochybuji o tom, že by země "druhého řádu" profitovaly z toho, že by měly druhé Euro, které nikdo nechce a ještě by si ho mohly tisknout, jak chtěly. Druhé Euro je vlastně takový East Caribbean Dollar.
Diskuze: Co je lepší než jedno euro? Dvě eura! Eurozónu čeká štěpení
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Dvořák|13. 9. 2011 17:17| reakce na Petr Vlk - 13. 9. 2011 12:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vlk|13. 9. 2011 12:44
Nahlásit
kubik|9. 9. 2011 08:39| reakce na kubik - 7. 9. 2011 20:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Procházka|8. 9. 2011 00:26
Nahlásit
kubik|7. 9. 2011 20:52
Nahlásit
Adam Čabla|7. 9. 2011 18:44| reakce na Jan Dvořák - 7. 9. 2011 10:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|7. 9. 2011 16:31| reakce na František Pašingr - 7. 9. 2011 15:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|7. 9. 2011 15:52| reakce na Petr Vlk - 7. 9. 2011 11:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|7. 9. 2011 11:47| reakce na Jan Dvořák - 7. 9. 2011 11:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|7. 9. 2011 11:35| reakce na Petr Vlk - 7. 9. 2011 11:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vlk|7. 9. 2011 11:04
Nahlásit
Pavel Kusý|7. 9. 2011 10:12| reakce na Frantisek Vlach - 7. 9. 2011 07:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|7. 9. 2011 10:04| reakce na Zdeněk Pikhart - 7. 9. 2011 09:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Platil|7. 9. 2011 09:51
Nahlásit
Zdeněk Pikhart|7. 9. 2011 09:46
Nahlásit
Jan Dvořák|7. 9. 2011 09:22| reakce na Frantisek Vlach - 7. 9. 2011 07:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Frantisek Vlach|7. 9. 2011 07:33
Nahlásit
Radovan Dell|7. 9. 2011 07:32
Nahlásit