Firemní kultura
Chuť „pomáhat“ mají v krvi, neziskovce postavili celý e-shop. Kéž by se inspirovali další, přejí si
„Tohle je teprve začátek,“ říká Michal Marek, jeden ze zakladatelů firmy Digismoothie, když hovoří o jejich téměř dvouleté spolupráci s neziskovou organizací Domov sv. Anežky. Jak si může našlápnutá digitální firma rozumět se sociálním podnikem z malého města, jenž zaměstnává hendikepované, a jak se jim společně podařilo několikanásobně zvednout tržby e-shopu, který sociální podnik provozuje?
Zakládáte firmu? Nepodceňujte prezentaci, název a logo můžou být naprosto klíčové
Skvělý produkt a byznysplán často nemusejí stačit. V seriálu Jak začít podnikat si dnes vysvětlíme, proč je tak důležitá (nejen) vizuální identita firmy. Jak tedy vybudovat dobrou a silnou značku a vyhnout se nejčastějším chybám?
Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kultury
Zákon o ochraně oznamovatelů (takzvaný whistleblowing) přinesl nárůst počtu nahlášených případů upozorňujících na protizákonné jednání, čtvrtina z nich je závažná. Podle odborníků nová pravidla přispívají ke zlepšování firemní kultury a efektivnějšímu fungování firem.
„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmám
Česká filharmonie by se ráda zařadila vedle Berlínských a Vídeňských filharmoniků mezi nejlepší orchestry Evropy. Pomoci jí k tomu má spolupráce s nejzářivějšími hvězdami světových pódií. Nebylo by to ale možné bez podpory soukromých dárců a partnerů.
Vláda práská bičem, odstrašuje od švarcsystému. Zaberou vyšší tresty a odvody?
Místo toho, aby podnikatelům usnadnila zaměstnávání, snaží se vláda zlikvidovat švarcsystém represí a vyššími odvody pro živnostníky.
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi
Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.
Protesty zemědělců mají dohru v byznysu: Rohlík končí s produkty Rabbit CZ
Největší český internetový supermarket Rohlík vyřadí produkty firem z holdingu organizátora zemědělských protestů Zdeňka Jandejska. Firmě se nelíbí neférové jednání, které majitel holdingu Rabbit CZ při protestech předvedl. „Lokální farmáře podporujeme, neférové chování ne,“ říká majitel skupiny Tomáš Čupr s odkazem na hodnoty své firmy.
A dost, letíš! Snadný vyhazov trhu pomůže, ale těžce za něj zaplatíme
Současnému vládnímu kabinetu evidentně teče do bot. Vzpomněl si na skupinu obyvatel, za jejíhož zastánce se vláda – a zejména hlavní vládní strana ODS – od počátku prohlašovala: na podnikatele. Chce jim usnadnit propouštění a nabírání lidí. A to rychle. Problém je ale v tom, že to zaplatí zas podnikatelé. Anebo to nebude fungovat.
Osekání daňového zvýhodnění benefitů očima expertů. Jak si s tím poradí menší firmy?
Daňová podpora nefinančních benefitů, které poskytují firmy svým lidem, měla být napřed úplně zrušena. Nakonec v osekané podobě přežila. Svazuje to zaměstnavatelům ruce a znevýhodňuje to střední a menší firmy, které nezvládnou konkurovat těm velkým s týmy daňových optimalizátorů?
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media
Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?
Od šité obuvi k cenové revoluci. Otestujte se, jak dobře znáte podnikatele století Tomáše Baťu
Z malé dílny celosvětové impérium. Tak by se dal ve zkratce popsat život Tomáše Bati, který se z řadového ševce dokázal svou pílí a sérií inovací vypracovat k podniku světového renomé. Ne nadarmo si za to vysloužil od české populace titul Česko-slovenský podnikatel století. Jak dobře ale historii a filozofii firmy Baťa znáte? Otestujte se.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.
Od banky, od přátel, nebo přes crowdfunding? Kde vzít na rozjezd podnikání
Máte vymyšlený podnikatelský plán, jasně nastavenou vizi a teď už „jen“ řešíte, jak a kde na rozjezd podnikání vzít? Na půjčky od přátel a rodiny pozor, skrývá se v nich riziko zničení mezilidských vztahů. Jaké alternativy existují k půjčce od banky? Na to se podíváme v dalším dílu speciálu Jak začít podnikat.
Nezapomněli jste na něco? Malé a střední firmy mají novou povinnost, hrozí milionová sankce
Zákon o ochraně oznamovatelů se doposud týkal jen velkých firem, to se ale s dneškem mění. Od 15. prosince se povinnost zavedení ochrany oznamovatele týká i malých a středních společností s 50 a více zaměstnanci. Pokud jste na novou povinnost zapomněli, nevadí. Jiří Hradský z advokátní kanceláře Sedlakova Legal radí, jak to co nejrychleji napravit.
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?
Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.
Česko je zemí podnikatelů, co nepodnikají. Aby ne, když nám vláda nakládá
Co Čech, to podnikatel. K takovému poznatku by našinec snadno mohl dospět z dat České správy sociálního zabezpečení. Ta naznačují, že švarcsystému se v Česku daří. A to tak, že čím dál víc.
Deklarace odpovědného podnikání rozdala první Zlaté vážky
Popularizovat téma zaměstnávání hendikepovaných občanů a odměnit ty, kteří v Česku rozvíjejí, podporují a kultivují sociální podnikání. To je cíl národních cen za sociální podnikání Zlatá vážka. První ročník už má své vítěze.
Finmag.cz se mění na portál pro podnikatele
Internetový magazín Finmag.cz se od základu mění. Ze společenského a posléze společensko-ekonomického média se posouvá do uceleného podnikatelského portálu zaměřeného na podnikatele, malé a střední firmy a živnostníky. Na webu zároveň přibyla řada servisních nástrojů.
Regulace hazardu nefunguje, lepší je hráče včas varovat, tvrdí Řehola
Část lidí bude vyhledávat hazardní hry za všech okolností, zrušené herny jim v tom nezabrání. Když obce zakážou automaty nebo kasina, hráči se přesunou do nelegálních provozoven. Kdyby byla regulace rozumná a hráči byli pod kontrolou, ubylo by závislých mezi nimi a stát by na tom vydělal, tvrdí v rozhovoru pro magazín Fínmag Jan Řehola, ředitel Institutu pro regulaci hazardních her.
Nejnovější podcasty