Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Pro každou. Rohlík bojuje proti menstruační chudobě

PR článek
PR článek
15. 2. 2024

Menstruační chudoba, situace, kdy ženy a dívky nemají na nákup základních hygienických potřeb, je vážný problém. V Česku si dámské hygienické potřeby nemůže dovolit 70 tisíc žen. Nejkritičtější je situace samoživitelek a žen s nízkými příjmy. Rohlik.cz proti tomu bojuje iniciativou „Pro každou”.

Pro každou. Rohlík bojuje proti menstruační chudobě
Zdroj: Rohlik.cz

Rohlik.cz se do reálného boje s menstruační chudobou vydává jako první prodejce v Česku. Do iniciativy „Pro každou” zapojuje také dodavatele hygienických potřeb, kteří na začátku kampaně reálně pomůžou s rozdáním vložek a tamponů. Jde o firmy Procter & Gamble a Hartmann a jejich značky Always a Ria. Společně s nimi Rohlík daruje 8000 balení hygienických potřeb charitativním organizacím, jako je Červený kříž, Klub svobodných matek a Člověk v tísni.

Důležitý krok zajistí, že se tyto nezbytné produkty dostanou do rukou těm, kteří je nejvíce potřebují. A to není vše, 5 púrocent z měsíčního prodeje menstruačních pomůcek na Rohlik.cz daruje organizaci Sola pomáhá, která se dlouhodobě věnuje otevírání diskuze o menstruační chudobě a poskytování pomoci.

Symbolických 21 procent zpět

Důležitá součást iniciativy spočívá v symbolické akci, kterou Rohlík spustil startem kampaně a poběží do 11. března. 21 procent z prodejní ceny produktů, zakoupených na Rohlíku v kategoriích vložek, intimek a tamponů, Rohlík vrátí zákazníkům zpět.

„Každý stát má k této problematice jiný postoj a my i díky působení na jiných trzích vidíme a vnímáme inspirativní přístupy. U nás v Česku máme sazbu DPH na menstruační potřeby ve výši 21 procent. To nezměníme, ale můžeme být těmi, kteří přijdou s konstruktivním přístupem a nabídnou cestu, jak s menstruační chudobou bojovat. A pomoci v dostupnosti potřeb pro ty, kteří to potřebují,” uvádí CEO Rohlik.cz Martin Beháň.

Nová aktivita navazuje na globální iniciativu Period Products for Free. Rohlík se k ní hlásí ve spolupráci s organizací Sola Pomáhá. Cílem neziskovky je rozšiřovat povědomí o menstruační chudobě a poskytnout podporu těm, kteří jsou jí nejvíce postižení.

„Menstruace sama o sobě může být nepříjemným obdobím a stresovat se ještě navíc tím, že jsou menstruační potřeby drahé a zdarma těžce dostupné, je smutné. Není to luxus, jak se nám 21procentní DPH snaží naznačit. To, že v České republice máme jedno z nejvyšších DPH, je i odrazem toho, jakým tabu téma menstruace je. Je potřeba začít chápat, že se nejedná o žádné privilegium, které by ženy chtěly zneužívat, ale o biologickou funkci, kterou si nevyberete a která se neptá, jestli na ni zrovna máte,” vysvětluje zakladatelka Sola Pomáhá Lu Gregorová a zároveň naznačuje, že v dostupnosti menstruačních potřeb pro ženy a dívky hraje roli více faktorů, včetně přístupu jednotlivých států k dostupnosti a cenové politice.

V rámci kampaně Rohlík rovněž odstartuje spolupráci s organizací Loono, kterou tvoří mladí lékaři a studenti lékařských fakult s dalšími profesionály z oboru. Partnerství s Loono umožní iniciativě rozšířit dosah a vliv kampaně, což je důležitým krokem v rámci dlouhodobé rohlíkovské snahy dělat svět zase o trochu lepším místem.

Jak jde dohromady byznys a medicína? Dočtete se v novém Finmagu

Je medicína byznys? Jak pro koho. „Frustraci mladých lékařů chápu. Nemají ani na chůvu, aby jim pohlídala děti, když pracují,“ říká přednosta chirurgické kliniky Robert Lischke.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

MEDICÍNA A BYZNYS

Jak venkovští praktici nepřicházejí o iluze • Ženy mění medicínu • Nejstarší pražská nemocnice objektivem Alžběty Jungrové • Nejdražší léky na světě • Obézních přibývá, Česko dohání USA.

BYZNYS JE HRA

„Investice do umění se do tabulek nevtěsná,“ říká Pavlína Pudil z Kunsthalle • Nejdražší materiál roku 2023? Hrst štěrku z vesmíru za miliardu dolarů • Ekologie musí být podle Tomáš Nemravy, výrobce dřevěných domů, ekonomická.

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo