Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

S kamiony bez povolení vjezdu pomohlo řešení od Konica Minolta

PR článek
PR článek
5. 2. 2024

Skupina PKP CARGO INTERNATIONAL provozuje v Paskově kontejnerový terminál s parkovištěm pro nákladní vozy. Místa tu využívali i řidiči bez povolení, což vedlo ke zpožděním v odbavení a nehodám. Společnost proto investovala do chytrého řešení.

S kamiony bez povolení vjezdu pomohlo řešení od Konica Minolta
Zdroj: Shutterstock

K čemu konkrétně se terminál Paskov využívá?

Areál zajišťuje veškeré činnosti spojené s překládkou, svozem, rozvozem, lehkými opravami kontejnerů, odbavením vlaků a skladováním kontejnerů na ploše překladiště. Jeho prostory slouží jak skupině PKP CARGO INTERNATIONAL, tak externím subjektům. Sídlí tu například Celní úřad pro Moravskoslezský kraj, územní pracoviště Paskov a řada celních deklarací.

Jak je areál vybavený?

PKP CARGO INTERNATIONAL má na terminále k dispozici čelní kontejnerové překladače, které umožňují stohování kontejnerů a manipulaci s běžnými ISO kontejnery, se silničními návěsy a výměnnými nástavbami. Dál se tu nachází parkovací plocha až pro 130 návěsů, napojení pro chladicí kontejnery a speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím. Součástí je i moderní řídicí středisko pro dispečink, celní úřad, deklaraci a další navazující externí služby a subjekty. PKP CARGO INTERNATIONAL poskytuje zákazníkům i silniční rozvozy kontejnerů a návěsů k příjemcům.

Koho se ptáme

Daniel KrahulecFoto: PKP Cargo International

Daniel Krahulec v PKP CARGO INTERNATIONAL začínal jako kontrolor na útvaru ochrany a ostrahy majetku v roce 2009. O devět let později převzal jeho řízení na pozici manažer pro ochranu a ostrahu.

Skupina PKP CARGO INTERNATIONAL je významný evropský poskytovatel služeb nákladní dopravy, nabízí železniční dopravu, kombinovanou doprava, provozování drah, železniční stavby, pronájem, opravy nebo údržbu lokomotiv.

V nedávné době jste do terminálu pořídili nové kamerové řešení, abyste mimo jiné zamezili vjezdu nákladních vozidel bez povolení. Jak systém funguje?

Kamerový systém od společnosti Konica Minolta je pouze jednou částí daného řešení pro automatizovaný vjezd. Klíčovým prvkem je vjezdový systém s automatickými závorami – zvlášť pro vjezd a zvlášť pro výjezd. V reálu to vypadá tak, že na ostrůvcích jsou instalované kamery pro čtení registračních značek a kamery přehledové, interkomy, semafory, indukční smyčky, tiskárny parkovacích lístků a bezpečnostní prvky jako radary nebo infrabariéry. Prostě všechno, co má moderní automatizovaný vjezdový systém mít. V neposlední řadě nám Konica Minolta instalovala platební terminál, který je umístěný u správní budovy.

Pracuje tento systém i s prvky umělé inteligence?

Zatím ne, aktuálně používáme pouze pokročilé videoanalýzy z kamer v souvislosti s vozidly, tedy čtení registračních značek a typů vozidel (osobní, dodávka, kamion a podobně). Instalované kamery umí využívat i pokročilé videoanalýzy v souvislosti s osobami, například zvýšenou perimetrickou ochranu areálu, či různé statistické funkce. Systém je ale připravený na budoucí rozšíření.

Jak náročná je obsluha?

Celé řešení je intuitivní, automatické. Stačilo jen zaměstnance se systémem seznámit a zaškolit pro nejčastější požadované operace. Jediným fyzickým úkonem je výměna kotoučů tiskáren pro tisk lístků a vizuální kontrola. Všechno ostatní řeší dodavatel, a to buď vzdáleně, nebo při pravidelné kontrole podle nastaveného intervalu.  

Kolik vás to stálo a kolik zaplatíte za provoz?

Řešení vjezdu, výjezdu a parkování v našem areálu je specifické. Celkové náklady včetně instalace systémů a místních úprav představovaly necelé dva miliony korun. Měsíční poplatek za správu systému, support a dodávky spotřebního materiálu se pohybuje do deseti tisíc korun.  

Co si od zavedení kamerového systému slibujete? Počítáte i s nějakým finančním přínosem?

Naším hlavním cílem bylo zprůchodnit přístupové komunikace do areálu a zajistit plynulou obsluhu terminálu Paskov a celního úřadu. Také jsme chtěli omezit parkování nákladních vozidel, které v našem areálu nemají oprávněný zájem. I proto jsme nastavili pravidlo, že první hodina a půl parkování je zdarma. Každá další započatá hodina parkování už je zpoplatněna. Přestože vytvářet zisky z parkovného nebyl náš primární záměr, návratnost zainvestovaných prostředků bude díky vybranému parkovnému přibližně tři roky.

Jak jde dohromady byznys a medicína? Dočtete se v novém Finmagu

Je medicína byznys? Jak pro koho. „Frustraci mladých lékařů chápu. Nemají ani na chůvu, aby jim pohlídala děti, když pracují,“ říká přednosta chirurgické kliniky Robert Lischke.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

MEDICÍNA A BYZNYS

Jak venkovští praktici nepřicházejí o iluze • Ženy mění medicínu • Nejstarší pražská nemocnice objektivem Alžběty Jungrové • Nejdražší léky na světě • Obézních přibývá, Česko dohání USA.

BYZNYS JE HRA

„Investice do umění se do tabulek nevtěsná,“ říká Pavlína Pudil z Kunsthalle • Nejdražší materiál roku 2023? Hrst štěrku z vesmíru za miliardu dolarů • Ekologie musí být podle Tomáš Nemravy, výrobce dřevěných domů, ekonomická.

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo