Články na téma: firemní kultura
Další články na téma firemní kultura najdete na Peníze.cz.
Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kultury
Zákon o ochraně oznamovatelů (takzvaný whistleblowing) přinesl nárůst počtu nahlášených případů upozorňujících na protizákonné jednání, čtvrtina z nich je závažná. Podle odborníků nová pravidla přispívají ke zlepšování firemní kultury a efektivnějšímu fungování firem.
„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmám
Česká filharmonie by se ráda zařadila vedle Berlínských a Vídeňských filharmoniků mezi nejlepší orchestry Evropy. Pomoci jí k tomu má spolupráce s nejzářivějšími hvězdami světových pódií. Nebylo by to ale možné bez podpory soukromých dárců a partnerů.
Zaměstnanci jsou nejlepším indikátorem úspěchu, říká generální ředitelka HP
Hodně sází na lidi, které má kolem sebe. „Naprostá většina úspěchů je v mém případě dílem týmové práce,“ tvrdí Kateřina Barbier, která se loni v létě stala generální ředitelkou HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
S průměrnými lidmi skvělou firmu nepostavíš. Jak přilákat ty správné zaměstnance?
Každé podnikání je především o lidech. Jak ale do své firmy přitáhnout ty správné a jak ty, které už máte, dál rozvíjet? Expert na komunikaci a vzdělávací strategie Šimon Steffal má v jednom jasno: „Nedemotivovat lidi kolem je základ,“ říká v podcastu mentoringové platformy DoToho!
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media
Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.
Velmi křehké vztahy. Jak na předání a převzetí (nejen) rodinné firmy?
Nástupnictví ve firmách je složitý proces, rodinné podniky nevyjímaje. Už se dál necítíte na vedení firmy, zároveň ale chcete zachovat její kontinuitu? Jak a komu vhodně předat firmu a nenarušit tím rodinné vztahy? Poradíme vám.
Nový majitel by neměl dělat ramena, říká Ivo Vedra z IT firmy BOOTIQ
„Pokud je firemní kultura zdravá, zachováváme ji po akvizici v maximální možné míře. Cílem nákupu je danou investici zhodnotit, a ne dělat za každou cenu převratné změny,” říká v pokračování Finmag podcastu Ivo Vedra, obchodní ředitel společnosti BOOTIQ.
Mlč, ale klidně nám při tom tykej
Tykání naordinované seshora celé firmě vytváří iluzi, že náhodné seskupení nahraditelných pracovníků funguje jako kamarádský kolektiv. A pro kamarády přece rádi uděláte práci navíc, nebo snad ne?
Martin Palička: Mít dobře v břiše
„Při výběru zaměstnanců se držíme zmrd-free kultury. Cíleně vybíráme lidi, kteří nejsou zmrdi. Takoví lidí by měli být féroví hlavně k sobě navzájem. Všechno začíná u slušných lidí,“ říká Martin Palička šéf firmy Etnetera o tom, jak to ve firmě, která uplatňuje koncept svoboda v práci, dělají, aby se kolegové nesežrali navzájem.
Podivín Ricardo Semler dupe po odkazu Taylora a Bati
Brazilská průmyslová společnost Semco se zbavila manuálů a předpisů, sekretářek a archivů, prohlídek na vrátnici a dalších věcí, „bez kterých to nejde“. A jde to. Už skoro třicet let.
Nejnovější podcasty