Předplatit časopis Finmag

20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

Protext
Protext
22. 4. 2024
Tiskové zprávy
20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z
Zdroj: Protext

Praha 22. dubna 2024 (PROTEXT) - Jak prokázal nedávný průzkum společnosti Danone, stav planety není spotřebitelům lhostejný a dávají to najevo při výběru zboží. Letos prohlásilo téměř 35 % respondentů, že při nakupování potravin berou v úvahu jejich vliv na planetu. Především mladší generace čím dál častěji preferuje rostlinné alternativy živočišných potravin, například nápoje na rostlinné bázi. Mezi respondenty ve věku 18 až 26 let je dokonce 12,6 % veganů, vegetariánů a flexitariánů, což je téměř dvakrát více než v průměrné populaci (6,6 %).

Pro generaci Z je důležitá chuť, pro starší zdravotní benefity

26,9 % respondentů ve věku 18 až 26 let konzumuje rostlinné produkty dokonce více než jednou týdně. Tato věková skupina tak činí hlavně kvůli chuti (43 %), benefitům pro zdraví (39,2 %) a pozitivnímu vlivu na planetu (38 %), s přibývajícím věkem ale začíná převládat zdravotní hledisko – ve věku 54 až 65 let je to hlavním důvodem ke konzumaci rostlinných alternativ pro téměř polovinu respondentů průzkumu (49,5 %).

Příležitostem, při kterých spotřebitelé konzumují nápoje na rostlinné bázi, vévodí dva denní momenty – svačina (49,8 %) a snídaně (39,5 %). Nejčastěji respondenti rostlinné nápoje využívají při vaření nebo pečení (39,1 %), generace Z si je ale také často přidává do kávy (34,2 %) nebo je pije jen samotné (32,9 %).

Snídej podle chuti

Hana Ďurajková, brand manažerka značky Alpro, potvrzuje výsledky průzkumu: „Když zvažujeme, jaké produktové novinky našim zákazníkům přineseme, je pro nás klíčová jejich chuť, protože právě ta je základním předpokladem pro úspěch v kategorii rostlinných alternativ. Dále se zaměřujeme na snídani jako na klíčový moment dne, který je důležitý pro jeho zdravý a vyvážený začátek.“

Značka Alpro nedávno navázala spolupráci s populárním zpěvákem a sportovcem Benem Cristovao a společně se věnují edukaci o zdravém životním stylu. Ben Cristovao, který je už řadu let veganem, k tomu dodává: „Rád bych inspiroval co nejvíce lidí k tomu, aby přemýšleli, co jedí. Jsem vegan – nedělá mi ale žádný problém dělat aktivně náročnej bojovej sport a i na koncertech nechávám spoustu energie. Budu rád, pokud si na mě při snídani lidi vzpomenou. To, co si vyberou k prvnímu jídlu dne, ovlivňuje jejich energii, zdraví i planetu.“

 

O průzkumu

Třetí ročník průzkumu, který společnost Danone organizuje ve střední a východní Evropě, se uskutečnil na začátku března 2024 mezi 1000 respondenty v České republice. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Společnost Danone se zavázala k udržitelně vyvážené výživě a je leaderem hnutí za flexitariánskou stravu.

O společnosti

Danone je přední světová potravinářská společnost působící ve třech oblastech zaměřených na zdraví: čerstvé mléčné a rostlinné výrobky, balené vody a speciální výživa pro děti i dospělé. V současnosti vlastní nejrozsáhlejší sbírku fermentačních bakterií na světě a jejím dlouholetým posláním je přinášet zdraví co největšímu počtu lidí prostřednictvím potravin.

Cílem Danone je inspirovat lidi ke zdravějšímu a udržitelnějšímu stravování a dodržování pitného režimu. Zároveň se zavázala dosáhnout měřitelných nutričních, sociálních a společenských vlivů a dosahovat pozitivního vlivu na životní prostředí. Společnost Danone postavila svoji strategii na obnovení růstu, konkurenceschopnosti a vytváření hodnot z dlouhodobého hlediska. Do roku 2025 se chce stát jednou z prvních nadnárodních společností, které získaly certifikaci B Corp™.

S více než 100 000 zaměstnanci po celém světě a prodanými produkty na více než 120 trzích společnost vygenerovala v roce 2021 tržby ve výšce 24,2 miliardy EUR. V současnosti portfolio Danone zahrnuje přední mezinárodní značky (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, atd.). Na českém a slovenském trhu nabízí značky mléčných a rostlinných produktů jako např. Activia, Actimel, Danette, Kostici a Fantasia, Alpro, ale i výrobky dětské výživy Nutrilon a Hami a přípravky klinické výživy spojené se značkou Nutricia – Nutridrink, Forticare, Cubitan, Nutrison, Neocate a další.

Danone je součástí evropské akciové burzy Euronext Paris a zároveň je součástí amerického finančního trhu OTCQX prostrednictvím programu ADR (American Depositary Receipt). Je součástí akcií předních indexů udržitelnosti včetně indexů spravovaných společnostmi Vigeo Eiris a Sustainalytics a také Ethibel Sustainability index, indexu MSCI ESG, série indexů FTSE4Good, indexu genderové rovnosti Bloomberg a indexu přístupu k výživě.

 

www.danone.com

 

ČTK Connect vydává ke zprávě obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Jak jde dohromady byznys a medicína? Dočtete se v novém Finmagu

Je medicína byznys? Jak pro koho. „Frustraci mladých lékařů chápu. Nemají ani na chůvu, aby jim pohlídala děti, když pracují,“ říká přednosta chirurgické kliniky Robert Lischke.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

MEDICÍNA A BYZNYS

Jak venkovští praktici nepřicházejí o iluze • Ženy mění medicínu • Nejstarší pražská nemocnice objektivem Alžběty Jungrové • Nejdražší léky na světě • Obézních přibývá, Česko dohání USA.

BYZNYS JE HRA

„Investice do umění se do tabulek nevtěsná,“ říká Pavlína Pudil z Kunsthalle • Nejdražší materiál roku 2023? Hrst štěrku z vesmíru za miliardu dolarů • Ekologie musí být podle Tomáš Nemravy, výrobce dřevěných domů, ekonomická.

Sdílejte

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo