Články na téma: Média
Další články na téma Média najdete na Peníze.cz.
Tádydádydá. Tištěná média, to je konec!
Magazín světové značky a dosahu Newsweek končí v tištěné podobě, dál bude vycházet už jen digitálně. Pět a půl století poté, co Johannes Gutenberg vynálezem knihtisku poslal mnichy od opisovačských pultíků zpátky k modlitbám, začal konec tištěných médií. Za oceánem stejně jako u nás.
Tištěné časopisy: Opona padá bez potlesku
Jak hluboko budou muset časopisy padnout, než konečně přijde dno? Tuhle vtíravou otázku si nedávno položil novinář David Carr ze ctihodného deníku New York Times. Místo odpovědi konstatoval, že cokoliv zejména zpravodajské časopisy podnikají, aby zastavily svůj pád, je vrhá do ještě hlubší propasti.
Jak se zbavit korupce II: Korupce je příznak, ne příčina
V pokračování včerejšího článku se autoři zaměřují polopravdy a mediální mýty, které podle nich zastírají skutečnou povahu korupce. „Média otáčejí kauzalitu. Korupce je příznak, nikoli příčina,“ tvrdí.
Jak se zbavit korupce I: Rozlišit korupci a zlodějnu
Bez povrchních soudů a se znalostí ekonomie!
Anketa: Co nám média tají?
Jaká témata se v ekonomických médiích neobjevují, i když by si to zasloužila? A proč je vlastně média ignorují? Na to jsme se zeptali ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, Tomáše Prouzy a dalších osobností ze světa financí.
Mediální dieta? Já vím
Chcete se ubránit „informační obezitě“? Mediální půst nepomůže, důležitá je pestrá strava a ověřování informací přímo u zdrojů, píše Clay A. Johnson.
Jak opravit rozbitou republiku
Lawrence Lessig tvrdí, že našel způsob, jak odříznout od vlivu lobbisty. To sice není úplně pravda, zato ale bystře popsal vlnu občanských protestů z nezvyklého úhlu pohledu – očima chlapíka od počítačů.
Jan Sokol: Svinstva byla v naší politice vždycky. Je dobře, že konečně vyplouvají na povrch!
V pokračování exkluzivního rozhovoru s filozofem Janem Sokolem se budeme bavit o české politice. Klesla naše politická scéna na úplné morální dno? Jak naši společnost ničí korupce? A jaké názory nás ve světě nejvíce poškozují?
Politika a média II: Strategie pro dobu krize. Jak čelit banalitě
V první části tohoto textu představil Piotr Legutko polskou mediální demokracii: emoce převážily nad rozumem a o náplni politiky dávno nerozhodují politici ale mediální poptávka. Pokud ti, kteří by měli zemi řídit, nejsou ve vleku médií úplně, znamená to jen to, že jejich spin doctors dokážou médiím podsunout vlastní příběhy. Ty ovšem mají jediný úkol: udržet svého hrdinu na očích během volební kampaně, která dnes trvá permanentně...
Politika a média I: Uspokojit mediální poptávku
Navenek zůstalo všechno stejné. Politici soutěží o moc se svými programy a média podrobují jejich vládnutí kritické analýze a oponentuře... Polský novinář a analytik médií Piotr Legutko tvrdí, že pod povrchem je to dávno jinak. Politika se odehrává v médiích, skrze média – a pro média. Média jsou dávno ta, která určují politickou agendu. Styčné body i rozdíly mezi Polskem a zemí Pepíků už zkuste najít sami...
Facebook koupil Instagram! Klíč k určování toxických informací
Chcete podnikat nebo investovat a nepřijít při tom hloupě o úspory? Pak je občas lepší dvacku utratit za klapky na oči než za noviny.
Dožijeme se smrti papírových novin?
Tištěné noviny se dnes prý nehodí ani únoscům na vystřihování písmenek do žádostí o výkupné, ani turistům do vlhkých bot. Počet výtisků klesá, náklady rostou, výdělek z reklamy je v USA nejnižší za posledních šedesát let.
Proč Metternich přinesl rozkvět a Merkelová přináší zbídačení IV: Co přijde po kapitalismu
Budoucnost je otevřená, nicméně některé věci se zdají být jisté. Kapitalistická revoluce reaganovského typu se již nebude opakovat. Sociálně třídní struktura brání obnovení prosperity a není nikoho, kdo by měl motivaci a možnost tuto strukturu změnit. Nejpravděpodobnější varianta spočívá ve vytvoření masivní šedé ekonomiky bez jakékoliv regulace za fasádou evropského či světového neosocialistického režimu.
Ron Paul a virální marketing: Lze vyhrát prezidentské volby s kampaní vedenou zdola?
Zastánci „malého státu“ se radují. Americký prezidentský kandidát Ron Paul slaví úspěchy díky marketingové strategii postavené na nových médiích a aktivních podporovatelích. I tato marketingová strategie má však své limity. Dosáhnul na ně Ron Paul? Dokáže oslovit také generace, které v jejich rozhodování oslovují spíš tradiční, mainstreamová média?
Silvio padl, Andrej povstal. Souvislost čistě náhodná?
Politický příběh dvou zemí. V hlavní roli miliardáři s velkým B.
Žluťácká demonstrace na Manhattanu
Pamatujete se z dějepisu, co byly žluťácké odbory? Šlo o tom, že majitel podniku založil odborovou organizaci, jmenoval vůdce a fakticky odbory řídil. Do těchto vlastních odborů přihlásil všechny své zaměstnance. Celé to nemělo jiný účel než zabránit vzniku skutečné odborové organizace. A většinou to dobře fungovalo.
Kdo potřeboval zastavit Murdocha? Kauza News of the World s odstupem
Tento týden uplyne čtvrt roku ode dne, kdy skončil britský bulvární deník News of the World. Skončil za okolností, které pošramotily celé mediální impérium soustředěné kolem Fox News. Zpravodajství o tom referovala dostatečně podrobně. Čtenáři, který je zvyklý aspoň trochu přemýšlet, ale musí některé věci vrtat hlavou. Možná proto, že do češtiny nebyly přeloženy články a analýzy, které publikoval Daily Telegraph – jediné britské významnější médium nepatřící k žádné ze stran.
Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví
Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.
Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst
Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem exkluzivním rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.
Steve Forbes: Kdokoliv bude lepší než Obama!
„Fed musí prosadit znovunavázání dolaru na zlato. Udělá-li se to správně, půjde o stabilní a flexibilní řešení. Ekonomika bude mít k dispozici dostatečné množství peněz a nízké úrokové sazby budou nízké zcela přirozeně, a nikoli uměle, jako je tomu nyní. Získáme více z globálního obchodu, získáme více produktivních investic,“ říká Steve Forbes, vydavatel stejnojmenného časopisu.
„Napravo? Nalevo? Dopředu!“: Tomio „Kapitán Samozřejmý“ Okamura píše o umění vládnout
Diskriminace menšin i většin, státní dluhy, energetika, volební systém, léčba deviantů. Tyhle problémy dlouho neměly jednoduchá řešení. Pak přišel Tomio Okamura.
Nejnovější podcasty