Články na téma: Dan Ťok

Očima expertů: Smradlavým vjezd povolen
 10 662

Očima expertů: Smradlavým vjezd povolen

Česká města a obce se do zavádění nízkoemisních zón příliš nehrnou. Proč? Má smysl vykázat z center velkých měst automobily, které nesplňují stanovené ekologické normy?

Ondřej Tůma16. 6. 2017
Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?
 21 449

Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?

Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?

Ondřej Tůma11. 12. 2015
Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
 19 318

Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?

Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Ondřej Tůma25. 9. 2015
Česká losovačka: Podivuhodný svět veřejných zakázek očima Dana Ťoka

Česká losovačka: Podivuhodný svět veřejných zakázek očima Dana Ťoka

„Pokud někdo před losováním pečlivě klade různě přeložené lístečky do různých koutů losovací krabice, je jasné, že něco není v pořádku. A když se dotyčného zeptáte, jestli by nemohl s bednou pořádně zamíchat, a on vám odpoví, že nemohl, protože v regulích losování je, že krabice nesmí opustit stůl, vstávají vám vlasy hrůzou…“ I taková je podle Dana Ťoka, generálního ředitele společnosti Skanska, praxe při přidělování veřejných zakázek. Více v závěrečném dílu našeho exkluzivního rozhovoru.

Martin Vlnas3. 9. 2011
Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!

Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!

„Každá obec podél dálnice má právo se vyjadřovat k vydání stavebního povolení, a tak je jí potřeba něco slíbit. Spravit tuhle cestu, postavit támhle na kilometru dva mosty, protože jsou zemědělci holt zvyklí jezdit jedním tam a druhým zpátky. Do toho se pak samozřejmě ozvou zelení…“ právě tak popisuje Dan Ťok, generální ředitel české Skansky, jeden z důvodů, proč máme tak drahé dálnice. Jaké jsou ty další, se dozvíte v další části rozhovoru.

Martin Vlnas27. 8. 2011
Dan Ťok: Korupce není jen promarněná šance. Je to obrovský problém pro budoucnost země

Dan Ťok: Korupce není jen promarněná šance. Je to obrovský problém pro budoucnost země

„Každý si musí určit, jak chce dělat byznys. My jsme se rozhodli, že chceme dělat byznys čistě. Možná je to u stavební firmy protimluv, ale my to tak opravdu chceme. Na rozdíl od jiných si myslíme, že se to dlouhodobě vyplatí. Samozřejmě to však znamená, že pro některé typy lidí - hlavně zprostředkovatelů a v uvozovkách lobbistů - jsme nepříjemným hmyzem, který je potřeba eliminovat,“ říká Dan Ťok, generální ředitel společnosti Skanska v České a Slovenské republice.

Martin Vlnas20. 8. 2011