Předplatit časopis Finmag

Články na téma: pop-ekonomie

Další články na téma pop-ekonomie najdete na Peníze.cz.

Kovaná ekonomie a Bridget Jonesová: Jak se vydělává na nesplněných předsevzetích
 13 467

Kovaná ekonomie a Bridget Jonesová: Jak se vydělává na nesplněných předsevzetích

„Sobota, 31. prosince. Novoroční předsevzetí,“ zapisuje si Bridget Jonesová do deníku a pokračuje: „BUDU chodit do posilovny třikrát týdně – a nejen, abych si mohla koupit sendvič.“ V pokračování Deníku Bridget Jonesové hrdinka odhaluje, kolik zůstala předsevzetí dlužna. „Pondělí, 28. dubna,“ nadepisuje stránku, „Letošní počet návštěv posilovny: 1, cena roční permanentky: 370 liber; cena jedné návštěvy posilovny: 123 liber.“

Lukáš Kovanda9. 9. 2014
Čtyři žluté prsty neviditelné ruky trhu
 6 401

Čtyři žluté prsty neviditelné ruky trhu

Rodina Simpsonových přijala novou roli figurantů v nápadité učebnici (rakouské školy) ekonomie.

Michal Kašpárek21. 8. 2014
Pop-ekonomie a rakouská škola. Rozdíly a styčné body
 5 367

Pop-ekonomie a rakouská škola. Rozdíly a styčné body

Behaviorální ekonomie vrací po letech vyhnanství do ekonomické teorie psychologii. Svým důrazem na ni jsou behaviorální ekonomové podobní ekonomům rakouské školy. V čem se naopak oba směry liší?

Lukáš Kovanda29. 8. 2013
Pop-ekonomie a rakouská škola. Odklon od „měkkých“ disciplin a cesta zpět

Pop-ekonomie a rakouská škola. Odklon od „měkkých“ disciplin a cesta zpět

V následujícím textu se zamyslím nad vztahem ekonomie rakouské školy a takzvané pop-ekonomie čili populární ekonomie.

Lukáš Kovanda28. 8. 2013
Smete Holešovská výzva vládu? Rozhodne počasí!

Smete Holešovská výzva vládu? Rozhodne počasí!

Za necelé dva týdny, přesně 15. dubna, se odehraje celonárodní protestní akce, slibují klíčoví představitelé Holešovské výzvy. Jak známo, nežádají nic malého: demisi vlády, odchod prezidenta Václava Klause a další zásadní změny. O tom, nakolik budou úspěšní, nakonec dost možná rozhodne, zda v ten den bude nad Českem svítit sluníčko, či bude naopak zakaboněno.

Lukáš Kovanda4. 4. 2012
Kdo z vás to má? Kdo z vás je „zelený“?

Kdo z vás to má? Kdo z vás je „zelený“?

Já to mám! Já na to mám! Nikoli nevýznamnou složkou poptávky po řadě produktů je snaha lidí ukázat ostatním svoji zámožnost. Šperky, značkové oblečení, sportovní vozy tedy lidé mnohdy pořizují v prvé řadě proto, aby světu signalizovali své společenské postavení. Ekonomové mají už od dob Thorsteina Veblena takové jednání za okázalou spotřebu.

Lukáš Kovanda2. 9. 2011