Články na téma: slevy
Slevy jsou cenová zvýhodnění, které nabízí prodejci zákazníkům. Je to způsob, jak zvýšit prodeje zboží i služeb. Přesto mohou mít slevy různé formy a cíle a mohou být marketingovým nástrojem jak na podporu prodeje, tak za účelem zvýšení konkurenceschopnosti.
Mezi nejběžnější typy slev patří procentuální slevy. To jsou slevy, kdy je zákazníkovi poskytnuto určité procento z původní ceny produktu nebo služby. Další velmi používanou formou slev jsou slevy pevné částky, která se stanovena předem a platí za určité podmínky – například pokud zákazník nakoupí nad 2000, dostane slevu 200 kč.
Mezi slevové nabídky patří také sezónní výprodeje, speciální akce jako je Black Friday, výhodné nabídky jako 2+1 zdarma nebo například jiná zvýhodnění jako doprava zdarma na e-shopu během stanoveného období.
Zacházení se slevami ale vyžaduje důkladnou obchodní strategii. Slevy mohou mít významný vliv na podnikání, správné využití slev může přinést klady a mnoho dalších výhod, avšak nesprávné nebo nadměrné poskytování slev s sebou může nést problémy.
Podnikatelé by se měli snažit slevy využít k podpoře věrnosti zákazníků a ke zvýšení konkurenceschopnosti, ale musí si dát pozor na přílišné zlevňování a dobře si propočítat, při jaké slevě má produkt stále ziskovost. Slevy je tedy dobré používat s rozvahou a po dobrém propočítání finanční udržitelnosti.
Další články na téma slevy najdete na Peníze.cz.
Kde se vzal Black Friday a proč se mu říká „černý“? Novodobé nákupní šílenství v kvízu
Pro zákazníky je to každoroční příležitost, jak levněji nakoupit vánoční dárky či jindy drahou elektroniku. Pro firmy silný marketingový nástroj, jak na konci roku vyprodat zboží, zlepšit hospodářské výsledky a uvolnit sklady před novou sezonou. Víte ale, kde se Black Friday, tedy Černý pátek, vzal? Kdo ho v Česku prosadil? A vyplatí se podnikatelům na jeho vlně svézt? Otestujte se v našem kvízu.
Slevy, speciální nabídky i exkurze pro veřejnost. Velký týden malých firem je tu
Zviditelnit důležitost malých firem a veřejnosti přinést benefity v podobě speciálních nabídek či možnosti nahlédnout do výroby. To jsou dva hlavní cíle Velkého týdne malých firem, jehož první ročník odstartoval právě dnes. Nová iniciativa si klade za cíl také dlouhodobě sledovat vývoj segmentu mikro a malých podniků a pravidelně o něm přinášet čerstvá data.

Očima expertů: Neprodávejte jídlo moc levně!
Ministr zemědělství v demisi Jiří Milek by chtěl stanovením minimálních marží zabránit obchodním řetězcům, aby prodávaly potraviny pod cenou. Pomůže to v praxi českým zemědělcům a potravinářům, nebo by se měl stát v téhle problematice angažovat jinak, pokud vůbec?

Marie Chytilová: Ze Slevomatu chci inspirativní portál
„Nechceme lidem jen cpát zboží a podporovat impulzivní nakupování věcí. Zákazníci u nás hledají hlavně inspiraci, jak trávit volný čas, kam jet na víkend, nebo tipy na dárky“ říká výkonná ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování
Spousta lidí už dnes nechce vybírat, říká Petr Kováčik, zakladatel agregátoru slev Skrz.cz. Chtějí nakoupit a rozhodují se na základě momentálního impulzu.

Očima expertů: Soumrak slevových portálů?
Na slevových serverech se točí miliardy korun. Říká se ale, že nikomu nerostou stromy do nebe. Ptáme se lidí z největších portálů, odborníků na webový byznys a finančních analytiků, jestli se obchod se slevami bude ještě rozvíjet, nebo ho čeká stagnace, nebo dokonce pád.

Lukáš Kovanda: Nesouhlasím s Českou národní bankou
Měnová intervence České národní banky má nezpochybnitelné přínosy. Ty ale nevyvažují dlouhodobé náklady na ni.

Očima expertů: Třetí největší slevový web na lopatkách. Padnou další?
Slevových portálů ubývá, jejich celkové tržby ale stále rostou. Už však neplatí, že se problémy vyhýbají největším serverům – aktuálně s dluhy zápasí někdejší trojka Zapakatel. Kam se bude slevový byznys ubírat dál, se ptáme Tomáše Čupra, Martina Kasy, Petra Koubského, Petra Němce a dalších osobností.

Pustíte si tam jeden šmejd a lidi budou mít strach koupit cokoli
Jeden čas jich bylo na tři sta. Do dneška nevydržela ani stovka. Spoluzakladatel druhého největšího slevového portálu Vykupto.cz je přesvědčený o tom, že nakonec zůstane mezi slevovými weby jen pár hráčů. Vykupto.cz pochopitelně jako jeden z nich.

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin
Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?

Sedm důvodů, proč ignorovat volební kalkulačky
Tak jako multivitamíny nenahradí pestrou stravu, ani volební kalkulačka nemůže dobře poradit Růženkám spícím od posledních voleb.

Václav Hrbek: V Londýně jsme nechtěli zapadnout v šedivém průměru, riskli jsme holínky
Ve druhé části rozhovoru se zakladatelem oděvní značky Alpine Pro nebude řeč jen o olympijských holínkách a kolekci pro olympiádu v Soči, ale také o výrobě zboží a životu v Bangladéši a proměně českých zákazníků, kteří v posledních letech nakupují zásadně ve slevách.

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu
„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje Rudolf Náprstek, předseda občanského sdružení Zdravá potravina, kvanta značek kvality a původu, se kterými se potkáte na českých potravinách. Když před lety začal shánět fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

Tomáš Čupr: Slevomat je miliardová firma!
Tomáš Čupr už není výkonným ředitelem Slevomatu. Proč? Jaká byla nejvyšší nabídka k prodeji, kterou odmítnul? A co mu nejvíc vadí na českém podnikatelském prostředí? Přečtěte si exkluzivní rozhovor s guru slevového byznysu v České republice.

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun
Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys
V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

Pravidelné investice: předplácet, či nepředplácet poplatky?
Uvažujete o pravidelném investování do fondů? Pak dobře zvažte, zda na začátku předplatit vstupní poplatky „se slevou“, nebo je hradit v plné výši s každou zaslanou investicí.

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou
V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také politikové.

Akciový slevomat
EXKLUZIVNĚ: Určitě znáte Slevomat nebo podobné služby. Lidé se mohou přetrhnout, aby navštívili restauraci s poloviční slevou. Restauratéři doufají, že tak přilákají hosty – marně, slevomatoví zákazníci příště davově potáhnou jinam. Z hlediska tržeb jsou slevomaty k ničemu, ale popularitu mají, to se musí uznat. Úplně jinak však funguje služba slevomatového typu na kapitálových trzích.

Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí
„Možná pomůže, až se pan Babiš a podobní podnikatelé, kteří vlastní všechno, na co si vzpomenete, rozhodnou pro nějakou dobrou věc. Až dospějí ke svým obchodním a finančním cílům a řeknou si, že je čas, aby si vylepšili jméno investicí do něčeho poctivého, tradičního a opravdu kvalitního,“ říká na adresu českého potravinářství restauratér Tomáš Karpíšek v druhém díle exkluzivního rozhovoru.