Předplatit časopis Finmag

Články na téma: slevy

Slevy jsou cenová zvýhodnění, které nabízí prodejci zákazníkům. Je to způsob, jak zvýšit prodeje zboží i služeb. Přesto mohou mít slevy různé formy a cíle a mohou být marketingovým nástrojem jak na podporu prodeje, tak za účelem zvýšení konkurenceschopnosti.

Mezi nejběžnější typy slev patří procentuální slevy. To jsou slevy, kdy je zákazníkovi poskytnuto určité procento z původní ceny produktu nebo služby. Další velmi používanou formou slev jsou slevy pevné částky, která se stanovena předem a platí za určité podmínky – například pokud zákazník nakoupí nad 2000, dostane slevu 200 kč.

Mezi slevové nabídky patří také sezónní výprodeje, speciální akce jako je Black Friday, výhodné nabídky jako 2+1 zdarma nebo například jiná zvýhodnění jako doprava zdarma na e-shopu během stanoveného období.

Zacházení se slevami ale vyžaduje důkladnou obchodní strategii. Slevy mohou mít významný vliv na podnikání, správné využití slev může přinést klady a mnoho dalších výhod, avšak nesprávné nebo nadměrné poskytování slev s sebou může nést problémy.

Podnikatelé by se měli snažit slevy využít k podpoře věrnosti zákazníků a ke zvýšení konkurenceschopnosti, ale musí si dát pozor na přílišné zlevňování a dobře si propočítat, při jaké slevě má produkt stále ziskovost. Slevy je tedy dobré používat s rozvahou a po dobrém propočítání finanční udržitelnosti.

Další články na téma slevy najdete na Peníze.cz.

Kde se vzal Black Friday a proč se mu říká „černý“? Novodobé nákupní šílenství v kvízukvíz

Kde se vzal Black Friday a proč se mu říká „černý“? Novodobé nákupní šílenství v kvízu

Pro zákazníky je to každoroční příležitost, jak levněji nakoupit vánoční dárky či jindy drahou elektroniku. Pro firmy silný marketingový nástroj, jak na konci roku vyprodat zboží, zlepšit hospodářské výsledky a uvolnit sklady před novou sezonou. Víte ale, kde se Black Friday, tedy Černý pátek, vzal? Kdo ho v Česku prosadil? A vyplatí se podnikatelům na jeho vlně svézt? Otestujte se v našem kvízu.

Michal Hron23. 11. 2024
Slevy, speciální nabídky i exkurze pro veřejnost. Velký týden malých firem je tuaktuality

Slevy, speciální nabídky i exkurze pro veřejnost. Velký týden malých firem je tu

Zviditelnit důležitost malých firem a veřejnosti přinést benefity v podobě speciálních nabídek či možnosti nahlédnout do výroby. To jsou dva hlavní cíle Velkého týdne malých firem, jehož první ročník odstartoval právě dnes. Nová iniciativa si klade za cíl také dlouhodobě sledovat vývoj segmentu mikro a malých podniků a pravidelně o něm přinášet čerstvá data.

Michal Hron30. 9. 2024
Očima expertů: Neprodávejte jídlo moc levně!
 11 568

Očima expertů: Neprodávejte jídlo moc levně!

Ministr zemědělství v demisi Jiří Milek by chtěl stanovením minimálních marží zabránit obchodním řetězcům, aby prodávaly potraviny pod cenou. Pomůže to v praxi českým zemědělcům a potravinářům, nebo by se měl stát v téhle problematice angažovat jinak, pokud vůbec?

Ondřej Tůma20. 4. 2018
Marie Chytilová: Ze Slevomatu chci inspirativní portál
 14 756

Marie Chytilová: Ze Slevomatu chci inspirativní portál

„Nechceme lidem jen cpát zboží a podporovat impulzivní nakupování věcí. Zákazníci u nás hledají hlavně inspiraci, jak trávit volný čas, kam jet na víkend, nebo tipy na dárky“ říká výkonná ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Monika Veselíková, Martin Vlnas18. 3. 2017
Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování
 13 594

Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování

Spousta lidí už dnes nechce vybírat, říká Petr Kováčik, zakladatel agregátoru slev Skrz.cz. Chtějí nakoupit a rozhodují se na základě momentálního impulzu.

Monika Veselíková, Martin Vlnas18. 6. 2016
Očima expertů: Soumrak slevových portálů?
 12 377

Očima expertů: Soumrak slevových portálů?

Na slevových serverech se točí miliardy korun. Říká se ale, že nikomu nerostou stromy do nebe. Ptáme se lidí z největších portálů, odborníků na webový byznys a finančních analytiků, jestli se obchod se slevami bude ještě rozvíjet, nebo ho čeká stagnace, nebo dokonce pád.

Ondřej Tůma2. 10. 2015
Lukáš Kovanda: Nesouhlasím s Českou národní bankou
 18 179

Lukáš Kovanda: Nesouhlasím s Českou národní bankou

Měnová intervence České národní banky má nezpochybnitelné přínosy. Ty ale nevyvažují dlouhodobé náklady na ni.

Lukáš Kovanda9. 4. 2015
Očima expertů: Třetí největší slevový web na lopatkách. Padnou další?
 29 161

Očima expertů: Třetí největší slevový web na lopatkách. Padnou další?

Slevových portálů ubývá, jejich celkové tržby ale stále rostou. Už však neplatí, že se problémy vyhýbají největším serverům – aktuálně s dluhy zápasí někdejší trojka Zapakatel. Kam se bude slevový byznys ubírat dál, se ptáme Tomáše Čupra, Martina Kasy, Petra Koubského, Petra Němce a dalších osobností.

Ondřej Tůma25. 7. 2014
Pustíte si tam jeden šmejd a lidi budou mít strach koupit cokoli
 16 091

Pustíte si tam jeden šmejd a lidi budou mít strach koupit cokoli

Jeden čas jich bylo na tři sta. Do dneška nevydržela ani stovka. Spoluzakladatel druhého největšího slevového portálu Vykupto.cz je přesvědčený o tom, že nakonec zůstane mezi slevovými weby jen pár hráčů. Vykupto.cz pochopitelně jako jeden z nich.

Ondřej Tůma7. 6. 2014
Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin
 14 746

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin

Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?

Michal Kašpárek20. 12. 2013
Sedm důvodů, proč ignorovat volební kalkulačky
 24 905

Sedm důvodů, proč ignorovat volební kalkulačky

Tak jako multivitamíny nenahradí pestrou stravu, ani volební kalkulačka nemůže dobře poradit Růženkám spícím od posledních voleb.

Michal Kašpárek18. 10. 2013
Václav Hrbek: V Londýně jsme nechtěli zapadnout v šedivém průměru, riskli jsme holínky

Václav Hrbek: V Londýně jsme nechtěli zapadnout v šedivém průměru, riskli jsme holínky

Ve druhé části rozhovoru se zakladatelem oděvní značky Alpine Pro nebude řeč jen o olympijských holínkách a kolekci pro olympiádu v Soči, ale také o výrobě zboží a životu v Bangladéši a proměně českých zákazníků, kteří v posledních letech nakupují zásadně ve slevách.

Ondřej Tůma13. 7. 2013
Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu
 5 765

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu

„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje Rudolf Náprstek, předseda občanského sdružení Zdravá potravina, kvanta značek kvality a původu, se kterými se potkáte na českých potravinách. Když před lety začal shánět fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

Ondřej Tůma12. 1. 2013
Tomáš Čupr: Slevomat je miliardová firma!

Tomáš Čupr: Slevomat je miliardová firma!

Tomáš Čupr už není výkonným ředitelem Slevomatu. Proč? Jaká byla nejvyšší nabídka k prodeji, kterou odmítnul? A co mu nejvíc vadí na českém podnikatelském prostředí? Přečtěte si exkluzivní rozhovor s guru slevového byznysu v České republice.

Ondřej Tůma13. 10. 2012
Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun

Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.

Ondřej Tůma17. 3. 2012
Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

Ondřej Tůma10. 3. 2012
Pravidelné investice: předplácet, či nepředplácet poplatky?

Pravidelné investice: předplácet, či nepředplácet poplatky?

Uvažujete o pravidelném investování do fondů? Pak dobře zvažte, zda na začátku předplatit vstupní poplatky „se slevou“, nebo je hradit v plné výši s každou zaslanou investicí.

Jan Traxler20. 2. 2012
Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také politikové.

Ondřej Tůma1. 10. 2011
Akciový slevomat

Akciový slevomat

EXKLUZIVNĚ: Určitě znáte Slevomat nebo podobné služby. Lidé se mohou přetrhnout, aby navštívili restauraci s poloviční slevou. Restauratéři doufají, že tak přilákají hosty – marně, slevomatoví zákazníci příště davově potáhnou jinam. Z hlediska tržeb jsou slevomaty k ničemu, ale popularitu mají, to se musí uznat. Úplně jinak však funguje služba slevomatového typu na kapitálových trzích.

Pavel Kohout27. 9. 2011
Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

„Možná pomůže, až se pan Babiš a podobní podnikatelé, kteří vlastní všechno, na co si vzpomenete, rozhodnou pro nějakou dobrou věc. Až dospějí ke svým obchodním a finančním cílům a řeknou si, že je čas, aby si vylepšili jméno investicí do něčeho poctivého, tradičního a opravdu kvalitního,“ říká na adresu českého potravinářství restauratér Tomáš Karpíšek v druhém díle exkluzivního rozhovoru.

Ondřej Tůma17. 9. 2011