Martin Střelec|25. 5. 2009 17:35| reakce na Aleš Tůma - 25. 5. 2009 10:49
Naprosto souhlasím.Ten slogan - podle mého - spíše než strach vyvolává kultivovaným způsobem zamyšlení,a proto je geniální a účinný.Za tip na Higgse děkuji!A jak z toho všeho ven?Na obecnou otázku obecná odpověď - vzděláním a objektivními informacemi.Na to upozorňoval už Karel Havlíček - vzdělaní občané se nedají politickými elitami tak snadno oklamat.
Aleš Tůma|25. 5. 2009 10:49| reakce na Martin Střelec - 25. 5. 2009 09:57
Už jsem se bál že článek zůstane zcela bez odezvy:) V úvodu je to samozřejmě taková řečnická otázka, osobně mi Honzou Majerem citovaný slogan Avivy přijde geniální:) Ohledně státu a strachu, zabývá se tím taky ekonom Robert Higgs, tuším že jeho kniha "Politická ekonomie strachu" vyšla dokonce v češtině. Kudy z toho ven - těžko říct:)
Dobrý den! Vámi oběma citované slogany pojišťoven bych nechápal jako čistý útok na emoce - lze je vnímat i jako faktické upozornění na skutečnost, že náš životní osud prostě nemáme 100% ve vlastních rukou. Což nemáme, to je zkrátka fakt. A rozhodně si nemyslím, že by se měl kdokoli rozhodovat o koupi pojištění na základě strachu, nýbrž na základě racionálního zvážení rizik. Reklamní slogan pouze může "brnknout" na strunu strachu a být prvotním impulsem právě k tomu, abych se tím problémem začal racionálně zabývat. Ostatně jedině tímto způsobem lze pojištění dobře nastavit, naopak, sjednám-li pojištění jsa puzen pouze strachem, snadno se chytnu nesprávného či nesprávně nastaveného produktu a může to být celé k ničemu.Jenže: pojišťovny skutečně mají nabízet ochranu před riziky, čili tam je ten emoční apel opodstatněný. Funkce státu je ovšem jiná (ačkoli pokud se nepletu, Adam Smith uvádí jako dvě ze tří hlavních funkcí státu vnitřní bezpečnost a obranu svého území před okolím, tedy de facto také hlavně ochranu před riziky) a státní apel na strach by měl každý vzdělaný člověk jistě odmítnout. Jenže jak pan Tůma správně píše v článku - politici jsou k tomu prostě donuceni, aby jim lidé vůbec věnovali pozornost. Tento moderní fenomén (zejména ve vztahu k mezinárodnímu terorismu) velmi srozumitelně analyzoval britský dokumentarista Adam Curtis ve třídílném dokumentu The Power of Nightmares - doporučuji ke shlédnutí. Řešení jak z toho ven bohužel neznám ...
Nahlásit
-
0
+
Jan Majer|23. 5. 2009 11:31
Ano, reklamy pojišťoven mají útočit na emoce. Čím přímočařeji, tím lépe. Po letech blafování, že životní pojištění je „takové lepší spoření“, začala jako první Aviva před dvěma lety komunikovat pravou podstatu tohoto finančního produktu: „Tato reklama tady bude i zítra. A vy?“ Tak to je správně.
Diskuze: Strach jako nejlepší reklama
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Martin Střelec|25. 5. 2009 17:35| reakce na Aleš Tůma - 25. 5. 2009 10:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Tůma|25. 5. 2009 10:49| reakce na Martin Střelec - 25. 5. 2009 09:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Střelec|25. 5. 2009 09:57
Nahlásit
Jan Majer|23. 5. 2009 11:31
Nahlásit