S názory vyjádřenými v článku asi může souhlasit jen nějaký státní úředník, což já nejsem. Zkusím připojit ještě jeden pohled na věc související s autorovou poslední poznámkou o příjmech státního rozpočtu. Podobně se vyjadřovali i odboráři - ať prý vláda řeší daňové úniky. Nějak přitom zapomněli, že daňové úniky mají řešit především finanční úřady, tedy státní správa.
Nahlásit
-
0
+
Josef|30. 9. 2010 20:27
Souhlas s panem Palatou.Místo aby byl náš stát pro lidi, je proti lidem. Dehonestuje a zbídačuje vlastní zaměstnance a občany. Již tak proti vyspělé Evropě velmi nízké platy ještě snižuje v to době všeobecného zdražování. Nastal nečas pro většinu občanů. Bohužel si tento nečas sami zvolili...
Nahlásit
-
0
+
luboš|28. 9. 2010 14:23
není divné, když má státní zaměstnanec v průměru více než v soukromém sektoru? když uvážím minimálně riziko, tak by to mělo být naopak - myslím, že se pomalu vracíme k normálu
Nahlásit
-
0
+
Kabal|25. 9. 2010 22:40| reakce na Martin Vlnas - 23. 9. 2010 15:51
Problém je v tom, že motivace člověka v instituci, která si získává prostředky vynucenými dávkami, je prostě jiná než v instituci, která si je získává dobrovolnými platbami. Tj. stát vs firma.Jde o to, co si pod pojmem kapitalismus představujete. Já samozřejmě netvrdím, že vše má být "trh", tj. podrobeno ziskovému motivu. Naopak argumentuji pro svobodnou, dobrovolnou společnost, ve kterém mají své místo charity, neziskové organizace, dobrovolnické spolky a církve. Tj. instituce, které byly ve 20. století do značné míry právě státem vytlačeny.Snad Vám tento komentář již nepřijde tak tupý :-).
Martin Vlnas|23. 9. 2010 15:51| reakce na Otakar Hokynář - 20. 9. 2010 12:21
Přesně tak. Díky za poznámku! Poznámky autorů jako pan "Kabal" jsou sice hezké a líbivé, ale trochu tupé, dovolím si tvrdit. Ano, jsem stoupencem státu minimálního, efektivního a úsporného. Ale abychom právě takového státu dosáhli potřebujeme k tomu schopné a tím pádem dobře placené lidi a manažery, kteří budou mít motivaci. A nejen touhu sloužit a pomáhat....Pokud má někdo pocit, že stát není potřeba, budiž, bohužel kapitalismus nedokáže všechno. Jenže to si "zdravý" člověk "v plné síle" uvědomí až ve chvíli, kdy už takový není...
Je dobré vědět, že třeba ve Zlíně, odkud Baťa dříve ovládal celý svůj světový koncern ve stejné budově dnes sídlí plno úředníků, kteří mají plné ruce práce zvládnout pouhé čtyři okresy... a to ani nepotřebují dělat zisk, jen dohlížet a rozdělovat peníze... Je to úsměvné. Je potřeba spoustu administrativy odbourat, dělají tam spoustu zbytečné práce.
Nahlásit
-
0
+
Květa|21. 9. 2010 19:15
S článkem souhlasím. Ty úspory formou plošného snížení platů, jsou hloupé a kontraproduktivní. Úředníků je moc, ale jen proto, že příliš administrativy se správou státu. Chce to jednodušší zákony, nedublovat činnosti, atd. a byla by přirozeně nižší potřeba úředníků a zároveň by bylo více peněz pro ty kvalitní.
Nahlásit
-
0
+
Robin|21. 9. 2010 19:03
"Vyhozený" úředník, zvláště pokud byl na dostatečně vysoké pozici, se do úřadu vrátí pomocí outsourcingu, ale za násobek mzdových nákladů na něj původně vynakládaných.
Nahlásit
-
0
+
Luděk Zdražil|21. 9. 2010 10:03
Ad loajální úřednická střední třída.Nemstivý hejtman Rath povolil (doporučil ?, nařídíl ??) svým krajským úředníkům účast na demonstraci policistů a občany odkázal na vyřizování v jiný úřední den. Vynechám-li očividně alarmující fakt, že politik si mocensky, jako rukojmí, bere jemu propůjčený úřad pro prosazování svých politických doktrín, je to doklad toho jak je schopna "taky pracovat" státní a komunální administrativa.
Nahlásit
-
0
+
Otakar Hokynář|21. 9. 2010 09:47| reakce na mposs - 20. 9. 2010 18:12
No, úředníka taky lidi potřebují.Určitý pořádek musí být. Zrovna včera jsme měnili občanku kvůli bydlišti a bylo to jinačí kafe než když jsem před několika lety byl okraden. Za hodinu vyřízeno se vším všudy. Tehdy jsem musel donést málem i očkovací průkaz.Stejně jako lékařů, i úředníků je potřeba "tak akorát". Pokud je jedněch či druhých moc, začnou vymýšlet nesmysly, aby se uživili. Když jich je málo, vše trvá nesnesitelně dlouho.P.S. To nic nemění na tom, úředníků je dnes moc a lékařů začíná být proklatě málo a kvalita klesá (bohužel, patřím totiž do branže). Doufám, že se někdy dostanu k tomu, abych napsal článek o financování zdravotnických zařízení. Proti tomu je bájný Kocourkov hadr.
Nejhloupější článek jaký jsem na finmag.cz četl. Ještěže čtenáři jsou zdravého rozumu, proto děkuji všem za příspěvky. Myslím, že státní aparát se občanům z jejich daní vyplatí do té míry, dokud zajišťuje infrastrukturu pro volný pohyb osob a zboží a určitou stabilní právní ochranu. Vše ostatní jsou klacky(papíry) pod nohy.
Nahlásit
-
0
+
mposs|20. 9. 2010 18:12| reakce na Otakar Hokynář - 20. 9. 2010 12:21
" Dnes aby se člověk styděl za to, že je lékař či státní úředník."- Pane, prečo davate do jednej misy uradnika a lekara ?!?!Lekara potrebuju LUDIA. Statneho uradnika potrebuju iní statni uradnici.Lekara ludia platia, aby ich vyliečil. Statny uradnik ludom berie peniaze, aby ich iní uradnici minuli.
S uvedeným článkem příliš nesouhlasím už proto, že Stát je opravdu něco jiného než běžná komerční firma. Po 20 letém působení sociologických zákonů pana Parkinsona se naše státní instituce proměnily v totálně neefektivní, těžkopádný a občanům často nepřátelský moloch zcela zapomínající na svůj primární úkol - Efektivně a levně poskytovat kvalitní služby svým občanům. Ne, naše úřady si daly za úkol primárně dodržovat zejména vlastní předpisy, ať již jsou jakkoliv blbé..Velice často to připomíná naše velké banky po r. 1989. Vstup zahraničních vlastníků a následné kroky jsou naopak i pro dnešní dobu velmi inspirující:1) Procesní audit2) Propuštění 50% zaměstnanců3) Rozšíření služeb a činností o nových 30% služeb4) Pro zaměstnance, kteří se osvědčili výrazné zvýšení mezd nad celostátní průměr.Banky začaly fungovat.. dočkáme se toho někdy i u institucí českého státu?
Nahlásit
-
0
+
Otakar Hokynář|20. 9. 2010 12:21
Ten článek je dobrý tím, že poukazuje i na odvrácenou stránku snižování příjmů státních zaměstnanců. jak to bývá, odejdou ti nejschopnější a zůstane vydíratelná část méně schopných. A úroveň padne. Sám to vidím ve zdravotnictví: lepší lékaři odchází z nemocnic do ciziny znechuceni nejen platy, ale taky neustálou dehonestací své profese ve sdělovacích prostředcích. Dnes aby se člověk styděl za to, že je lékař či státní úředník. Škody zaplatí všichni...
Nahlásit
-
0
+
Kabal|20. 9. 2010 10:51
Stát není firma. Chceme-li porovnávat příměrů, pak bych užil srovnání s mafií. Výpalné, monopol na násilí, privilegované postavení; to jsou charakteristiky státu. Mnoho (někteří tvrdí, že všechny) státních služeb navíc pouze vytlačuje efektivnější a kvalitnější služby soukromého sektoru.Úředník je parazit a ty není třeba litovat.
Nahlásit
-
0
+
zadluzeni.cz|20. 9. 2010 10:42
Absolutně nesouhlasím.Jednak považuji za nepravdivé tvrzení, že v ČR vznikal kvalitní úřední aparát. Naopak, nevím o jediném úřadu, který by pracoval správně a bez afér!Druhý problém mám už se samotnou ideou autora o státní správě. Přebujelá a drahá státní správa byla v historii vždy příčinnou pádu jakéhokoliv systému.Mým ideálem je proto státní správa, kde úřednictvo nemá téměř žádné pravomoci a vše se rozhoduje automaticky či místními referendy. A takové úřednictvo není nutné přeplácet, naopak by mělo být tvořeno invalidy, nezaměstnanými a pod. Tedy lidmi, kteří se mají problém v soukromém sektoru prosadit.
Nahlásit
-
0
+
mposs|20. 9. 2010 08:48
"I to je podle mého názoru zásadní nepochopení role státního úředníka jako člověka, který má hájit zájmy státu před aktuální politickou garniturou. "- Občania si ZVOLIA politicku garnituru, a statny uradník ich ma CHRÁNIT pred zvolenými politikmi. Zaujimavý pohlad na demokraciu!------------------- -------"pocítíme my všichni na kvalitě a výkonu firmy, která se jmenuje „Česká republika“. Firmy, bez jejíchž výrobků, se nikdo z nás úplně neobejde "- Kto asi potrebuje niečo od tej "firmy" ?STAT nas chrani pred problemami, ktoré by sme nemali, keby stat neexistoval.Hlavnou "službou", ktoru stat vykonava je výber daní.Redaktor LN píše članok, za ktoré by sa ani denník komunistov nemusel hanbiť.
Nahlásit
-
0
+
Luděk Zdražil|20. 9. 2010 04:52
Jak vysoký a podle jakého kriteria by se měl stanovovat plat průměrného státního úředníka nebo "mu" bude ke spokojenosti stačit když bude mít víc než zaměstnanec v produkční sféře, který ho daněmi platí ?Dle rady autora by měl "nehloupý" stát využít unikátní šance, krize a posbírat všechny mozky, manažery a schopné zaměstnance a nabrat je chytře do služeb státu ?Možná jsou ještě nějaké volné fleky v tom NERVu.
Diskuze: Nejhloupější firma? Český stát!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Martin|5. 10. 2010 20:40| reakce na Josef - 30. 9. 2010 20:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin|5. 10. 2010 20:38
Nahlásit
Josef|30. 9. 2010 20:27
Nahlásit
luboš|28. 9. 2010 14:23
Nahlásit
Kabal|25. 9. 2010 22:40| reakce na Martin Vlnas - 23. 9. 2010 15:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 9. 2010 15:56| reakce na Tony - 21. 9. 2010 23:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 9. 2010 15:54| reakce na Fery - 20. 9. 2010 21:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 9. 2010 15:52| reakce na lexx01 - 20. 9. 2010 15:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 9. 2010 15:51| reakce na Otakar Hokynář - 20. 9. 2010 12:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
KIX|23. 9. 2010 10:24
Nahlásit
Tony|21. 9. 2010 23:01| reakce na Fery - 20. 9. 2010 21:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tony|21. 9. 2010 23:00
Nahlásit
Květa|21. 9. 2010 19:15
Nahlásit
Robin|21. 9. 2010 19:03
Nahlásit
Luděk Zdražil|21. 9. 2010 10:03
Nahlásit
Otakar Hokynář|21. 9. 2010 09:47| reakce na mposs - 20. 9. 2010 18:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Fery|20. 9. 2010 21:47
Nahlásit
mposs|20. 9. 2010 18:12| reakce na Otakar Hokynář - 20. 9. 2010 12:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
lexx01|20. 9. 2010 15:58
Nahlásit
Otakar Hokynář|20. 9. 2010 12:21
Nahlásit
Kabal|20. 9. 2010 10:51
Nahlásit
zadluzeni.cz|20. 9. 2010 10:42
Nahlásit
mposs|20. 9. 2010 08:48
Nahlásit
Luděk Zdražil|20. 9. 2010 04:52
Nahlásit