"Problémy nemá ani dolar, nýbrž americký federální rozpočet." US rozpočet má problém -> US vláda tiskne dolary. Tisk dolarů vám nepřipadá jako problém pro dolar? Pak už pro něj není problém asi nic.
Nahlásit
-
0
+
Štěpán Šiška|28. 4. 2011 23:09| reakce na Miroslav Piták - 28. 4. 2011 20:29
Vidim, jak se napriklad nasi politic boji o zivot :-D Lidi si musi uvedomit, ze bud bude spatne ted anebo mnohem hure pozdeji..Takze demonstracema jsou sami proti sobe..Ale alespon bych vedel, ze jsem udelal vse.
Stacilo by par let na seskrtani toho dluhu, jen by se muselo prestat tak silene krast. Takze samozrejme neverim, ze se to nekdy seskrta..
Miroslav Piták|28. 4. 2011 20:29| reakce na Štěpán Šiška - 28. 4. 2011 17:04
Já myslím, že BEN Bernanke moc dobře ví co dělá, jen to nikomu veřejně neříká.
Co by jste dělal na jeho místě vy? Já asi to samé, protože nic jiného se dělat nedá když se člověk dívá na federální rozpočet a jeho díru, oproti ní mariánský příkop je jen malá jamka :D
Stačí se podívat do Evropy a na pokusy politiků provádět škrty. reakci jsme sami viděli - masivní protestní demonstrace. No a co těm politikům asi zbývá, jsou to taky jen lidé a než aby se cítili ohrožení na životě, tak raději nechají pomaleji likvidovat hodnotu měny inflací. Nežebych toto počínání schvaloval, také mě to štve, když kupní síla mých úspor klesá, ale co naplat. Když to nejde cestou škrtů, tak hold se musí jít cestou inflace. Navíc současné dluhy jsou tak velké, že ani škrty nepomůžou. Myslí si snad někdo, že česká vláda seškrtá cca 150 mld. Kč na výdajích, aby náš rozpočet byl vyrovnaný? To je jedno velké sci-fi.
Denis Mandok|24. 4. 2011 17:23| reakce na Vlada Dvorak - 22. 4. 2011 17:17
hlavní problém je, že všechna tyto vychýlení byla kvůli zásahům státu to měnových trhů... a ne kvůli iracionalitě trhů. takže zase ti co problém způsobili se to snažili hodit na jiné a sami to vyřešit...
Jenom par rychlych myslenek: - parita kupni sila meny muze byt dlouhodobe vychylena mimo jakoukoliv racionalni uroven..vzpomente napr. porevolucni cenu dolaru/libry/marky v ceskych korunach.
- jak pan Kohout pise na komoditach na menach denne probiha z racionalniho pohledu nesmyslne vysoko-objemove obchodovani. Samozrejme drtivou vetsinu zivi jen a jen spekulace. A opet i spekulant muze polozit menu.. vzpomente napr. na G.Sorose a britskou libru. A kdyz se k tomu prida run na banku..eee run na menu .. v dobe intenetove.. kdy staci zatahat za ocas jedno prasatko a investorske stado ochotne zacne panikarit... kdo se pta jakoku ma co cenu?
- je pravda ze vetsina krachu v historii porobihala ve scenari.. platebni neschopnost - tisk penez - znehodnoceni meny - statni bankrot. Ale jak jsme na tom dnes?treba USA - platebni nechopnost (check) - tisk penez? ano.. podle vsecho je FED cim dal vetsim "veritelem" ;vlady spojenych statu.To ze ve 20 st. nezkrachovala zadna supervelmoc neznamena ze v dnesnim svete budou mit centralni banky dostatecnou politickou silu aby se inflaci zmnohonasobene systemem dluhoveho financovani postavili. I supervelmoci krachuji.. jenom s delsi periodou. A priklad.. treba dnesni doktori.. mozna si zasluhuji vic, ale vyssi realny plat stejne nedostanou.. jedine co si vystekaji bude inflace pro vsechny.. i kdyz tento priklad mozna neni nejlepsi.
PS: nejsem ekonom.. jenom takovy nazor z lidu.
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|22. 4. 2011 10:45| reakce na Miroslav Piták - 22. 4. 2011 10:30
CPI v USA je mírně nad 2% (konkrétněĚ 2,1%), přičemž oficiální inflační cíl Fedu je 1,5-2%. Nějaká ta desetinka navíc není kritická. Důležité je něco jiného. Tím je ZRYCHLOVÁNÍ inflace. Před 3 měsíci byla roční míra inflace 1,1%, teď je 2,1%...
Miroslav Piták|22. 4. 2011 10:30| reakce na Zdeněk Pikhart - 22. 4. 2011 09:38
Množství peněz v ekonomice již roste (viz. oběživo a měnový agregát M1), jen jejich růst se zatím neprojevuje na oficiálně publikovaném čísle CPI. Ale na subindexech CPI a tím nemyslím pouze subindexy CPI zaměřené na komodity se rostoucí inflace již projevuje.
Adam Čabla|22. 4. 2011 09:53| reakce na Robert Antonio - 22. 4. 2011 07:55
Ad 1.) To snad ani neni nesouhlas, cena penez je dana poptavkou (americke zbozi, rezervy CB, jine zbozi obchodovane v dolarech (ropa, dolarizovane ekonomiky)) a nabidkou (FED). Kohout spise nepredpoklada, ze FED by pumpoval do ekonomiky vyrazne vice penez nez CB vytvarejici jine hlavni meny. Nemluvi o inflaci, ale o menovych kurzech.
Zdeněk Pikhart|22. 4. 2011 09:38| reakce na Denis Mandok - 22. 4. 2011 07:19
Ale CB bude mít co nabídnout, vyšší úročení než na mezibankovním trhu. FED nepustil likviditu do ekonomiky, ale pouze na mezibankovní trh. Až banky začnou více úvěrovat, dojde teprve ke zvýšení peněz v oběhu (v ekonomice). To pravděpodobně FED zvedne úrokové sazby a protože likvidity bude v bankách příliš, a jejich mezibankovní IR nízká, budou ochotně ukládat přebytkovou likviditu u FEDu. (mezibank. IR se opět přiblíží zvýšené oficiálně vyhlašované sazbě)
Miroslav Piták|22. 4. 2011 09:33| reakce na Jan Dvořák - 22. 4. 2011 08:30
Aktuálně ale drtivá část rozvahy FED je složena z hypotečních cenných papírů, které pomalu expirují a vládních dluhopisů, které FED dále masivně nakupuje. Předchozí programy FEDu jsou až na výjimky splaceny, resp. zaujímají malou část rozvahy. Desítky mld. USD přece nebudeme řešit ne? Takový drobný:D
Je to asi poprvé, co s panem Kohoutem nesouhlasím :)
1. Cena dolaru není dána jen poptávkou po americkém zboží, ale množstvím dolarů v oběhu. A toto množství má pod palcem Fed a je naprosto nezávislé na úspěšnosti Coca-Coly nebo Microsoftu. Pomohlo snad Němcům po 1. světové válce, že "dokud žije Siemens a Krupp, tak marka vydrží"?
2. Nemáme jen hyperinflaci, i "normální" mírná inflace kolem 10% znamená, že za 10 let hodnota měny klesne 2.5násobně, což s investicí může nepříjemně zamávat.
Nahlásit
-
0
+
Denis Mandok|22. 4. 2011 07:19| reakce na Zdeněk Pikhart - 21. 4. 2011 17:49
ok :) tak to jsem popletl:) ale pointa přece zůstává ne? jak fed stáhne likviditu kterou pustil do ekonomiky, když nemá co nabídnout zpátky za ty peníze.?
Radovan Dell|21. 4. 2011 18:50| reakce na Štěpán Šiška - 20. 4. 2011 23:23
No to sice pomalu ztrácí, ale já spíše myslel to, co je v tom článku a to je, že dokud Saudská Arábie obchoduje v dolarech, tak je na tom dolar ještě dobře. Kdyby přešli třeba na Euro, tak má dolar obrovský problém.
Jan Dvořák|21. 4. 2011 07:07| reakce na František Pašingr - 20. 4. 2011 18:39
U peněz vstupuje do hry ještě jeden faktor. Tím je rychlost jejich oběhu. Právě její zpomalení je jedním z důvodů, proč se tištění peněz v USA neprojevuje na inflaci mnohem více. Proto musí Fed sledovat rychlost peněz ostřížím zrakem. Pokud mu uteče okamžik nárůstu rychlosti oběhu a on nezačne stahovat peníze z trhu, má inflaci rozjetou.
Štěpán Šiška|20. 4. 2011 23:23| reakce na Radovan Dell - 20. 4. 2011 18:06
Ropa už se v jiných měnách obchoduje, nicméně oficiálně pouze v dolarech. Takže předpokládám, že máte na mysli to, až dolar ztratí svůj status rezervní měny?
Štěpán Šiška|20. 4. 2011 23:20| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 19:13
Peníze mají od zrušní zlatého standardu jen jednu hodnotu - a to je hodnota toho, co si za ně můžu koupit..A na to přece není potřeba žádná teorie.
A jen malinká poznámka k té inflace - Vaše komentáře se zdají být celkem smysluplné a pokládám Vás tedy za opravdu inteligentního človéka. Potom ale tedy nemůžete věřit údajům o inflaci, které jsou snadno zmanipulovatelné?
František Pašingr|20. 4. 2011 20:52| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 19:13
Na posuzování hodnoty peněz mám vlastní spotřební koš. V okamžiku, kdy inflace znehodnotí peníze (vůči mému koši), tak musím zdražit svoji práci. Hodnota volného času by se tedy dala jako měřítko použít. Ničením peněz jsem v tomto příspěvku myslel opětné stahování dodatečných peněz centrální bankou, čímž jedině by mohla zabránit inflaci. To samozřejmě neudělá, ale bude chrlit další a další peníze, takže ty co již mám znehodnotí.
Miroslav Piták|20. 4. 2011 19:27| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 16:43
"QE se děje prostřednictvím komerčního sektoru, takže rozvaha FEDu zůstává formálně zcela čistá. "
Mohl by jste mi prosím objasnit co tím myslíte? Rozvaha FEDu díky QE totiž dramaticky roste: http://research.stlouisfed.org/fred2/graph/?chart_type=line&s[1][id]=BASENS&s[1][range]=5yrs
Petr Šuleř|20. 4. 2011 19:13| reakce na František Pašingr - 20. 4. 2011 18:39
Pěkné přirovnání, ale v čem vyjadřujete cenu peněz? Elementární ekonomie nás učí, že peníze korelujeme hodnotou volného času (u poněkud překonaného vzoru homo oeconomicus), což v tomto případě příliš nevychází.
Cenné kovy nejsou (zatím?) klasickým podkladovým aktivem a hodnotu peněz, když to velmi zjednodušíme, můžeme vázat ke spotřebním košům, samozřejmě s vazbou na inflaci, případně k referenční měně, s vazbou na depreciaci/devalvaci - v globální ekonomice jde o spojené nádoby.
Co se týká "ničení" peněz, ty samozřejmě výše uvedenými cestami ztrácí svou reálnou "hodnotu", nicméně skutečné ničení se děje spíš přebujelými neinvestičními - mandatorními výdaji států (které patrně stojí za onou potřebou tištění).
V současné době ale spíš platí, že peníze mají "dohodnutou&quo t;hodnotu - tady už bychom se ale dostávali k sémiotickým teoriím.
Rozumím tomu, co říkáte, nicméně skutečnost je opravdu trochu složitější.
František Pašingr|20. 4. 2011 18:39| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 16:43
Když je něčeho víc, tak klesá cena, i když se to může projevit se zpožděním, pokud výrobek uskladníme a pouštíme na trh postupně. Jestliže přibývá peněz, klesá jejich cena, i když se to nemusí projevit hned, protože je někdo má zatím uloženy ve skladu. Takže by ty nadbytečné peníze museli zase zničit a nepouštět do oběhu a tomu přece nevěříte.
Doporučuji článek na Marketoracle ohledně vývoje dolaru v souvislosti s demonstracemi na dálném východě. Celkem souhlasím s tím, že dolar bude mít problém až v okamžiku, kdy se ropa začne obchodovat v jiné měně. Když investovat, tak do dvou "bublin" ropy a zlata.
Diskuze: Kam investovat, když se hroutí měny?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Dalibor Pešek|29. 4. 2011 08:38
Nahlásit
Štěpán Šiška|28. 4. 2011 23:09| reakce na Miroslav Piták - 28. 4. 2011 20:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|28. 4. 2011 21:39| reakce na Štěpán Šiška - 28. 4. 2011 17:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|28. 4. 2011 20:29| reakce na Štěpán Šiška - 28. 4. 2011 17:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Štěpán Šiška|28. 4. 2011 17:04| reakce na Jan Dvořák - 22. 4. 2011 10:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis Mandok|24. 4. 2011 17:23| reakce na Vlada Dvorak - 22. 4. 2011 17:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlada Dvorak|22. 4. 2011 17:17
Nahlásit
Jan Dvořák|22. 4. 2011 10:45| reakce na Miroslav Piták - 22. 4. 2011 10:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|22. 4. 2011 10:30| reakce na Zdeněk Pikhart - 22. 4. 2011 09:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Adam Čabla|22. 4. 2011 09:53| reakce na Robert Antonio - 22. 4. 2011 07:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Pikhart|22. 4. 2011 09:38| reakce na Denis Mandok - 22. 4. 2011 07:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|22. 4. 2011 09:33| reakce na Jan Dvořák - 22. 4. 2011 08:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|22. 4. 2011 08:30| reakce na Denis Mandok - 22. 4. 2011 07:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|22. 4. 2011 07:55
Nahlásit
Denis Mandok|22. 4. 2011 07:19| reakce na Zdeněk Pikhart - 21. 4. 2011 17:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Dell|21. 4. 2011 18:50| reakce na Štěpán Šiška - 20. 4. 2011 23:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Pikhart|21. 4. 2011 17:49| reakce na Denis Mandok - 21. 4. 2011 12:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|21. 4. 2011 15:40| reakce na Miroslav Piták - 21. 4. 2011 10:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|21. 4. 2011 15:38
Nahlásit
Štěpán Šiška|21. 4. 2011 15:25| reakce na Miroslav Piták - 21. 4. 2011 10:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis Mandok|21. 4. 2011 12:35| reakce na Jan Dvořák - 21. 4. 2011 07:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|21. 4. 2011 10:03| reakce na Jan Dvořák - 21. 4. 2011 07:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|21. 4. 2011 07:07| reakce na František Pašingr - 20. 4. 2011 18:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Štěpán Šiška|20. 4. 2011 23:23| reakce na Radovan Dell - 20. 4. 2011 18:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Štěpán Šiška|20. 4. 2011 23:20| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 19:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|20. 4. 2011 20:52| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 19:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|20. 4. 2011 19:27| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 16:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Šuleř|20. 4. 2011 19:13| reakce na František Pašingr - 20. 4. 2011 18:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|20. 4. 2011 18:39| reakce na Petr Šuleř - 20. 4. 2011 16:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Dell|20. 4. 2011 18:06
Nahlásit