Já bych řekl, že energetická diskuze v ČR je úměrná významu naší země, co se energetiky týče. Jinými slovy řečeno, my nic neovlivníme, my prostě a jednoduše půjdeme s hlavním proudem. Co tedy od lidí čekat? Pro mě není překvapením, že češi nejsou znalí oboru, který jde mimo ně. Je to jako se bavit s angličanem o hokeji :-)
Za sebe se přiznám, že o Smilovi jsem neslyšel, díky tedy za informaci. Na oplátku nadhodím zase jiné jméno - Chris Goodall.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Verner|29. 6. 2011 14:22| reakce na František Marčík - 29. 6. 2011 12:46
Děkuji, budu se těšit! A rád počkám, však času máme dost. Nic hrrr se tu (v ČR) stejně dít nebude.
František Marčík|29. 6. 2011 12:46| reakce na Pavel Verner - 29. 6. 2011 09:44
Pane Vernere, sám patrně víte, že toto téma by vyžadovalo daleko širší prostor. V tomto článku jsem se pokusil toliko poukázat na dvě osobnosti, které se věnují energetice na úrovni a bez zbytečných předpojatostí (i když). V českém veřejném prostoru se energetika příliš nediskutuje, a když už, pak velmi vyhraněně a ideologizovaně. A hlavně nezávisle na dvou zcela neodlučitelně spjatých oblastech, tím jsou ekonomika a životní prostředí a způsob. Máte pravdu, o těchto třech oblastech jste se toho moc nedozvěděl. Ale mým cílem bylo právě vytyčit ono základní pole, onen základní vztah. A pokud takto článek čtete, dozvídáte se hodně. Poukazem na Smila a MacKay jsem chtěl doložit, že diskuse o energetice na český způsob je slepou uličkou, že je podivně zaseknutá, že je nutno si nejprve kapánek rozšířit obzory a možná se potom zbavíme jistých stínů. A díky za optání. Jak vidím energetickou budoucnost ČR? Mno, v mlze se těžko orientuje, takže ji vidím ve velmi nejasných obrysech. Ale máte pravdu, měl bych napsat pokračování. Tento článek však byl nezbytným připravením si půdy. Nezaručuji, že se vám článek bude zamlouvat. Stejně tak nevím, kdy se k sepsání dostanu, mám teď poněkud dosti nabytý program.
Bude pokračování? O životním způsobu, energetice a ekonomice jsem se moc nedozvěděl. Jak tedy autor vidí energetickou (a ekonomickou) budoucnost ČR? Článek George Monbiota byl zajímavý, stejně jako mnoho ostatních odkazů, ale vlastní názor autora...? Četl jsem polemiky s Lindem a s Palatou, tak jsem se těšil, že teď si přečtu, co si myslí Marčík...
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Fürst|29. 6. 2011 07:16
Diky za vyborny clanek, knihu Davida MacKaye si hned bezim vytisknout. Taky se domnivam, ze pristup k energii je jaksi ''matkou vsech otazek''a je to problem, na kterem se bude lamat dalsi podoba nasi civilisace. Muj soukromy dojem (spis nez nazor, protoze o tom fakt moc nevim) je, ze pokud zacneme vyrazne setrit (k cemuz by nam ekonomicka krise mohla pomoct), prebudujem energeticke site smerem ke smart-grids, decentralisujeme vyrobu elektriny a zapojime rozumne obnovitelne zdroje, mohla by euro-atlanticka civilisace jeste par desitek let fungovat. Zatim timto smerem jde Nemecko (az na tu jadernou otocku:)). Kdosi kdysi uverejnil schema svetove ekonomiky. Takove velke kolecko, na nem napsano ''world economy'' zleva sipka dovnitr ''oil'' a zprava sipka ven ''waste''. To prave musime nejak zmenit.
Diskuze: Energetika, ekonomika a životní způsob
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Radovan Dell|29. 6. 2011 14:49
Nahlásit
Pavel Verner|29. 6. 2011 14:22| reakce na František Marčík - 29. 6. 2011 12:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Marčík|29. 6. 2011 12:46| reakce na Pavel Verner - 29. 6. 2011 09:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Verner|29. 6. 2011 09:44
Nahlásit
Tomáš Fürst|29. 6. 2011 07:16
Nahlásit