Očekávám, že naši bolševíčci se tu budou vztekat....
Znovu opakuji: na svém pozemku si za své peníze založte kibuc - s lidmi podobných názorů. Klidně i manželky mějte společné. Klidně si navzájem dotujte i toaletní papír. A vedle zdravotnictví mějte třeba i výrobu aut socializovanou. Regulujte si i délku vlasů. Jen nás do toho netahejte. Můžete doufat, že po vašem blahobytu budeme závistivě pokukovat :-)
Jelikož ale nejste ochotni tolerovat lidi s jiným názorem na socialismus, musíme si svůj antikibuc vybudovat v decentralizované ekonomice a kryptoměnách. Skončí to tak, že menšina produktivních si bude své užitečné produkty a služby mezi sebou směňovat za alternativní měnu. A sociální ekologové, kulturní antropologové, celníci, nezaměstnaní, úředníci, neziskovkáři a grantaři si mezi sebou budou směňovat za oficiální měnu ty své neprodukty a neslužby. Směnný kurz obou měn bude jistě zajímavý, respektive již je: https://goo.gl/Rq4F34
Nahlásit
-
21
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|14. 8. 2017 08:42
Směska ideologickýsch blabolů "podložených" korelacemi s tendenčně stanovenými směry působení příčin a následků.
Nahlásit
-
-18
+
Diskuze
Jaroslav B. Kořínek|15. 8. 2017 12:51| reakce na Jan Altman - 15. 8. 2017 12:03
> v případě, že vypukne další finanční/bankovní/dluhová krize spojená s runy na banky Za bukem, pane kolego, za bukem! http://roklen24.cz/a/iSCMS/tento-indikator-naznacuje-ze-se-blizi-dalsi-rok-1929
>nemovitosti, automobily... hotově koupit nejdou, (avšak) nemá smysl je tak kupovat I šly by, ale ve svém srabáctví a touze po oku vševidoucím si stát zadal zákonný cash cap na 270 000 CZK. To by tak hrálo, abychom si nedohledali, kdes na to nakradl, občane! (§4, 254/2004). Souhlasím, že nemá smysl to ve světle zákonných registrů takto provádět, ale stejně tak nemá smysl dávat nějaké limity, které jsou navíc pochopitelně nevymahatelné - prostě se zboží/služba/whatever vyfakturuje nadvakrát/natřikrát a cash se směle může předat tak jako tak.
Jan Altman|15. 8. 2017 12:03| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 15. 8. 2017 09:43
Ano, dříve či později k tomu dojde.
Buď postupně, salámovou metodou (snižování velikosti povolené hotovostní transakce, rušení velkých bankovek), nebo najednou (zrušení všeho kromě drobných peněz, omezení výběru z bankomatů na kapesné, časem zrušení hotovosti úplně) v případě, že vypukne další finanční/bankovní/dluhová krize spojená s runy na banky. Run na banky může vzniknout z různých příčin: - rozšíří se zvěsti o tom, že situace některých bank je kritická - rozšíří se zvěsti o tom, že se banky budou zachraňovat z peněz vkladatelů - zavedou se záporné úroky (tzn. bude daleko výhodnější mít peníze pod matrací)
Omezení/zrušení hotovosti dopadne na různé typy lidí různě. Pro ty, kteří ještě nemají alternativní měny (zlato, crypto) bude obtížné se k nim dostat. Zejména dostat se k nim anonymně - protože anonymita vlastnictví bude čím dál důležitější (stát se bude snažit dostat ke zdrojům čím dál drsnějšími metodami).
Dobré je také si uvědomit, že přestože používání hotovosti stále klesá, ta má stále své místo, svůj význam, svou užitečnost. Poptávka po hotovosti nezmizí nějakým administrativním škrtem. To, že narůstá procento bezhotovostních transakcí, není žádným argumentem proti hotovosti. Jaké bezhotovostní transakce (objemově velmi významné) narůstají? Například koupě nemovitostí, automobilů, investice do akcií, atd... To jsou ohromné objemy a jsou stoprocentně bezhotovostní (čímž silně ovlivňují tu statistiku). Jsou to ale věci, které hotově prostě koupit nejdou, navíc NEMÁ SMYSL je kupovat za anonymní cash, když je vlastník stejně ihned zaregistrován v katastru nemovitostí, registru motorových vozidel, či v databázi akciové burzy. Ale stále je mnoho oblastí, kde je hotovost nenahraditelná. A pokud stát tu svou hotovost zruší, obratem se v těchto oblastech začne používat hotovost alternativní. Stát se tak vlastně sám střelí do nohy - je v tom naštěstí přeborníkem.
Jaroslav B. Kořínek|15. 8. 2017 09:43| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 14:40
>Zkrátka od určitého momentu stát veřejně přizná, že pro něj, jeho měnový (a tiskařský) monopol a jeho schopnost konfiskovat plody práce (tzv. daně) rozvoj kryptoměn životním ohrožením. Někdy před překročením této únosné meze stát provede poslední pokus nástup kryptoměn odrazit
Už jsem k jednomu ze zdejších článků přisypal drobnou informaci, že Evropská komise na příští rok naplánovala diskusi o zrušení či omezení hotovosti kvůli dohledatelnosti transakcí, ale pro sichr to sem píchnu znovu. Není to žádná abstraktní budoucnost, děje se to teď a tady.
Martin Risik|14. 8. 2017 19:46| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 14:40
Vďaka za odpoveď.
Moj pohľad je asi taký, že vzhľadom na to ako je btc už rozšírený, je na nejakú účinnú akciu zo strany štátu už asi neskoro. Postaviť mimo zákon, maximálne znemožnovať obchodovanie a používanie btc, to áno. Ale zrušiť ho, to asi nie.
Naproti tomu altcoiny by sa asi ešte dali "vypnúť", vzhľadom k tomu, že ich siete nie sú také robustné.
Bitcoin asi skrátka ťaží z toho, že bol od uvedenia veľmi dlho mimo mainstream a mimo záujem vlád a to mu umožnilo sa rozšíriť do bodu, kedy sa nedá vypnúť.
Co mají New Orleans, Detroit a Baltimore společného? Černou, pardon afroamerickou většinu.
Nahlásit
-
8
+
Jan Altman|14. 8. 2017 14:40| reakce na Martin Risik - 14. 8. 2017 14:01
O tom současném růstu si nemyslím vlastně nic. Protože nevím.
Ano, je možné, že ten růst je přepálený, uměle zrychlený spekulanty, atd...
Na druhou stranu percentuálně zatím o bitcoinu nějak hlouběji něco ví relativně málo lidí a ještě méně z nich do něj přesunulo (diverzifikovalo) nějakou část svého portfolia. Tento konečný boom (kdy do toho půjdou investiční fondy i prodavačky z Lidlu) je ještě pár let před námi. I když je možné, že ho stát uspíší nějakým fajnovým opatřením (záporné úroky, masivní QE, omezení výběrů z bankomatů, bail-INy bank, atd... - však uvidíme při příští krizi).
Stejně tak si myslím, že BTC má ještě malou tržní kapitalizaci. Až bude o řád (či později o dva) vyšší, překoná tím určitou mez tolerovatelnosti ze strany státu. Zkrátka od určitého momentu stát veřejně přizná, že pro něj, jeho měnový (a tiskařský) monopol a jeho schopnost konfiskovat plody práce (tzv. daně) rozvoj kryptoměn životním ohrožením. Někdy před překročením této únosné meze stát provede poslední pokus nástup kryptoměn odrazit. Zda a jak moc bude úspěšný, to uvidíme - bude stát proti přirozené snaze mas lidí ochránit si majetek před inflací a konfiskací. A ochránit se ho budou snažit samozřejmě i ti, kteří volí levicové strany prosazující politiky vedoucí ke kolapsu měny a státních financí - další důkaz toho, že individuální zodpovědnost a kolektivní demokratická nezodpovědnost působí současně. Ale samozřejmě je také možné, že stát nějakou brutální represí ten boj (alespoň na čas) vyhraje - ale to asi budou muset být opravdu nějaká KLDR-like opatření. Nebo je i možné, že represe půjde primárně po bitcoinu a na celém tom budou profitovat skutečně anonymní a nevystopovatelné měny jako Z-cash a Monero. Těžko říct.
Ve všech třech městech je velké množství barevných a přistěhovalců, a pro tyto je prostě zdejší výše minimální mzdy příliš vysoko. Nemají takové zkušenosti, znalosti aj. Nejsou tedy tak produktivní. Proto jsou tam výsledky etatismu zvlášť dobře patrné.
Nahlásit
-
9
+
Martin Risik|14. 8. 2017 14:01| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 13:11
Čo si myslíte o tom strmom náraste ceny btc? Situácia vo svete sa komplikuje, to áno, len mám trochu obavy, či ten rast už nie je špekuláciou zo strany veľkých investorov.
Zase napríklad taký šialenec, ako John McAfee prehlásil, že verejne zje svoj penis, ak 1 bitcoin do troch rokov nebude na 500k USD. :)
Očekávám, že naši bolševíčci se tu budou vztekat....
Znovu opakuji: na svém pozemku si za své peníze založte kibuc - s lidmi podobných názorů. Klidně i manželky mějte společné. Klidně si navzájem dotujte i toaletní papír. A vedle zdravotnictví mějte třeba i výrobu aut socializovanou. Regulujte si i délku vlasů. Jen nás do toho netahejte. Můžete doufat, že po vašem blahobytu budeme závistivě pokukovat :-)
Jelikož ale nejste ochotni tolerovat lidi s jiným názorem na socialismus, musíme si svůj antikibuc vybudovat v decentralizované ekonomice a kryptoměnách. Skončí to tak, že menšina produktivních si bude své užitečné produkty a služby mezi sebou směňovat za alternativní měnu. A sociální ekologové, kulturní antropologové, celníci, nezaměstnaní, úředníci, neziskovkáři a grantaři si mezi sebou budou směňovat za oficiální měnu ty své neprodukty a neslužby. Směnný kurz obou měn bude jistě zajímavý, respektive již je: https://goo.gl/Rq4F34
Nahlásit
-
21
+
Richard Fuld|14. 8. 2017 08:42
Směska ideologickýsch blabolů "podložených" korelacemi s tendenčně stanovenými směry působení příčin a následků.
Diskuze: Proč jsou i v bohatých zemích města jak z třetího světa
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|14. 8. 2017 13:11
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|14. 8. 2017 08:42
Diskuze
Jaroslav B. Kořínek|15. 8. 2017 12:51| reakce na Jan Altman - 15. 8. 2017 12:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|15. 8. 2017 12:03| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 15. 8. 2017 09:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|15. 8. 2017 09:43| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 14:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Risik|14. 8. 2017 19:46| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 14:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|14. 8. 2017 14:46
Nahlásit
Jan Altman|14. 8. 2017 14:40| reakce na Martin Risik - 14. 8. 2017 14:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|14. 8. 2017 14:15
Nahlásit
Martin Risik|14. 8. 2017 14:01| reakce na Jan Altman - 14. 8. 2017 13:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|14. 8. 2017 13:11
Nahlásit
Richard Fuld|14. 8. 2017 08:42
Nahlásit