Škoda, že vysoké daně jsou dneska považovány za normální, zatímco nízké daně jsou překrouceny a negativně vnímaný termín "daňový ráj" a lidé, kteří si nechtějí nechat ukrást svoje peníze jsou "vychcánkové".
Zajímalo by mě, jaké zdanění by přimělo některé zde diskutující přesunout se do daňového ráje. 70 % to není, tak třeba 90 %? 99 % 100 %? A proč by stát nemohl rovnou brát 110 %?
Ondřej Bárta|1. 11. 2017 06:53| reakce na Martin Brezina - 1. 11. 2017 05:45
Co je mi po tom co chce většina? To mě nějak zavazuje to chtít taky? Já myslel že jsme svobodní lidé... Nebo ne? K vašemu debilnímu argumentu o tom, že dítě ni nevytváří se ani vyjadřovat nebudu, ostatní už to zvládli pokrýt...
Josef Fraj|1. 11. 2017 05:22| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 21:34
Jako obvykle nejste schopen rozlišit, že někdo něco má, protože si to sám zvolil na rozdíl od toho, že mu to někdo násilím za jeho peníze vnutil. Někdy mám pocit, že komunismus je genetická záležitost.
To, že mně někdo vnutí jakési jím vyhlášené dobro, které já považuji za zlo, mně přece k ničemu nezavazuje. Naopak je zcela legitimní se takovému násilí bránit.
Zdeněk Suchý|1. 11. 2017 05:14| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:35
Mohu se zeptat jaký je rozdíl mezi "nízkou přímou daní" a "relativně nízkou přímou daní"? Jsem rád že mě Fulda upozornil že platím nízké daně. Ještě včera jsem si myslel opak. To se mi ulevilo :-)
Jan Altman|31. 10. 2017 23:46| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 20:39
"Proč vy jste jako dítě neměl jen to, co jste si sám nevytvořil nebo nesměnil s ostatními? "
Protože já i drtivá většina lidí máme rodiče, kteří si nás pořídili, protože nás chtěli a měli rádi a proto nám i (dobrovolně a rádi) poskytli vše potřebné. Žádný váš Ústřední výbor k tomu ti rodiče nepotřebují.
Josef Fraj|31. 10. 2017 20:58| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 20:39
To uspořádání, které vy obhaujejte je socialismu nebo komunismus, ten tu zas tak dlouho není. A jestli stát oloupi lidi o peníze a vnutí jim za to svůj ideologický brainwashing místo kvalitního vzdělání, tak to není chyba těch oloupených. To, že dostali za svoje peníze násilím vnucené mizerné vzdělání, které nejspíš ani nechtěli, není žádné skvělé uspořádání a zcela jistě tento systém neexistuje tisíce let. Nechápu proč by za to měli ještě něco platit, když z absurdistánu odcházejí. Naopak, stát by jim měl vrátit, co jim uloupil.
Martin Brezina|31. 10. 2017 20:39| reakce na Ondřej Bárta - 31. 10. 2017 20:21
Proč vy jste jako dítě neměl jen to, co jste si sám nevytvořil nebo nesměnil s ostatními? Zkuste mít trochu pokoru k tomu, jak si lidstvo za dlouhá staletí a tisíciletí uspořádalo své záležitosti. To, že vy jste si vyčetl nějakou teoretickou jehovistickou ideologii, kterou nikdy nikdo neaplikoval, a posedla vás domněnka, že tak mají věci být, neznamená, že je pravda.
Ondřej Bárta|31. 10. 2017 20:21| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:23
Tentokrát máte pravdu... Proč by měli mít Němci (nebo kdokoliv jiný) placené důchody a zdravotní péči? Proč by měl mít kdokoliv cokoliv placené ostatními? Proč by měl kdokoliv mít cokoliv co si sám nevytvoří nebo nesmění s ostatními? Otázky, samé otázky...
Jan Altman|31. 10. 2017 19:45| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:23
To opravdu myslíte vážně, nebo si z nás jen utahujete? Jako že by každý stát měl s každým dalším státem smlouvu, že si budou nějak navzájem přerozdělovat lup? Jako že když půjdu pracovat do Singapuru či Chile, tak náš stát nějak vyčíslí, kolik do mne investoval a bude to po nich požadovat? To je fakt směšné. A jak to stát asi může ocenit, když ceny vznikají na volném trhu (a cokoli jiného prostě není cena ale jen hausnumero vycucané z prstu monopolistova). Mám opravdu státu platit za to, že mne násilím donutil chodit do jeho škol a konzumovat tam jeho propagandu? Pěkná perverze... A co když někdo bude oprávněně tvrdit, že mu ty státní školy nic nedaly a vše, co umí a čím se živí, si nastudoval sám?
"do země, která platí rodičům tohoto člověka důchod a zdravotní péči" Prostě vy jste si vysnil toto letadlo a teď mu vše budete přizpůsobovat. Normální ale je, že si svou penzi a péči o své zdraví platí každý sám. Že vy jste si vysnil socialismus, kde to každý platí každému, to je váš problém a nikdo se tomu dobrovolně přizpůsobovat nebude. Je váš problém, hloupost vašeho systému, že platíte (z peněz, které ukradnete jiným) vzdělání například doktorům a pak přihlížíte, jak jdou léčit do zahraničí. Odstraňte příčinu a neblouzněte tady nad nerealistickými "řešeními".
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:35| reakce na Honza _ - 31. 10. 2017 11:52
V ČR jsou relativně nízké přímé daně. 21% zaměstnanci, 19% firmy, živnostníci mají s jejich paušály ještě nižší efektivní sazby zdanění.
Výše sociálních a zdravotních odvodů pak plně odpovídá spoluúčasti na nákladech zdravotní péče a průběžnému důchodovému systému. Samozřejmě opět s výjimkou OSVČ. Sociální odvody mají strop.
DPH máme docela vysoko. Díky Kalouskovi a jeho 2. pilíři. Sobotka a Nečas se pod současnou výši DPH taky podepsali. Spotřební daně jsou podle mě tak tak...
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:26| reakce na Jan Kohout - 31. 10. 2017 13:31
Ale to je velmi primitivní demagogie. Daňový systém nemá být ani peklem ani rájem. Má být pouze prostředím, které nebude bezdůvodně zvýhodňovat různé subjekty stejného druhu (typicky firmy).
Likvidace daňových subjektů prostřednictví zneužívání daňových zákonů samozřejmě nikterak neobhajuji.
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:23| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 11:11
Ano přesně, tak. Šlo by toliko o repatriaci odvodů daného člověka do země, která danému člověku poskytla vzdělání a výchovu, do země, která platí rodičům tohoto člověka důchod a zdravotní péči. To je v naprostém pořádku. Proč by měli např. němečtí důchodci mít placený důchod a zdravotní péči i člověkem, do jehož vzdělání a výchovy investovalo ČR a rodiče daného člověka? Německo ani žádný německý občan na výchovu a vzdělání toho člověka neinvestoval ani euro, tak proč by měl tento člověk platit odvody v Německu?
Jan Altman|31. 10. 2017 16:21| reakce na Radek Doležal - 31. 10. 2017 14:51
No já bych to neviděl tak fatalisticky a definitivně. Lidé samozřejmě mají právo odcházet, nejsou majetkem svých sousedů, natož lidí, kteří bydlí 200km daleko a v životě se neviděli (to je jen fuldoblud). Čím více na nějakém území budou produktivní lidé vykořisťováni, tím spíše budou odcházet buď jinam, nebo do "ilegality". Ne všude jsou ale tak dementní: https://roklen24.cz/a/pSLgW/svycarsko-ma-nove-tajemstvi-jake-kryptomeny
Pokud ale fuldisté v nastoupeném trendu budou pokračovat, dojdeme opravdu do nepříjemné situace. Schopní odejdou do ciziny či do kryptopodzemí. Sociální stát zbankrotuje. Nicméně to není konec. Ceny pozemků spadnou (chudáci ti, kdo investovali do nemovitostí), po bankrotu přijde jiný systém a třeba zase lidé začnou mít důvod přicházet sem. A za zlato, švýcarské franky a bitcoiny si tu výhodně kupovat pozemky.
Radek Doležal|31. 10. 2017 14:51| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 09:40
Textem výše jsem jen chtěl popsat stav který se děje již desetiletí a který se časem prohlubuje. A ano bude to, s největší pravděpodobností, vypadat tak jak popisujete. Následně s zhroutí sociální a zdravotní systémy a vše vyřeší příroda. Systém se pak narovná a restartuje. Ovšem to už bude psát historii někdo jiný. Historii totiž píší vítězové.
Jan Amos|31. 10. 2017 14:05| reakce na Jan Kohout - 31. 10. 2017 13:31
Znám několik lidí, kteří převedli firmu do Dánska. Z důvodu, který popisujete. Zdanění nižší není, ale na daňového poplatníka se nepohlíží jako na zločince. Finanční úřad daňové přiznání vytvoří a daňový poplatník jej zkontroluje a podepíše.
V Česku se státní instituce, finanční úřad a jeho zbabělý šéf chovají často jako ˇšmejdi", kteří využívají opomenutí a drobné chyby k ukládání astronomických pokut. Posledním příkladem je například pokuta 2 miliony Kč za nezavedení e-receptu.
Až po 1. lednu lidé na vesnicích, kteří s nadšením volili Babiše, budou bez svého léta přesluhujícího lékaře a žádný praktik ve spádovém městě je nevezme, doporučím jim také nalézt si nějaké zdravotní středisko například v Dánsku.
Jan Kohout|31. 10. 2017 13:31| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:55
Jaký "daňový ráj"? To znamená, že žijeme v "daňovém pekle"? No, pravda, žijeme.
Mimochodem, spousta "daňových rájů" má více-méně podobné daně, jen je ten daňový systém přehlednější. Taky nehrozí, že nějaký úředník se špatně vyspí a zlikviduje firmu, nebo stát nevrátí roky přeplatky daně.
Honza _|31. 10. 2017 11:52| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:55
Škoda, že vysoké daně jsou dneska považovány za normální, zatímco nízké daně jsou překrouceny a negativně vnímaný termín "daňový ráj" a lidé, kteří si nechtějí nechat ukrást svoje peníze jsou "vychcánkové".
Zajímalo by mě, jaké zdanění by přimělo některé zde diskutující přesunout se do daňového ráje. 70 % to není, tak třeba 90 %? 99 % 100 %? A proč by stát nemohl rovnou brát 110 %?
Jan Altman|31. 10. 2017 11:11| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:35
ne, podává to po fuldobolševicku tak, že jsme jako majetkem státu:
"Je to stejné jako drafty v hokeji. Jeden tým si hráče vychová, s tím že se mu to v budoucnu vyplatí. Pokud ho chce druhý tým, pak za něj musí zaplatit. To se v případě migrace pracovní síly neděje. "
Jako že když si teď vzpomenu, že se odstěhuju jinam, tak že by ta cílová země měla našemu/vašemu babišistanu něco zaplatit. Úchylné. Po fuldovsku.
Pat Bateman|31. 10. 2017 10:44| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:35
Ano, podává to logicky - pro ty země to bude problém, ale současně je to bude motivovat, aby nepřipravovaly pro své občany takové podmínky, které je budou tlačit k odchodu jinam. Prostě taková forma státní konkurence... A tak to má být!
Jan Altman|31. 10. 2017 09:40| reakce na Radek Doležal - 31. 10. 2017 09:14
To podáváte tak, jako by ten odcházející pětadvacátník byl majetkem státu, něčím mu byl zavázán a povinován.
Já naopak "prorokuji", že takového odchody mladých a produktivních budou jen intenzivně. A to nejen fyzicky do zahraničí, ale i virtuálně do decentralizované kryptoekonomiky. Protože poměr živících k živeným se neustále zhoršuje, bude se i zvyšovat motivace k exitu.
Jestli má někdo pocit typu "vystudovali za dělnické peníze a teď nám nechtějí přispívat na penze, rozhledny v údolí, na pěstování řepky a genderové neziskovky", tak ať zprivatizuje školy - o ten vynucený státní vzdělávací monopol přeci ten produktivní neškemral, byl mu vnucen.
Volný pohyb pracovních sil by ještě prohloubil vylidňování východní a střední Evropy. To by sám o sobě nebyl problém. Problém je že by odcházeli zejména lidé v pracovním věku. Tzn. ti kteří odvádějí daně a pojištění do systému. Tím pádem by se nedostávalo zejména na důchody a zdravotnictví. My v ČR to nepociťujeme ale např. V Polsku, Maďarsku, Rumonsku nebo v Bulharsku je to velký problém. Např. 10% populačního ročníku Slovenska odchází každý rok pracovat do ČR a platít zde odvody (cca 5300 lidí). Opravdu to Slovensku nechybí?
Je to stejné jako drafty v hokeji. Jeden tým si hráče vychová, s tím že se mu to v budoucnu vyplatí. Pokud ho chce druhý tým, pak za něj musí zaplatit. To se v případě migrace pracovní síly neděje.
Dokud nebudou v rámci EU vyřešené daně a platby odvodů tak jako např. v USA nebo Kanadě. Tak systém volné pracovní síly přinese mnohem více nevýhod než výhod.
Diskuze: Volný pohyb pracovních sil Západ Unie nechce. Jeho škoda
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Honza _|31. 10. 2017 11:52
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|31. 10. 2017 10:55
Diskuze
Richard Fuld|1. 11. 2017 08:24| reakce na Zdeněk Suchý - 1. 11. 2017 05:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|1. 11. 2017 08:21| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 19:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Bárta|1. 11. 2017 06:53| reakce na Martin Brezina - 1. 11. 2017 05:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|1. 11. 2017 05:45| reakce na Josef Fraj - 1. 11. 2017 05:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|1. 11. 2017 05:22| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 21:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Suchý|1. 11. 2017 05:14| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|31. 10. 2017 23:46| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 20:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|31. 10. 2017 21:34| reakce na Josef Fraj - 31. 10. 2017 20:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|31. 10. 2017 20:58| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2017 20:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|31. 10. 2017 20:39| reakce na Ondřej Bárta - 31. 10. 2017 20:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Bárta|31. 10. 2017 20:21| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|31. 10. 2017 19:45| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 19:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:35| reakce na Honza _ - 31. 10. 2017 11:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:28| reakce na Jan Amos - 31. 10. 2017 14:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:26| reakce na Jan Kohout - 31. 10. 2017 13:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 19:23| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|31. 10. 2017 16:21| reakce na Radek Doležal - 31. 10. 2017 14:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Doležal|31. 10. 2017 14:51| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|31. 10. 2017 14:05| reakce na Jan Kohout - 31. 10. 2017 13:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kohout|31. 10. 2017 13:31| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|31. 10. 2017 11:52| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|31. 10. 2017 11:11| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 10:55| reakce na Pat Bateman - 31. 10. 2017 10:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pat Bateman|31. 10. 2017 10:44| reakce na Richard Fuld - 31. 10. 2017 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|31. 10. 2017 10:35| reakce na Jan Altman - 31. 10. 2017 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|31. 10. 2017 09:40| reakce na Radek Doležal - 31. 10. 2017 09:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Doležal|31. 10. 2017 09:14
Nahlásit