Taky je otázka, z čeho tam ten smog je. Nějak se mi nechce věřit, že z moderních Euro6 benzínových motorů.
Navíc je docela rozdíl, zda je cílem odstranit JEDOVATÉ plyny a mikročástice (tedy NE CO2) z ovzduší měst, nebo bojovat proti počasí, proti cyklickému konci malé doby ledové. To první dává smysl, to druhé ne. Z několika důvodů:
- Do mého města nejde jedovatý smrad z cizích měst (nebo jen zcela minimálně). Proto má smysl omezovat ten jedovatý smrad v mém městě - protože to pocítím na svém zdraví. Kdežto omezovat CO2 lokálně nic moc lokálně neovlivňuje. Čistě teoreticky to ovlivňuje tu celoplanetární obecní pastvinu, ale i tak to je marginální, protože omezení mého CO2 ochotně vykompenzuje někdo jiný někde jinde.
- Oteplení o stupeň či 2 (i kdyby k němu došlo a i kdyby to bylo emisema a ne slunečním cyklem) mi vůbec nevadí. Naopak.
- Nikdo nevyčísluje pozitiva oteplení (Aljaška, Kanada, Sibiř se stanou využitelnou krajinou pro zemědělství, průmysl, život), ani se nezamýšlí nad tím, že již mnohokrát v historii bylo tepleji a ničemu to moc nevadilo.
- Naopak s chutí každý problém připisujeme na vrub oteplování, i když to s ním nesouvisí. Mnoho rozvojových zemí si zničilo ekosystém. Postavili přehrady, vykáceli lesy - a pak se diví suchu. Za 80 let zpětinásobili svou populaci a pak se diví, že nemají dost potravin (a vody). Atd... Ale v TV ukážou nebohého třeťozemce, děťátko s nadmutým bříškem a obviní bílého muže a jeho CO2.
Ja Francúzom nerozumiem a ani ma to zvlášť nezaujíma, ale zdá sa, že proti zvýšenému odvodu do štátnej kasy protestujú mnohí z tých, ktorí doteraz poberajú dotácie zo štátnej kasy. Zdá sa, že dotácie sú ich hlavným príjmom a iné príjmy zvlášť nevytvárajú. Mne sa to vidí čudné a podozrivé.
Nahlásit
-
-7
+
Diskuze
Jan Altman|14. 2. 2019 16:01| reakce na Jan Amos - 12. 12. 2018 20:51
No tak minimalne se tam bude dat bydlet, pracovat, tezit, vyrabet... A v tech mistech Kanady, Sibire a Aljasky, kde jsou nyni lesy (byt vetsinu roku pokryte snehem) preci bude mozne po otepleny kacet, pripadne lesy vypalit (popelem pohnojit) a neco tam snad i vyroste, ne? :-)
Jasne ze nekde u severniho polu, kde ted led lezi celorocne, je pod nim hola skala, tam to bude s pestovanim horsi. Ale nekde pobliz polu stejne ani v nejodvaznejsich predpovedich nebude dost teplo pro zivot.
Jan Amos|12. 12. 2018 20:51| reakce na Jan Altman - 3. 12. 2018 16:53
"Aljaška, Kanada, Sibiř se stanou využitelnou krajinou pro zemědělství, průmysl, život"
Tak tady s vámi musím nesouhlasit - nestanou. Díky dosavadnímu permafrostu se v těchto oblastech nevytvořila dostatečně silná vrstva humusu a proto výnosy budou v těchto oblastech jen marginální.
Koukám, jak je v daňové oblasti Francie pokroková. To ještě má ČR co dohánět... http://dfens-cz.com/gilets-jaunes/
Nahlásit
-
3
+
Zavacky|4. 12. 2018 16:29
Ja Francúzom nerozumiem a ani ma to zvlášť nezaujíma, ale zdá sa, že proti zvýšenému odvodu do štátnej kasy protestujú mnohí z tých, ktorí doteraz poberajú dotácie zo štátnej kasy. Zdá sa, že dotácie sú ich hlavným príjmom a iné príjmy zvlášť nevytvárajú. Mne sa to vidí čudné a podozrivé.
Nahlásit
-
-7
+
Novak Josef|4. 12. 2018 16:02| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 13:43
"V tom s vámi nemohu souhlasit, že agresivní politika stojí za to. Nevíme totiž, do čeho vyústí."
- Pokiaľ si agresívnych politikov ovčania DEMOKRATICKY , slobodne volia, tak je to v poriadku. Každý má trpieť za svoje rozhodnutia. O tom je demokracia. Vnucovať ľuďom slobodu proti ich vôli, to nie je demokratické.
- čo - pre boha- , je na tom kapitalistické ?????????????????????????????? ?????
Nahlásit
-
-3
+
Novak Josef|4. 12. 2018 15:47| reakce na Milan Štrupl - 3. 12. 2018 15:01
Ano. Žiaľ, pan Lansky je iba náhodná ukážka. Blbé, bruselácke názory má dnes výrazná, nadpolovičná väčšina ovčanov. V Europe aj v USA. Vďaka tomu a vďaka vládnutiu demokratickej väčšiny je cesta do pekla už definitívne vydláždená. My starší to odserieme menej (kratšie!). Mladí, pro-europania si to zaslúžia. Moc prosím o záporné body. Posiluje ma to v názoroch.
"Jsou to lidé, kterým daně berou mnohdy i víc než polovinu příjmu "
Mnohdy ??? Skoro vždy.
On totiž vôbec nevie, že v SR aj v ČR berú dane ľuďom s priemerným príjmom cca 65 % ich superhrubého príjmu ( ceny práce) . Pan autor je intelektuál, jeho peniaze nezaujímajú. Nad 50% je zdanený prakticky každý, okrem bezdomovcov.
Nahlásit
-
10
+
foxy|4. 12. 2018 10:02
Manželka Prezidenta Slunce Brigitte Macronová se ptá: "Co je to za lidi, proč křičí?" "Nemají na benzín". "Tak ať jezdí na elektřinu".
Nahlásit
-
22
+
Jan Altman|4. 12. 2018 08:46| reakce na Jan Krejčí - 3. 12. 2018 19:48
Jan Krejčí|3. 12. 2018 19:48| reakce na Jan Altman - 3. 12. 2018 13:05
To je jeden z hlavních bodů, které se mi "eklují" v programu Svobodných. Efektivní státní správa. Pokud by současná státní správa byla efektivní, tzn. mohla nějakým zázračným způsbem zajistit, aby nebyl porušován žádný zákon, vyhláška, norma ani nařízení, očekával bych kolaps společnosti nejpozději do 2 dnů. Lenosti a neschopnosti úředníků můžeme děkovat nejen za to, že vůbec přežijeme, ale že jsou naše životy i k přežití.
(Úvahy o tom, jestli zrovna Svobodní můžou rozlousknout to, co za posledních 6000 let nevyřešil nikdo na světě, ponechávám stranou.)
Jan Altman|3. 12. 2018 16:53| reakce na Jan Capouch - 3. 12. 2018 12:31
Taky je otázka, z čeho tam ten smog je. Nějak se mi nechce věřit, že z moderních Euro6 benzínových motorů.
Navíc je docela rozdíl, zda je cílem odstranit JEDOVATÉ plyny a mikročástice (tedy NE CO2) z ovzduší měst, nebo bojovat proti počasí, proti cyklickému konci malé doby ledové. To první dává smysl, to druhé ne. Z několika důvodů:
- Do mého města nejde jedovatý smrad z cizích měst (nebo jen zcela minimálně). Proto má smysl omezovat ten jedovatý smrad v mém městě - protože to pocítím na svém zdraví. Kdežto omezovat CO2 lokálně nic moc lokálně neovlivňuje. Čistě teoreticky to ovlivňuje tu celoplanetární obecní pastvinu, ale i tak to je marginální, protože omezení mého CO2 ochotně vykompenzuje někdo jiný někde jinde.
- Oteplení o stupeň či 2 (i kdyby k němu došlo a i kdyby to bylo emisema a ne slunečním cyklem) mi vůbec nevadí. Naopak.
- Nikdo nevyčísluje pozitiva oteplení (Aljaška, Kanada, Sibiř se stanou využitelnou krajinou pro zemědělství, průmysl, život), ani se nezamýšlí nad tím, že již mnohokrát v historii bylo tepleji a ničemu to moc nevadilo.
- Naopak s chutí každý problém připisujeme na vrub oteplování, i když to s ním nesouvisí. Mnoho rozvojových zemí si zničilo ekosystém. Postavili přehrady, vykáceli lesy - a pak se diví suchu. Za 80 let zpětinásobili svou populaci a pak se diví, že nemají dost potravin (a vody). Atd... Ale v TV ukážou nebohého třeťozemce, děťátko s nadmutým bříškem a obviní bílého muže a jeho CO2.
Milan Štrupl|3. 12. 2018 15:22| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 13:45
Vyslyšeni??? Dluh Francie je na tuším +- 98%HDP a i když posledních 5let od krize moc neroste, rozhodně neklesá. Lidí závislých na sociálních dávkách a dotovaném bydlení jsou miliony a miliony. Věk dožití roste, zatímco věk odchodu do důchodů je jeden z nejnižších na světě, stejně tak jako pracovní doba. Policie, hasiči i armáda jsou podfinancované, nezaměstnanost (převážně migrantů a jejich potomků) obrovská. Státní správa naopak přebujelá a byrokracie obrovská. Daňové zatížení pracujících a firem je velké... Plány Bruselu na záchranu planety jsou jeden velký podvod - všechny auta co dnes v Evropě jezdí, vyprodukují za CELÝ ROK TOLIK EMISÍ, JAKO ČÍNSKÉ TOVÁRNY ZA 10MINUT. Devastace přírody a kácení lesů v Africe a jižní Americe každý rok překonává rekordy:( - bodejť by ne - ročně přibude na planetě cca 100mil lidí navíc a jelikož v civilizovaných státech je porodnost pod 2děti na ženu, ty rozvojové přelidní planetu o cca 120mil lidí ročně a všichni chtějí jíst. 95% veškerého znečištění oceánů připadá na rozvojové země - Evropa se na tom podílí naprosto bezvýznamně. Stejně tak je z globálního hlediska naprosto bezvýznamné znečištění produkované Evropou - posledních 25let snížila Evropa emise asi tak o 75%, ale rozvojové země tak ohromným způsobem kácely a rodily, že i přes masivní úbytek emisí z Evropy celkově emise výrazně vrostly. Ve fotbalu se tomu říká "hrajeme, ale míč není na naší straně". EU nemá žádný vliv na sebevražedné chování Indie, Afriky či Latinské Ameriky - nedokáže zastavit odlesňování ani přelidňování ani znečišťování oceánů a vybíjení zvěře. Možná kdyby za ty ohromné prostředky na snižování emisí nakoupila kondomy a antikoncepci a zdarma to rozdávala, tak by snížila emise 10x tolik, nehledě na růst životní úrovně, který je přímo úměrný porodnosti. Francie je v posledním tažení a už žádná občanská neposlušnost nepomůže - kde nic není ani čert nebere... a my to odse..me taky...
Hloupý komentář Lukáše Lánského ukazuje, jak omezeně někteří lidé vnímají dění kolem sebe i u sousedů. Současný nácvik na občanskou válku samozřejmě s migrací a migranty souvisí. Francie si do země za posledních 75let natahala miliony lidí z Afriky a Magrebu. Bohužel pro Francii to většinově nebyli lidé utíkající do Francie kvůli svobodě, ale islámští fanatici utíkající z Alžíru, Maroka a dalších zemí, kde po nich šla z pochopitelných důvodů armáda, případně negramotní a nevzdělaní černoši ze střední Afriky. Jejich integrace do společnosti je i ve 3tí generaci téměř nulová - děti těchto radikálů nikdo z rodičů nevedl k úctě k demokracii, ani ke vzdělání a jediné co se naučili je, že když si udělají dost dětí, tak se o ně stát postará, dá jim peníze i dotované sociální bydlení. A Francie se starala, stavěla pro ně sídliště, ze kterých se stala ghetta a pobíračů dávek bylo víc a víc. No a jelikož sociální výhody nelze přiznat jen migrantům začaly štědré sociální politiky využívat i Francouzi. Navíc jsou frantíci obecně levicově naladěni a silné odbory prosadily za ta léta brzké odchody do důchodů přesto že se věk dožití radikálně prodlužuje, prosadily krátkou pracovní dobu a další a další sociální vymoženosti. Bylo by to skvělé, kdyby na to stát měl peníze, ale NEMÁ - NA SOCIÁLNÍ POLITIKU A ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY SI FRANCIE PŮJČUJE A PŮJČUJE A DLUH FRANCIE ROSTE A ROSTE. Zelená fantasmagórie, kterou prosazuje Brusel v Evropě, i když dobře ví, že v Africe, Jižní Americe či Asii likvidují planetu obyvatelé tak ohromným tempem, že by už nepomohlo ani to, kdybychom všichni v Evropě odstavili auta, zavřeli továrny a chodili pěšky, je poslední hřebíček do rakve Evropských států. Francie je už v podstatě rozvrácený stát, jen si to občané nechtějí přiznat. Když sáhne vláda na sociální dávky a sociální vymoženosti, zapálí Francii migranti a potomci migrantů spolu s radikálními levičáky. Když více zdaní firmy, přesunou výrobu jinam a schodek rozpočtu vzroste, když víc zdaní pracující, začne polovina Francie stávkovat a když to zkusí přes nepřímé zdanění jako třeba spotřební daně z benzínu a nafty, vzbouří se venkov jak to vidíme nyní. Není z toho cesta ven a ekologické počiny šílenců z Bruselu pád Evropy na držku jen urychlují. A všechno to začalo takovou hezkou, ale zcestnou myšlenkou - postaráme se o lidi z Afriky a jejich děti nám to vrátí svou prací a budováním prosperující svobodné a demokratické společnosti, jenže se stalo předvídatelné - děti migrošů nic nebudují, svobodou a demokracií pohrdají stejně tak vzděláním a pouze zvyšují kriminalitu, plní věznice, páchají atentáty, nebo přinejlepším "jen" živoří na úkor státu... No a jak jejich počet roste, rostou i ohromné výdaje na sociální program.. Čeština má na to moc hezké přísloví - každá cesta do pekla je dlážděna samými dobrými úmysly... A Brusel dláždí a dláždí - chce lepší multikulturnější Evropu, solidárnější Evropu, čistější Evropu, chce všude na světě všem potřebným pomáhat i když jsou prakticky všechny státy EU v mínusu... Výsledek bude katastrofální a jsem si jistý, že ti dobrose..vé, co ty bohulibé, ale nerealistické plány vymýšlí pak vše svedou na občany a politiky, kteří jim ty jejich skvělé plány zhatili...
Nahlásit
-
57
+
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 13:46| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 13:43
:-)
Souhlasím. Můj úvodní komentář byl zbytečně provokativní.
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 13:45| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 12:30
Abych byl úplně přesný: samozřejmě od státu čekám, že lidi, co mi zapálí auto, potrestá. Můj úvodní příspěvek je o občanské neposlušnosti, což je, uznávám, krajní situace. Je škoda, že se musí dít tohle, aby ti lidé byli vyslyšeni.
Michal Mrozek|3. 12. 2018 13:43| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 12:30
V tom s vámi nemohu souhlasit, že agresivní politika stojí za to. Nevíme totiž, do čeho vyústí. No, spíše víme, spíše z toho je velký trabl pro všechny zúčastněné i pro okolní země, jak uvádí i další diskutující. Funkční státní správa podle mne nemá nikdy zavdávat příčinu k tak rozsáhlým nepokojům, které jsou například teď ve Francii. Je zjevné, že jejich vláda se obrací proti nejširším skupinám lidí. Ministři si už nemají právo v takové situaci říkat ministři, protože nikomu z lidí nepomáhají, pouze sami sobě. Pomáhali by, pokud by uměli utišit nepokoje, a to by dosáhli tím, že míra zdanění klesne. Musela by se zmenšit jejich moc, a to nikdo z úředníků nechce.
BTW.: Znečišťování ovzduší by se mimo jiné řešilo také snížením zdanění - lidé by přestali pálit auta... :)
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 12:30| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 11:38
Nikde nepíšu o tvrdé státní správě, jde tu obecně o správnou státní správu -- mj. správně velkou. Však konkrétně tihle lidi násilím bojují proti silné státní správě a jejím pokusům o omezování externalit. Tvrdím, že agresivní metody politického boje stojí za to, protože politika je podstatná. Je to standardní utilitární argument.
To, jestli rozpoutání násilí v Paříži funguje jako metoda politického boje záleží na médiích -- jestli jsou schopna informovat o věcech, které jsou důležité, nebo spíš o věcech, které podobně jako zapalování útočí na první signální. No ale na tuhle otázku obsáhlá coverage jak dřívějšího imigrantího, tak nynějšího měšťáckého zapalování odpověděla. Chudoba na předměstích se potom řešila mnohem víc, práva znečišťovat ovzduší se nyní budou řešit mnohem víc.
Michal Mrozek|3. 12. 2018 11:38| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 10:54
Rozumím tomu, že funkční státní správa podle vás nebude uměle navyšovat zákazy výstavby. Auta jsou vám ukradená, neb mají nižší hodnotu. No ale některá auta mohou téměř stejně drahá jako bydlení.
Jen nerozumím tomu spojení, kdy vyvozujete, že tvrdá státní správa znamená, že prosadí své, a že to právě bude spočívat v tom, že nebude uměle navyšovat zákazy výstavby. Proč si to myslíte? Tím, že jdou tvrdě na věc, zapalování aut bude přibývat a očividně osobní majetek (byť nižší hodnoty podle vás) je úředníkům zcela ukradený. Proč by měl úředník udělat výjimku z tohoto pravidla, že mu je osobní majetek poddaných ukradený, a to právě ve věci bydlení?
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 10:54| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 09:44
Nefunkční česká státní správa mě na cenách bytů uměle navýšených zákazy výstavby stála mnoho milionů. Auto je nic.
Lidi mají obecně problém s určováním zodpovědnosti. Je pro ně jednoduchý ukázat na zloděje v obchodě nebo vandala, ale těžký na Babiše nebo NIMBYho. Je v tomhle potřeba nebýt jednoduchej.
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 10:51| reakce na Jan Capouch - 3. 12. 2018 10:33
Dobrý humor, leč konkrétně Čína má v elektrifikaci náskok: https://www.wsj.com/articles/china-has-early-lead-on-electric-commercial-vehicles-1543755601 . Takže je to spíš naopak.
Jak kdysi hezky napsal O. Neff: zelená saň vybírá daň. A ještě jeden aforismus: každý litr benzínu či nafty, který ušetříte, se bude hodit někomu v Indii nebo v Číně.
Nahlásit
-
23
+
Michal Mrozek|3. 12. 2018 09:44| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 08:30
Takový krátký komentář vede k mnoha dotazům: 1. Myslíte, že byste takto mluvil i v případě, že by šlo o vaše vlastní auto? Respektive, jste ochoten obětovat vlastní auto, aby byla podle vás "funkční státní správa"? 2. Jak si představujete "funkční státní správu"? Je dostatečně funkční, když se pálí auta? Nebyla by ještě funkčnější, kdyby těch zapálených aut bylo ještě více? A co když někdo zapálí "ekologické" elektroauto, to je také pozitivní výsledek "funkční státní správy"?
Diskuze: Střední třída v ulicích. Kapitalistická revolta ve Francii
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|3. 12. 2018 16:53
Nejméně oblíbený příspěvek
Zavacky|4. 12. 2018 16:29
Diskuze
Jan Altman|14. 2. 2019 16:01| reakce na Jan Amos - 12. 12. 2018 20:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|12. 12. 2018 20:51| reakce na Jan Altman - 3. 12. 2018 16:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|5. 12. 2018 13:35
Nahlásit
Zavacky|4. 12. 2018 16:29
Nahlásit
Novak Josef|4. 12. 2018 16:02| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 13:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|4. 12. 2018 15:58| reakce na Milan Štrupl - 3. 12. 2018 15:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|4. 12. 2018 15:52| reakce na foxy - 3. 12. 2018 08:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|4. 12. 2018 15:48
Nahlásit
Novak Josef|4. 12. 2018 15:47| reakce na Milan Štrupl - 3. 12. 2018 15:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|4. 12. 2018 15:35
Nahlásit
foxy|4. 12. 2018 10:02
Nahlásit
Jan Altman|4. 12. 2018 08:46| reakce na Jan Krejčí - 3. 12. 2018 19:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 12. 2018 19:48| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 12:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|3. 12. 2018 19:48| reakce na Jan Altman - 3. 12. 2018 13:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 12. 2018 19:33| reakce na Milan Štrupl - 3. 12. 2018 15:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 12. 2018 16:53| reakce na Jan Capouch - 3. 12. 2018 12:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Milan Štrupl|3. 12. 2018 15:22| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 13:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Milan Štrupl|3. 12. 2018 15:01
Nahlásit
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 13:46| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 13:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 13:45| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 12:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|3. 12. 2018 13:43| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 12:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|3. 12. 2018 13:13| reakce na Jan Altman - 3. 12. 2018 13:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 12. 2018 13:05| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 09:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|3. 12. 2018 12:31| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 10:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 12:30| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 11:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|3. 12. 2018 11:38| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 10:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 10:54| reakce na Michal Mrozek - 3. 12. 2018 09:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Lánský|3. 12. 2018 10:51| reakce na Jan Capouch - 3. 12. 2018 10:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|3. 12. 2018 10:33
Nahlásit
Michal Mrozek|3. 12. 2018 09:44| reakce na Lukáš Lánský - 3. 12. 2018 08:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu