Ono to opět roste? Moc to nesleduji. Růst ceny podle mě není tím nejdůležitějším - možná tak doplňkovým indikátorem růstu akceptace společností. A případně "náborovou reklamou" pro nové uživatele. Generuje to i bezplatný reklamní prostor v médiích.
Vedle pozitivních zpráv se vyrojily i obavy o možný pokus bitcoin cenzurovat, regulovat, zakazovat. Tyto obavy mohou v příštím roce být spouštěčem korekce dnešního prudkého růstu. Po stopadesáté se začne psát o tom, že bitcoin je (opět) mrtvý. Uvidíme, jak to dopadne. Buď komunita a vývojáři bitcoinu přijdou s řešením, nebo šanci dostanou odolnější kryptoměny. Nebo regulace budou zpočátku bezzubé a později již bude pozdě (možná je již dnes), bitcoin se stane tak rozšířeným, že bude "systémově nepostradatelný". Pokud jej začnou využívat (a vypadá to tak) bankéři, oligarchové a velcí investoři (kamarádi a sponzoři politiků) a i politikové samotní (přeci jen je bitcoin bezpečnější, než krabice od vína - a po zákazu hotovosti bude i řešením jediným), zájem na omezení bitcoinu se stane čistě verbálním (aby jim ten bitcoin nevykupovala běžná veřejnost).
Pár článků, které mě v poslední době zaujaly:
3 důvody, proč nyní trh s bitcoinem není v bublině https://www.investicniweb.cz/3-duvody-proc-nyni-trh-s-bitcoinem-neni-v-bubline/
Je příliš pozdě na to, aby vlády vrátily bitcoinového džina zpět do láhve? Odpovídá Dan Morehead a Mike Novogratz https://kryptomagazin.cz/je-prilis-pozde-na-to-aby-vlady-vratily-bitcoinoveho-dzina-zpet-do-lahve-odpovida-dan-morehead-a-mike-novogratz/
Bitcoin Treasuries: Které firmy (a slavní investoři) nakupují a drží bitcoiny? https://www.investicniweb.cz/bitcoin-treasuries-ktere-firmy-nakupuji-a-drzi-bitcoiny/
Co je špatně se současnými penězi? https://protiproudu.net/josef-tetek/
Bitcoin je alternativa i bezpečí. Cestu k němu lze najít přes deriváty https://roklen24.cz/bitcoin-je-alternativa-i-bezpeci-cestu-k-nemu-lze-najit-pres-derivaty/
Citibank Analyst Says Bitcoin Could Pass $300K by December 2021 https://www.coindesk.com/citibank-bitcoin-gold-318k-2021
Fidelity brání Bitcoin před kritikou https://cryptosvet.cz/fidelity-brani-bitcoin-pred-kritikou/
Odluka peněz od státu https://www.alza.cz/bitcoin-odluka-penez-a-statu
Grayscale stále nakupuje BTC: má jich už více, než 506 000 https://cryptosvet.cz/grayscale-stale-nakupuje-btc-ma-jich-uz-vice-nez-506-000/
Výkonný ředitel Citibank: Bitcoin se do konce roku 2021 bude obchodovat za 318 000 USD https://cryptosvet.cz/bitcoin-se-bude-obchodovat-za-318-000-usd/
BITCOIN COULD “PULL A TESLA” RALLY BEFORE 2020 ENDS https://bitcoinist.com/bitcoin-could-pull-a-tesla-rally-before-2020-ends-analyst/
CAPITAL IS FLOWING INTO BITCOIN ALMOST AT A RECORD PACE https://bitcoinist.com/capital-is-flowing-into-bitcoin-almost-at-a-record-pace-on-chain-data/
Nahlásit
-
10
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Luděk Zdražil|23. 11. 2020 15:04
Omlouvám se, ten komentář nebyl určen Vám.
Ale když už jste ho zvedl, připomínáte mi logikou své argumentace i rozsahem jiného, zde opakovaně vysmívaného diskutujícího. Míjíte meritum našeho dřívějšího sporu a převážně argumentujete něčím, oč se s Vámi nepřu. Legrační.
Richard Fuld|4. 1. 2021 16:29| reakce na Alexander Novotka - 17. 12. 2020 23:25
A pro člověka, který respektuje soudy, by mohlo být i důležité, proč Andrejovi soud nevyhověl. Bylo to proto, že údajně zažaloval nesprávnou státní instituci. Nikoliv protože by se u soudu prokázalo, že byl veden v té evidenci oprávněně.
Honza _|2. 1. 2021 22:58| reakce na Richard Fuld - 28. 12. 2020 17:22
Vláda jedné strany nebyla nic moc. A i tehdy to byla demokracie. Volby byly, pouze vedoucí úloha Strany byla v ústavě. Tak jsme malinko decentralizovali na současnou parlamentní demokracii s více stranami střídajícími se u moci a je to lepší. A někteří si představují, že by bylo lepší decentralizovat zase o kousek dál...
Richard Fuld|28. 12. 2020 17:22| reakce na Honza _ - 22. 12. 2020 11:17
Ano, není to většina. A ano, i ti co ho nevolili, ho teď musí poslouchat. Tak funguje demokracie a právní stát. :-)
Demokracie a právní stát. Kdysi (před 1989) to byl pro většinu lidí zcela nedosažitelný cíl. A nyní jsme se dočkali toho, že se na demokracii a právní stát nadává? Absurdní. A proč? Protože egoismus a sobectví některých jedinců narostly do nečekaně gigantických rozměrů. :-) Ale i zde platí, kdo chce moc, nakonec nemá nic. :-)
Jan Altman|18. 12. 2020 10:37| reakce na Alexander Novotka - 17. 12. 2020 23:25
Já myslím, že se snažíte marně, logiku v tom příspěvku raději nehledejte :-) Babiš byl zvolen demokraticky, resp. podle pravidel, která si politici nastavili - to je nesporný fakt a polemika s ním je horší, než strawman. Navíc já dlouhodobě a konzistentně jsem proti tomuto principu, kdy jedni zcela nelegitimně rozhodují (hlasují) o cizím životě a majetku (aniž k tomu od dotyčných mají souhlas). Jestli si lid zvolí Gottwalda, nebo Babiše, je technický detail. Důležitý je princip - že je zvolit mohou a že ti zvolení vládci si pak osobují právo znárodňovat, tyranizovat, omezovat a donucovat i ty, kteří jim k tomu žádný mandát nedali, nic na ně nedelegovali. Já jsem vlastně vůbec nepochopil, s čím pan Zdražil polemizuje. Asi se svým druhým já.
Alexander Novotka|17. 12. 2020 23:25| reakce na Luděk Zdražil - 17. 12. 2020 21:52
Ale Bureš 25085 není stbák proto, že o tom rozhodl někdo z této či jiné diskuse, ale proto, že ho soud (státní autorita, jíž respektuji) ho přes jeho škrabkání nenechala vymazat ze seznamu … není třeba u toho máchat šavlí. Váš příspěvek je absurdní.
Luděk Zdražil|17. 12. 2020 21:52| reakce na Jan Altman - 17. 12. 2020 15:46
Reagujete na příspěvek z 17. 12. 2020 15:46, Autor: Jan Altman
"I kdyby si většina zvolila Hitlera, stále bude holokaust zločinem masové vraždy v organizované skupině (i kdyby si na to udělali zákon a nechali ho schválit referendem). I kdyby si většina zvolila Gottwalda, bude znárodnění stále loupeží v organizované skupině. Je jedno, jestli estébáckého konfidenta a dotačního podvodníka zvolilo 15% či 75% lidí, stále zůstane estébáckým konfidentem a dotačním podvodníkem."
Pane Altmane, nevěřím vlastním očím :-). Co to tady píšete ?
Já si myslím, že pan premiér Babiš není žádný estébák a podvodník. Je to mimořádně schopný a obětavý člověk, který se rozhodl, že své schopnosti podřídí zájmům občanů této země. Co dělá, dobře dělá.
Vidíte - Vy svoboden, já svoboden, Vy názor, já názor. Bud se dostal do pozice dle Vaší ideologie, tedy tržním a přirozeným způsobem (nástroje nejsou v tržním prostředí podstatné, jen uplatnil sílu svého majetku) nebo se tam dostal pomocí demokratického státního systému a voleb. Vyberte si.
Nebo se chcete se mnou o interpretaci toho faktu soudit ? Pomocí státní (!!!) autority ? nebo mne vyzvat na souboj šavlí ? Vyberte si.
Nebo chcete rozhodovat o tom kdo je nebo není estébák a podvodník Vy ?
Jan Altman|17. 12. 2020 15:46| reakce na Honza _ - 16. 12. 2020 21:42
I kdyby si většina zvolila Hitlera, stále bude holokaust zločinem masové vraždy v organizované skupině (i kdyby si na to udělali zákon a nechali ho schválit referendem). I kdyby si většina zvolila Gottwalda, bude znárodnění stále loupeží v organizované skupině. Je jedno, jestli estébáckého konfidenta a dotačního podvodníka zvolilo 15% či 75% lidí, stále zůstane estébáckým konfidentem a dotačním podvodníkem.
Richard Fuld|16. 12. 2020 17:47| reakce na Jan Altman - 12. 12. 2020 20:34
Vy se vměšujete do našeho. My jsme tady doma a je nám jedno, co se Vám tady nelíbí. Nám se tady libí. Když se Vám to tady nelibí, tak si táhněte jinam. :-)
Jan Altman|12. 12. 2020 20:34| reakce na Richard Fuld - 11. 12. 2020 18:25
Vy se vměšujete do mého, ne já do vašeho. Když se jisté staré paní ptali, proč v 1968 neutekla, když mohla a komunisty nesnášela, odpověděla: "Já jsem tady doma, na svém, ať táhnou ty kurvy".
Jan Altman|12. 12. 2020 20:33| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Já píšu hlavně o tom, že až se 5-10% lidí, kterým ten stát vadí nejvíc (protože je nejvíc okrádá) legitimně domohou své svobody (například díky použití moderních technologií), tak že těm vašim lidem, kterým stát vyhovuje, vznikne problém, protože on jim vyhovuje jen proto, že jim ho ti první platili.
Bankrot Enronu si přálo ještě menší procento jeho zaměstnanců, než procento lidí, o kterých si myslíte, že jim vyhovuje stát. Kolik procent obyvatel si přálo bankrot Argentiny, rozpad CCCP, atd...?
Dějiny nikdy neměnili nevzdělaní nevolníci, ale vzdělané inovativní a kreativní špičky (těch 5-10%). A v dnešní době to platí stokrát víc. Důležitost "lidových mas" a svalů klesá. Dnes má větší váhu jeden hacker, whistleblower, youtuber, či programátor (autor TORu, Telegramu, PGP, Bitcoinu, decentralizovaných burz a tržišť, ...), než sto tisíc sedláků. A tento trend exponenciálně posiluje: https://slides.com/nethemba/my-top-30-sovereignty-apps
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:25| reakce na Jan Altman - 10. 12. 2020 09:32
A pokud ten systém pravidel s nimi nechcete sdílet, nikdo Vás nenutí, abyste zde setrvával. Najdete si zemi, kde mají pravidla, která Vám vyhovují. Nedomáhejte se namísto toho nějakého speciálního práva, vybírat si, která pravidla se na Vás vztahovat budou a která ne. Takhle vychcanej by pak mohl být každý. Takto by to nešlo. :-)
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:22| reakce na Jan Altman - 10. 12. 2020 09:30
Odvádíte od tématu. Psal jsem, že Váš předpoklad, že bude stačit, aby lidé nechtěli nějaká omezení povede automatiky a nevyhnutelně k jejich zrušení. Na to jsem Vám napsal příklad, z něhož bylo patrné, že tomu tak není a nebude. A Vy jste na to reagoval zcela nesmyslně a nesouvisle psaním o nějakých mých údajných problémech. Takto by to nešlo. :-)
Jan Altman|11. 12. 2020 13:04| reakce na Richard Fuld - 3. 12. 2020 12:49
Blíží se jí až na nerozeznatelnou podružnou vzdálenost.
Když mi mafián nabídne "ochranu" mé hospody za výpalné ve výší 19% mého zisku a pokud nepřijmu, poškodí či zabaví můj majetek, nebo mne zamkne na 3 roky do sklepa, tak dělá PŘESNĚ to, co stát - páchá loupež v organizované skupině.
Jestli si ten mafián za část toho inkasovaného výpalného koupí popularitu lůzy z ulice (uspořádá hostinu s koblihami v Chanově, dá místním penzistům 5000Kč k Vánocům, ...), je ZCELA podružné.
Honza _|10. 12. 2020 12:48| reakce na Richard Fuld - 9. 12. 2020 16:28
Takže očekávat poctivé politiky je utopie, ale nechtít tyto politiky za mě rozhodovat je extremismus?
A prdící krávy? To je nějaký kotrmelec argumentů, který nepobírám... Vždyť to jen díky politikům (ano, i vládě) je možné ekologicky likvidovat půdu a motory řepkou ve jménu ekologie. Díky politikům je možné prosazovat zákaz krav...
Jan Altman|10. 12. 2020 09:32| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Ale vždyť ať to ti lidé dělají! Jsou dokonce lidé, které baví chodit na muzikály. Přestože mi to přijde jako kulturní barbarství, tak jim to přeci nezakazuju. Jestli si nějací lidé mezi sebou chtějí hlasovat o povolených barvách vlasů, ať si tak činí.
Jan Altman|10. 12. 2020 09:30| reakce na Richard Fuld - 9. 12. 2020 16:11
To je ten váš problém. Nejste schopen rozlišit elementární věci typy zda nějaké jednání porušuje něčí práva, zasahuje do něčího majetku a života (vraždění a znásilňování - a to i to státní!).
Když se zdravotně pojistím na komerční bázi u neregulované privátní pojišťovny, ničí práva neporušuji a pokud ano, tak prosím o jmenný seznam poškozených!
Richard Fuld|9. 12. 2020 16:28| reakce na Honza _ - 9. 12. 2020 14:02
Od "nadávat na politiky" je k snaze o odstranění státu jako způsobu organizace společnosti ale strašně daleko. Ti co nadávají na politiky si jen přejí úctyhodné, poctivé a rozumné politiky (utopie) ale drtivá většina z nich nechce "řešit" nekvalitu politiků zrušením státu. Namísto toho si zvolili Andreje. :-)
To, že jste se posunul tak daleko od pouhé nespokojenosti k radikalismu typu "tak ten stát zrušme" není nic přirozeného, akceptovatelného ani u velké části těch nadávajících. Je to prostě extremismus. To není zbytečné prázdné slovo.
Uvedu jiný příklad. Můžete být nespokojený s tím, jak vláda chrání životní prostředí, ale to přece není důvod k tomu, abyste se přidal k zeleným fanatikům, co si myslí, že spasí svět tím, že nebude tolik krav prdět do ovzduší a jinými neméně obskurními způsoby.
Alexander Novotka|9. 12. 2020 16:19| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
To jste zas přispíval do nějaké jiné diskuse, ne? Tentokrát jste zapomněl zdůraznit předešlý „mladistvý zápal pro jednu a nezpochybnitelnou pravdu“ :-) Na rozdíl od Vás žádné vnucování bezstátního uspořádání tady nevidím. Naopak, místo připuštění možnosti individuální volby se znovu a opět „dozvídám“, jak je etatistické pojetí jediné správné, protože jinak by všichni ti hlupáci, co se neumí postarat o sebe sami, zhynuli hlady. Nezhynuli, maximalizace osobního užitku funguje ve všech režimech, ba i v tom Vašem socialismu. To samozřejmě nevylučuje, že Schillerová ty dluhopisy "pod stromeček" neprodá... Ano, máte pravdu v tom, že hromada lidí to fakt nevidí. Ani to ale nemusí být trvalý stav.
Richard Fuld|9. 12. 2020 16:11| reakce na Jan Altman - 9. 12. 2020 09:35
To, že nějakému jednotlivci vadí nějaké kolektivní pravidlo, které vnímá jako omezení jeho svobody, přece neznamená, že je to nějaký problém, který je třeba odstranit. Části lidí odhaduji, že minimálně stejně početné, avšak spíše početnější, než je komunita anarchokapitalistů, jistě vadí, že jim zákony zakazují vraždit a znásilňovat. To ale přece neznamená, že tato zákonná omezení jejich svobody je třeba zrušit, nebo že jejich zrušení je nevyhnutelné jenom proto, že to pár pošahancům vadí.
Diskuze: Rekord na dohled. Bitcoinová raketa očima expertů
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|20. 11. 2020 12:32
Nejméně oblíbený příspěvek
Luděk Zdražil|23. 11. 2020 15:04
Diskuze
Richard Fuld|4. 1. 2021 16:29| reakce na Alexander Novotka - 17. 12. 2020 23:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|4. 1. 2021 16:25| reakce na Honza _ - 2. 1. 2021 22:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|2. 1. 2021 22:58| reakce na Richard Fuld - 28. 12. 2020 17:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|28. 12. 2020 17:22| reakce na Honza _ - 22. 12. 2020 11:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|22. 12. 2020 11:17| reakce na Richard Fuld - 21. 12. 2020 16:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|21. 12. 2020 16:57| reakce na Honza _ - 16. 12. 2020 21:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 12. 2020 10:37| reakce na Alexander Novotka - 17. 12. 2020 23:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|17. 12. 2020 23:25| reakce na Luděk Zdražil - 17. 12. 2020 21:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|17. 12. 2020 21:52| reakce na Jan Altman - 17. 12. 2020 15:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|17. 12. 2020 15:46| reakce na Honza _ - 16. 12. 2020 21:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|16. 12. 2020 21:42| reakce na Richard Fuld - 16. 12. 2020 17:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|16. 12. 2020 17:51| reakce na Petr Bárta - 15. 12. 2020 10:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|16. 12. 2020 17:47| reakce na Jan Altman - 12. 12. 2020 20:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Bárta|15. 12. 2020 10:40| reakce na Richard Fuld - 11. 12. 2020 18:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 12. 2020 20:34| reakce na Richard Fuld - 11. 12. 2020 18:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 12. 2020 20:33| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 12. 2020 20:24| reakce na Richard Fuld - 11. 12. 2020 18:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|11. 12. 2020 20:10| reakce na Richard Fuld - 11. 12. 2020 18:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:30| reakce na Jan Altman - 11. 12. 2020 13:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:28| reakce na Honza _ - 10. 12. 2020 12:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:25| reakce na Jan Altman - 10. 12. 2020 09:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|11. 12. 2020 18:22| reakce na Jan Altman - 10. 12. 2020 09:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|11. 12. 2020 13:04| reakce na Richard Fuld - 3. 12. 2020 12:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|10. 12. 2020 12:48| reakce na Richard Fuld - 9. 12. 2020 16:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 12. 2020 09:32| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|10. 12. 2020 09:30| reakce na Richard Fuld - 9. 12. 2020 16:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|9. 12. 2020 16:28| reakce na Honza _ - 9. 12. 2020 14:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|9. 12. 2020 16:19| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|9. 12. 2020 16:18| reakce na Luděk Zdražil - 9. 12. 2020 12:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|9. 12. 2020 16:11| reakce na Jan Altman - 9. 12. 2020 09:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu