https://www.finmag.cz/finance/263068-pojistovny-vydelavaji-na-srotovnem
Pojišťovny vydělávají na „šrotovném“
Šrotovné se stalo osvědčeným lákadlem na klienty. Nejdřív šlo o označení státní dotace za sešrotování starého auta při nákupu nového. Velmi záhy si toto slovo oblíbili novináři a především obchodníci.
Nejdřív přišlo „šrotovné“ na výpočetní techniku a vysloužilé kuchyňské spotřebiče – no dobrá, to se ještě dá pochopit. Nyní se však šrotovné používá téměř všude.
Cestovní kancelář láká: „sešrotujte své plány na dovolenou u rybníka a jeďte s námi k moři“. Zdravotnická klinika zve pacienty na sešrotování „ojetých“ částí lidského těla a získání „šrotovného“ za převrtání plomby, vytrhnutí zubu nebo odsátí tuku. České hospody hlásí: „přijďte se k nám sešrotovat, dostanete turka zdarma.“.
V tichosti však nejvíce „šrotují“ pojišťovny. Ty již dříve přišly se šrotovným v podobě takzvané konverze starých pojistných smluv. Nejvíce na konverzi před lety vydělala Česká pojišťovna, která nahradila desítky tisíc starých smluv kapitálového životního pojištění s vysokým úročením novými smlouvami bez garancí a zveřejněných poplatků.
Konverze, nahrazení starých smluv novými, však probíhá i dnes u dalších pojišťoven. Nové pojištění je prý flexibilnější a nabízí větší možnosti připojištění. Vše je navíc podpořeno šrotovným v podobě různých prémií a slev pro ty, co starou smlouvu vypoví a nahradí novou. Bez souhlasu klienta totiž pojišťovny nemohou samy vypovědět životní pojištění a zbavit se pojistných smluv, které pro ně už nejsou výhodné. Zakazuje jim to zákon o pojistné smlouvě.
Dejme si proto pozor na podobné nabídky pojišťoven, které lákají k nahrazení starého pojištění novým. Mnohdy dříve sjednaná pojištění poskytují levnější pojistnou ochranu a vyšší garantované úroky.
Nejnovější podcasty