Články na téma: Česká pošta
Česká pošta je poskytovatel poštovních služeb v České republice. Jedná se o státní podnik, který je jedním z největších zaměstnavatelů v ČR. Vznikla souběžně s osamostatněním České republiky, přesto můžeme její kořeny najít i v mnohem vzdálenější minulosti. V současnosti je Česká pošta ve velké ztrátě, za rok 2023 dosáhla ztráty 756 milionů korun.
Česká pošta poskytuje různé služby, od doručování zásilek, mezinárodních poštovních služeb, finančních služeb po kurýrní služby, Balíkovnu, Czech point a další.
Pro podnikatele může být Česká pošta důležitou službou v oblasti dopravy. Balíkovna je jednou z nejčastěji používaných služeb dopravy na e-shopech. Kromě toho mohou Českou poštou posílat podnikatelé zásilky do zahraničí.
Největší, nejlepší, nejpokutovanější. Odhalte v kvízu, jak znáte NEJ českých firem
Samozřejmě, že nás nejvíc zajímají malé a prostřední firmy. S velkými je nuda, jsou moc seriózní a málo se toho v nich děje. Jenže těm malým přece dává dynamiku touha stát se velkými. Víte, která česká společnost ročně obrátí nejvíc peněz? A která jich nejvíc zaplatí na daních? Kdo nejvíc exportuje a kdo má nejvíc aut? Nebo si jenom tipnete?
Česká pošta vedví? Tohle není akce z plezíru, ale záchrana na poslední chvíli
Český poštovní moloch se zásadně změní. Alespoň to zvěstovala vláda. Kolikrát jsme ale tohle už slyšeli? Dá se to ještě brát vážně? Jasné je to, že transformace je naprosto nezbytná.
Státní podnik na věčné časy (a nikdy jinak). Česká pošta je černou dírou na peníze
Pošta zůstává bezednou dírou, do které padají peníze daňových poplatníků. Změní na tom něco chystaná reforma?
Šéf MasterCard Miroslav Lukeš: Bankovky už brzy nebudou potřeba
„Každý z nás za sebou zanechává elektronickou stopu a množství těch údajů bude růst. Tak to zkrátka je a s tím už se nic neudělá,“ říká o světě bez hotových peněz generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko. A ačkoli je ředitelem karetní společnosti, připouští v našem rozhovru bez rozpaků i zánik plastových platebních kartiček...
Jiří Skuhrovec: U veřejných zakázek nejde o to ušetřit, ale neudělat formální chybu
Státní instituce při hledání dodavatelů dbají především o to, aby splnili formální náležitosti. Výsledek soutěže, tedy výhodný nákup kvalitního zboží či služeb, už není tak podstatný. Jiří Skuhrovec z Centra aplikované ekonomie, který se zakázkami zabývá už pět roků, o tom ví své.
Očima expertů: Babiš chce privatizovat státní firmy. Dělá dobře?
Má smysl privatizovat strategické státní podniky, nebo by si v nich měl stát držet podíl a nepřenechávat je volnému trhu? Zeptali jsme se sociologa Jana Kellera, ekonoma Aleše Michla, zástupce odborů Víta Samka, šéfa Asociace malých a středních podniků Karla Havlíčka a dalších osobností.
Očima expertů: Jak si má Česká pošta vydělávat na živobytí?
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?
Jarní emise spořicích dluhopisů: Výnosy klesají
Právě dnes začíná upisovací období už čtvrté emise státních spořicích dluhopisů. Na investory čekají velmi nízké úroky, které navíc budou nově podléhat patnáctiprocentní dani z příjmů. Najde Kalousek i tentokrát dostatek věřitelů?
Milionové štěstíčko Jana Hlavsy: Fungovalo to jinde, proč ne tady?
Kuovali jste si někdy na pouti štěstíčko? Obálka za korunu, za pět, za deset. A uvnitř – překvapení! Kupodivu se na tomhle principu dnes rozjíždí mnohem větší byznys, hitem začíná být i v Česku. Přinášíme rozhovor se zakladatelem projektu Ladybox, který cílí na milovnice kosmetiky. Dámy, objednaly byste balíček kosmetiky, aniž byste věděly, co se v něm ukrývá?
Anketa: Prodat Českou poštu?
S privatizací státních podniků naposledy přišla část poslanců ODS. Neměli se sice k tomu, aby pověděli rovnou, co má stát prodat; v jejich narážkách – „stát nemá prodávat pivo“, „stát nemá provozovat vlaky“, „je nesmyslné, aby stát vyráběl radiátory“ – kupodivu nezaznělo, že „stát nemá doručovat balíky“. Nebyla by ale právě Česká pošta vhodný adept na privatizaci?
Daň z kafkovské hodnoty
DPH napařená na balíky ze zahraničních e-shopů měla pomoci rozpočtu. Státu ale nula od nuly pojde, protože na její výběr musí nabírat nové úředníky. S těmi vás mimochodem čeká složitá komunikace. A když budete chtít zjistit, kdo tuhle novotu vymyslel a odsouhlasil, pohoříte.