Články na téma: České dráhy
Další články na téma České dráhy najdete na Peníze.cz.

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné
Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí
Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

Studénka aneb proč potřebujeme víc humanitního vzdělání
Infrastruktura se musí konečně začít přizpůsobovat lidem a lidé přestat přizpůsobovat infrastruktuře. Něco takového zařídí jen inženýři znalí psychologie a dalších humanitních věd.

Očima expertů: Babiš chce privatizovat státní firmy. Dělá dobře?
Má smysl privatizovat strategické státní podniky, nebo by si v nich měl stát držet podíl a nepřenechávat je volnému trhu? Zeptali jsme se sociologa Jana Kellera, ekonoma Aleše Michla, zástupce odborů Víta Samka, šéfa Asociace malých a středních podniků Karla Havlíčka a dalších osobností.

Feminismus 2.0: Alternativa ke krajní levici
Některé otázky, které nastoluje soudobý feminismus, jsou do určité míry oprávněné. Nenechejme extrémní levici, aby si je přivlastnila a tvrdila, že jen ona je oprávněná na ně odpovídat.

Jak dnes vydělat na dluhopisech 1: Strategie kup a drž
Někdo drží dluhopisy kvůli úrokům, jiný spekuluje na pohyb jejich tržní ceny. Pokud kupujete dluhopisy kvůli vyšším úrokům, zaměřte se na podnikové dluhopisy.

Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane
České dráhy spolu se Správou železniční dopravní cesty loni vytvořily zisk přes dvě miliardy korun. Je to důvod k radosti? Ani omylem! Aby se společnosti dostaly účetně do černých čísel, stát do nich musel desítky miliard nasypat.

Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!
V prosinci vyrazí Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava. Utká se na ní se státními Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru se dozvíte, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží
Desítky miliard. Na tolik by prý přišla realizace záměru na přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by však na ní zřejmě nevydělali. Tedy až na několik málo těch, z jejichž pozemků by se rázem stala zlatá naleziště. Asi nepřekvapí, že vlastníci těchto pozemků jsou napojeni na místní politiky. A jak jsou na přesunu zainteresované České dráhy? Matěj Hollan se ptal, odpovědi se ale dočkal až díky technickému (?) selhání...

Letos bez konzerv. Mazané triky, jak si na dovolené levně žít jako králové
Cestujte jako geekové: levně, dobrodružně, ale přitom bezpečně. Varujeme: čtení článku může způsobit chuť na všechno se vykašlat a okamžitě vyrazit do světa.

Chcete moje peníze? Tady jsou! Jen mě prosím nenuťte přemýšlet...
Pokud děláte do služeb, máme tu jedno důležité hlášení: zákazník si nechce s ničím lámat hlavu. Banální? Divili byste se, pro kolik podnikatelů je tohle novum.

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
„Kdosi dostal geniální nápad, že v Česku musejí jezdit rychlovlaky, ale nějak se zapomnělo na to, že se pro ně nejdřív musejí postavit koleje. Proto mají České dráhy Pendolina, která dokážou vozit cestující rychlostí 230 kilometrů za hodinu, koleje s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu a ztráty i na těch nejziskovějších tratích,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu
„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.