Články na téma: emoce
Další články na téma emoce najdete na Peníze.cz.
Co hýbe cenami akcií?
Pro vývoj ceny akcie je určující, jaké zisky firma generuje. Nebo snad ještě přesněji očekávání budoucích zisků firmy. Největší vliv ale často mají lidské emoce: chamtivost a strach.
Velký investiční seriál: Kroťte chamtivost i strach
Strach a chamtivost. Dvě základní emoce, které ovládají finanční trhy. Netřeba si nic nalhávat, máme je všichni. V různých chvílích převládne jedna nebo druhá. Proto jim věnujeme další díl Velkého investičního seriálu.
Anketa: Efektivní trhy – je trh vždycky chytřejší než investor?
Každý investor má svoji metodu. Někdo jednoduše nechá nákupy i prodeje na někom jiném, jiný naopak dny a noci zkoumá fundamenty, aby odhadl, jak se trh zachová. A asi každý by chtěl dlouhodobě nad trhem vítězit, kupovat podhodnocené akcie a prodávat je, když jejich cena bude převyšovat hodnotu. Teorie efektivních trhů ale říká, že to není možné. Ptali jsme se, co si o ní myslí ekonom Pavel Kohout, analytik Aleš Michl, investor Jaroslav Šura a další osobnosti ze světa financí.
Hýčkej si svého vnitřního psychopata
Co nás můžou svatí, špioni a sérioví vrazi naučit o úspěchu?
Emoce s investory zas tolik nemávají
Lidé jsou ve svém ekonomickém rozhodování zoufale iracionální. Tak je to dnes v módě říkat. A samozřejmě to má platit i na investory. I investování je prý mnohem víc věc emocí než chladných kalkulací (a to častěji pochopitelně ke škodě investic). Až tak jednoznačné to ale být nemusí.
George Loewenstein: Ženy a orgasmus? Chybí mi dobrovolnice
Americký ekonom a psycholog George Loewenstein má za to, že ekonomové nahlížejí na člověka zkresleně. A jeho snem je uskutečnit výzkum, který by zkoumal a porovnával pocity mužů a žen po orgasmu. Zatím mu však chybějí možné účastnice takového experimentu.
Chcete prodat? Nevysvětlujte, hlavou lidé nekupují!
Při rozhodování – včetně rozhodování o tom, co koupíte či nekoupíte a u koho to případně koupíte, hrají významnou roli emoce. Vlastně hrajou významnější roli než racionalita a rozumové argumenty. Jak a proč na emoce nejlíp zacílit?
Dexempo změnoflex. Revolucionáři a vynálezci dostali obstojnou příručku
Dan a Chip Heathovi v nové knize vysvětlují, jak toho změnit co nejvíc s co nejmenší námahou.