Články na téma: hromadná doprava
Hromadná doprava je způsob přepravy velkého počtu cestujících najednou pomocí dopravních prostředků. Ty jsou dostupné široké veřejnosti. Jedná se o klíčový systém infrastruktury ve městech. Hromadná doprava využívá dopravní prostředky jako jsou autobusy, tramvaje, metro, vlaky, trolejbusy a mnohé další.
Význam hromadné dopravy spočívá zejména v efektivní přepravě osob na různé vzdálenosti. Jedná se o zásadní a každodenní prvek přepravy osob ve městech a umožňuje lidem dostat se do práce, do škol a k obchodům.
Hromadná doprava také snižuje počet automobilů na silnicích, tím nejen že snižuje dopravní zácpy, ale také pomáhá snižovat skleníkové plyny a tím zlepšovat kvalitu ovzduší. Z hlediska ekonomičnosti je hromadná doprava výhodnější, protože snižuje náklady na pohonné hmoty a údržbu vozidel.
Podnikatelům nabízí hromadná doprava přístup k pracovní síle, zaměstnanci se tak mohou snadno a cenově dostupně dostat do práce. Pro podnikatele také znamená možnost přístupu k zákazníkům i dodavatelům, což je klíčové zejména v případě kamenných prodejen a při prodeji fyzických produktů.
Další články na téma hromadná doprava najdete na Peníze.cz.

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí
Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

Když ke dnu, tak na růžovém kole
V každé dobré zprávě o aktivních mladých, co se sebrali a šli vyčistit potok, se skrývá špatná zpráva o tom, že je potok špinavý a znečistitel od něj dává ruce pryč.

Normalizace. V ČSSR jako tragédie, v Krně jako fraška
Co má společného vyhánění bezdomovců z tramvají a „válka o logo“.

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží
Desítky miliard. Na tolik by prý přišla realizace záměru na přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by však na ní zřejmě nevydělali. Tedy až na několik málo těch, z jejichž pozemků by se rázem stala zlatá naleziště. Asi nepřekvapí, že vlastníci těchto pozemků jsou napojeni na místní politiky. A jak jsou na přesunu zainteresované České dráhy? Matěj Hollan se ptal, odpovědi se ale dočkal až díky technickému (?) selhání...

PROMIŇTE. Velká výzva Hnutí Duha: hrst biohrachu na stěnu
Česko s minimálními emisemi v roce 2050? Ambiciózní. Česko s fungující hromadnou dopravou, městskými cyklopruhy a státními úřady vytopenými „na svetr“? Přínosnější – a uskutečnitelné o 35 let dřív.

Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?
V hlavním městě Německa Berlíně je S-Bahn, tedy „městská železnice“, nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy po obrovské metropoli. I Bratislava nyní dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však stále S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Tomáš Hudeček o pražském dopravním podniku: Takové náhody se v životě běžného člověka nestávají!
„Hospodaření pražského dopravního podniku je rok od roku horší. Zatímco v soukromém sektoru mají podnikatelé tendenci víc vydělávat, u firem hospodařících s veřejnými prostředky je obrovským úspěchem už setrvání na svém. Ani to management podniku nedokázal,“ říká v exkluzivním rozhovoru poodhalujícím poměry v pražském dopravním podniku Tomáš Hudeček, předseda klubu zastupitelů TOP 09 a člen výboru pro dopravu.

Jak jsem vyžral státní pokladnu
Takový nenápadný kluk ze střední třídy, a jak nás už stačil zadlužit! Omlouvá ho snad jen to, že to bude splácet do smrti smrťoucí.