Články na téma: počítačové hry
Počítačové hry jsou interaktivní digitální média. Hrají se na různých typech počítačových zařízení, od osobních počítačů, herních konzolí nebo herních počítačů. Počítačové hry jsou softwarem, který kombinuje grafiku, zvuk, příběh a interaktivitu, poměr dané složky záleží vždy na typu hry. Často kromě zábavy poskytují výzvy, vzdělání, procvičují logiku a další. V současnosti jsou významnou součástí moderní kultury.
Žánry počítačových her jsou například:
- Akční hry jsou zaměřené na rychlé reflexy a koordinují pohyb oka a ruky. Jsou to například střílečky, bojové hry nebo plošinovky.
- Strategické hry jsou založené na nutnosti plánovat a rozhodovat se, aby hráč dosáhl svých cílů.
- RPG jsou hry založené na ovládání postavy ve fiktivním světě, ve kterém rozvíjejí dovednosti a schopnosti své postavy prostřednictvím úkolů a interakcí.
- Simulátory se snaží napodobovat reálné nebo fiktivní situace, aby přinášel reálný prožitek. Jsou to například simulátory letu, řízení, anebo simulátory života.
Vývoj počítačových her obnáší kombinování mnoha dovedností. Zahrnuje to koncepci a design postav, pravidel, herního prostředí, dále je třeba napsat kód hry, vytvořit herní engine a implementovat všechny herní prvky.
Další články na téma počítačové hry najdete na Peníze.cz.
Vojáci, mafiáni, chuchel. Jak dobře znáte nejúspěšnější české videohry?
Trhu s videohrami se daří za každé situace. Raketově rostl během covidu, skvělá čísla ale vykazuje i teď. Jen za uplynulý rok zaznamenal tržby ve výši 187,7 miliardy dolarů (4,5 bilionu korun). Do videoherní historie se zapsaly (a dál budou zapisovat) i česká studia. Vyzkoušejte si v našem kvízu, jak dobře znáte nejznámější a nejúspěšnější tuzemské hry.

Pařba za stovky milionů. Jak se hraním her dostat k pohádkovému jmění
Píše se rok 1972 a skupinka studentů ze Stanfordské univerzity si v jedné ze školních místností pořádá malý videoherní turnaj. Společně bojují o nejlepší skóre ve hře Spacewar, výhrou je roční předplatné magazínu Rolling Stone. Právě oni stáli na začátku dlouhé historie esportu – segmentu zábavního průmyslu, kde se v počítačových hrách soutěží o stovky milionů korun.

Odsun Němců i nástup komunismu. „Jde o emoce,“ říkají tvůrci nové české hry
Pražské herní studio Charles Games před čtyřmi lety zabodovalo hrou Attentat 1942, která se zabývala životem za protektorátu po atentátu na Reinharda Heydricha. Nyní představuje volné pokračování nazvané Svoboda 1945: Liberation. To hráčům přiblíží konec války, německý odsun a nástup komunismu. Jen na Čechy ale nemíří, důležité jsou podle tvůrců emoce.

Škola videohrou. Pařba vám může dát víc než pár metrů dějepisných knížek
Videohra nemusí být jen krásná ztráta času. Videohra může být taky stroj času, který do vás nenásilně našlape slušnou dávku znalostí o tom, jaký svět byl (a jaký pořád je).

Kube Games: Dáváme lidem zábavu a radost
Zkoumej, rozšíř, využij, znič! Čtyři hlavní úlohy hráče 4X strategií. V roli panovníka starověké Sparty, Athén nebo Makedonie ve hře Imperiums: Greek Wars k tomu bude mít spoustu příležitostí. Rozhovorem s její spolutvůrkyní Lucií Pavlačkovou ze studia Kube Games zakončujeme sérii rozhovorů s českými tvůrci počítačových her.

Mashinky: Jan Zelený obnovuje slávu her na železniční magnáty
Hráli jste si jako malí s vláčky? Dětskou vášeň by ve vás mohly znovu zažehnout Mashinky, strategická počítačová hra Jana Zeleného. Povídáním s ním pokračuje naše série rozhovorů s českými tvůrci počítačových her.

Attu Games: Přišli jsme na to, že nás baví učit se
V dalším z rozhovorů s českými nezávislými tvůrci počítačových her představujeme Attu Games. Studio, které sídlí ve Znojmě, tvoří jen dva lidé. Jejich hra Feudal Alloy loni zaujala atypickým hlavním hrdinou a ručně kreslenou grafikou.

Gynekologii jsme v naší nemocnici nechtěli. Tak si ji fanoušci přidali sami
V dalším ze série rozhovorů s českými tvůrci počítačových her se potkáme s Igorem Janečkou z Oxymoron Games. Hitem nezávislého studia je Project Hospital, simulátor nemocnice. Proč v jinak velmi důsledné strategické hře, kde se dbá na to, aby všechno bylo jako doopravdy, chybí gynekologie nebo děti?

Hra je médium, přes které vyprávíme příběhy
Když na začátku roku vyšla počítačová hra Ministry of Broadcast, překvapením pro některé domácí hráče bylo, že jde o prvotinu čtyřčlenného nezávislého studia z Česka. Jeho členové v rozhovoru pro Finmag prozradí, jak se hledá vydavatel počítačové hry, co museli dělat, aby ji prodali, a také kde překvapivě měla největší úspěch.

Pavel Kohout: Zachraňte Řecko
Představte si, že se ocitnete v Řecku roku 1974. Ovšem ne na dovolené, ale jako předseda vlády nové republiky. Dokážete držet na uzdě státní dluh? Budete vládnout odpovědně, nebo začnete rozhazovat, aby byl lid spokojen – a abyste se udržel u koryta? V počítačové simulaci ekonoma Pavla Kohouta Zachraňte Řecko si můžete vyzkoušet, jak tvrdý chleba má politik v zemi, kde lidé chtějí víc a víc bez ohledu na to, kde na to jejich stát vezme.

Pomůžou nám s finanční gramotností upíři?
S finanční gramotou, respektive s jejím nedostatkem se zdaleka nepotýkáme jen v Česku. Také Američané by prý potřebovali dovzdělat. Tradiční metody vzdělávání ale jaksi nemají úspěch. Vlastně ani publikum. A tak se zkoušejí, jak popisuje Sage Burtwellová, i metody netradiční. Včetně nasazení upírů.

Videohry, ve kterých to děti musí s penězi umět líp než s laserovou puškou
Škola hrou? Ve finančním vzdělávání to platí teprve krátce. Podveďte své děti! Dávejte jim lekce v zacházení s penězi, zatímco si budou myslet, že paří.