Články na téma: pojišťovna
Pojišťovna je finanční instituce, která nabízí pojistné služby. Jejím cílem je chránit finanční ztráty způsobené různými příčinami, od úrazu, nemoci, škodách na majetku nebo v případě úmrtí. Pojišťovny fungují na principu sdílení rizika mezi pojištěnými, což rozkládá ztráty mezi širší skupinu osob.
Existuje několik typů pojištění:
- Životní pojištění poskytuje ochranu v případě smrti, úrazu nebo jiné vážné nemoci.
- Zdravotní pojištění kryje náklady na lékařskou péči.
- Majetkové pojištění chrání majetek proti krádežím, požárům, přírodním katastrofám a dalším rizikům.
- Odpovědnostní pojištění kryje škody, které mohou být způsobeny třetím stranám na zdraví, majetku nebo jiných předmětech. Je to například povinné ručení.
- Podnikatelské pojištění poskytuje ochranu firmám proti rizikům na majetku, v případě přerušení provozu a také proti dalším ve smlouvě specifikovaným náležitostem týkajících se podnikání.
Pojišťovna s klienty uzavírá pojistné smlouvy. V nich jsou definovány podmínky pojištění, výše pojistného a výše pojistného krytí. Tato smlouva je právní dokument, který zavazuje pojišťovnu k vyplacení pojistného plnění v případě, že nastane pojistná událost. Před vyplacením ale musí dojít k posouzení škody, k ověření nároku na vyplacení a k výpočtu kompenzace podle podmínek pojistné smlouvy.
Podnikatelé by měli své podnikání pojistit zejména kvůli ochraně majetku a k udržení finanční stability. Pojištění jim poskytuje záchranu v případě nečekaných událostí a může jim pomoct v případě různých rizik, která ohrožují existenci jejich podnikání.
Simplea slaví pět let. Rád dělám věci, které ostatní dělat nechtějí, říká šéf pojišťovny
Jakožto vystudovaný „matfyzák“ má Martin Švec velmi dobře spočítané všechny matematické modely, které se týkají chodu pojišťovny Simplea. Přesto má potřebu vedle tvrdého byznysu dělat i něco, kde peníze nehrají úplně hlavní roli.
Už je čas, Mauricku! Schellekens končí v čele NN, revoluci nahrazuje střídání
Tak dlouho se snažíte rozhýbat zarezlá kola pojišťovny, která usnula na vavřínech, až se vám to povede. Jenže místo toho, abyste dalších pár let sklízeli úspěchy, dorazí e-mail: „Mauricku, ahoj, už je čas…“