Na druhé straně je známo, že Founding Fathers si byli dobře vědomi nebezpečí zvrhnutí se demokracie v socialismus či fašismus. Proto přijali 2. dodatek, který zaručuje Američanům právo vlastnit zbraně a zřizovat milice za účelem možnosti svržení zhovadilé vlády. Dokud vláda věděla, že jí nasraní občané mohou svrhnout a bála se například sáhnout jim na majetek, tak to jakž takž fungovalo. Po nějaké době převládly autodestrukční prvky demokracie a společnost zdegenerovala do dnešního předkolapsového stavu.
Jenom pro porovnání:
„Chci vládu, která nechá občany starat se o sebe samotné, jejich ekonomický život a jeho zlepšení. Vládu, která nebude zasahovat do majetkových poměrů, ať již rovných či nerovných, jež jsou výsledkem svobodného ekonomického života občanů či jejich předků.“ – Thomas Jefferson, 3. prezident USA, většinový autor Deklarace nezávislosti (1776)
„Jsme národ, který se stará o své občany. Dáváme pozor jeden na druhého. To z nás dělá Spojené státy americké.“ - Barack Obama, 44. prezident USA
Jen by mi zajímalo, zda někdo Finmag donutil aby udělal rozhovor s tímto provařeným exponentem "havlismu" a nebo to byla vlastní iniciativa. Každopádně pokud se tu objevují takové články, je třeba brát informace z tohoto portálu s rezervou.
Nahlásit
-
-15
+
Diskuze
Jiří Krákora|8. 1. 2017 13:02
"Prokázal jsem, že všechny citáty jsou vymyšlené a napsal jsem to." A kde to najdeme?
Nahlásit
-
6
+
Martin Horsky|8. 1. 2017 07:06
"Musíme si říct, jaké jsou základní hodnoty, na kterých má společnost stát. A tyto hodnoty skutečně bránit.", pise autor. - "Hodnota" jsou treba brambory, polka, nebo sectelost. Spolecnost definuje jeji kultura, stat definuje ustava. Americka republika, prvni stat co dal svetu vyraz "lidska prava", neni postavena na hodnotach, ale vyjmenovanych obcanskych svobodach, ktere lezi mimo pravomoc americkych zakonodarcu. Proto napr. svoboda slova nebo publikace nemuze byt americkou snemovnou omezena, i kdyby hlasovala z 90% ve prospech cenzury. - Dokud obcan veri, ze vlada je tu kvuli nemu a ochrane jeho svobod, nikoliv on pro ni, bude se na jeji praci ucastnit - jako volic, nebo kandidat. Pokud ne, otvira cestu diktature.
Nahlásit
-
0
+
Martin Horsky|8. 1. 2017 03:46| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 2. 1. 2017 11:34
Vladni system v USA neni "demokracie" a nikdy nebyl - Americane veri v ustavu co chrani svobodu jednotlivce, ne pravo vetsiny. Myslenky Otcu Zakladatelu znamenaji pro Americana dva dokumenty - Vyhlaseni nezavislosti a Ustava Spojenych statu. O tech podminkach byt volicem se pletete - ustava puvodne nechavala volebni zakon na statnich vladach - nektere staty zadaly prokazani majetku, nektere ne. To trvalo do r. 1856, pak mohl volit kazdy svobodny muz. Ustavu v tom upravily casem dalsi 4 dodatky (jeden z nich dodala Obcanska valka). (Tim "genocidiem" je dneska Evropan nejak posedly.. - spatne svedomi?)
Výborný rozbor situace. Souhlasím s tím, že české společnosti chybí nějaký pozitivní hodnotový společný jmenovatel, ke kterému by se všichni vztahovali a identifikovali se s ním. Masaryk věřil, že kvůli poměrně malé tradici šlechty a nízké identifikaci s monarchií jsou Češi jaksi přirozeně předurčeni k republikánským ideálům a demokracii. Ve svých Ideálech humanitních navíc říká, že prostá existence národní je málo, že každý národ potřebuje navíc ještě nějakou hodnotovou orientaci. Pro Čechoslováky to měl být humanismus. Masaryk byl hodně ovlivněn americkou ústavou a nikdy nezapomněl, že nový stát vznikl s podporou presidenta Wilsona a Washingtonu. Nacionalismus a fangličkaření je výsledkem hodnotového vákua, pro Česko je to poměrně nový jev. Není náhodou, že se nejvíc rozhořel v postkomunistických zemích. Rusko je výborným příkladem.
Nahlásit
-
3
+
daniel krieger|4. 1. 2017 11:30
Jen by mi zajímalo, zda někdo Finmag donutil aby udělal rozhovor s tímto provařeným exponentem "havlismu" a nebo to byla vlastní iniciativa. Každopádně pokud se tu objevují takové články, je třeba brát informace z tohoto portálu s rezervou.
Nahlásit
-
-15
+
Jiří Novotný|4. 1. 2017 11:24
Proč pan Tabery tak naříká? Protože občané České republiky opakovaně ve svobodných, demokratických volbách odstavili Havlisty, ke kterým pan Tabery patří, od moci. Proto ten nářek, petice, výzvy, demonstrace a moralistní apely. Chtějí prostě zpět. Vše začne dávat smysl když si mezi Pražská kavárna a Havlisté dáme rovnítko. Je to pár spřízněných rodin a jedinců kteří přišli o moc ve státě (Havlovi, Rumlovi, Šabatovi-Uhlovi, Šiklová, Dienstbierovi, Schwarzenberg, Bakalovi, Kocáb, Pánek, Halík, Taberiovi, Zaorálek, Pajerová, Bursík-Kateřina Jacques a pár dalších).
Nahlásit
-
-5
+
Josef Fraj|3. 1. 2017 00:20| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 2. 1. 2017 11:34
Na druhé straně je známo, že Founding Fathers si byli dobře vědomi nebezpečí zvrhnutí se demokracie v socialismus či fašismus. Proto přijali 2. dodatek, který zaručuje Američanům právo vlastnit zbraně a zřizovat milice za účelem možnosti svržení zhovadilé vlády. Dokud vláda věděla, že jí nasraní občané mohou svrhnout a bála se například sáhnout jim na majetek, tak to jakž takž fungovalo. Po nějaké době převládly autodestrukční prvky demokracie a společnost zdegenerovala do dnešního předkolapsového stavu.
Jenom pro porovnání:
„Chci vládu, která nechá občany starat se o sebe samotné, jejich ekonomický život a jeho zlepšení. Vládu, která nebude zasahovat do majetkových poměrů, ať již rovných či nerovných, jež jsou výsledkem svobodného ekonomického života občanů či jejich předků.“ – Thomas Jefferson, 3. prezident USA, většinový autor Deklarace nezávislosti (1776)
„Jsme národ, který se stará o své občany. Dáváme pozor jeden na druhého. To z nás dělá Spojené státy americké.“ - Barack Obama, 44. prezident USA
Respekt jsem přestal číst poté, co jsem objevil Finmag. Líbí se mi humanistické ideály, ale časopis je od jisté doby vede do silně socanského tónu. Velký nene. A propos: "Ve Spojených státech se například velmi často připomíná, že to či ono je v rozporu s myšlenkami otců zakladatelů..." S myšlenkami otců zakladatelů se neslučuje ani demokracie v dnešním slova smyslu. Podle těch velebných pánů totiž měli mít volební právo a s ním spojená občanská práva - jen vlastníci půdy s rozlohou nad 100 akrů. Více než polovina z nich byli otrokáři, kteří ve své činnosti pochopitelně pokračovali i nadále a do jednoho byli vinni genocidiem původních obyvatel Severní Ameriky. Tak asi tak.
Nahlásit
-
10
+
Jan Vrbka|2. 1. 2017 10:57
Právě kvůli jednobarevné vatové výplni nečtu Respekt ale Finmag.
Nahlásit
-
5
+
foxy|2. 1. 2017 09:25
Respekt je totálně zoufalý sluníčkářský plátek, ve kterém elity masturbují, o kolik jsou lepší než obyčejný plebs. Stačí se přečíst pár článků.
Diskuze: Erik Tabery: Čekat na nového Havla je marné
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Josef Fraj|3. 1. 2017 00:20
Nejméně oblíbený příspěvek
daniel krieger|4. 1. 2017 11:30
Diskuze
Jiří Krákora|8. 1. 2017 13:02
Nahlásit
Martin Horsky|8. 1. 2017 07:06
Nahlásit
Martin Horsky|8. 1. 2017 03:46| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 2. 1. 2017 11:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Štébl|8. 1. 2017 01:23
Nahlásit
daniel krieger|4. 1. 2017 11:30
Nahlásit
Jiří Novotný|4. 1. 2017 11:24
Nahlásit
Josef Fraj|3. 1. 2017 00:20| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 2. 1. 2017 11:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|2. 1. 2017 19:17| reakce na foxy - 2. 1. 2017 09:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|2. 1. 2017 11:34
Nahlásit
Jan Vrbka|2. 1. 2017 10:57
Nahlásit
foxy|2. 1. 2017 09:25
Nahlásit