A co pád koruny, eura a dolaru o desítky procent. Má cenu v nich držet svůj majetek?
Nahlásit
-
23
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Antonín Kolenatý|3. 6. 2022 15:05
Stačí jedna pořádná sluneční bouře a v digitálním světě bude vymalováno. S bankou a burzou se (doufám) nějak dohodnu — mám papírovou klientskou smlouvu a papírové výpisy z účtu. S kým se budu dohadovat o zmizelém kryptu?
Nahlásit
-
-26
+
Diskuze
Petr Vorlíček|13. 6. 2022 00:36| reakce na Roman Mysík - 4. 6. 2022 12:36
Faktem zůstává, že se jedná o virtuální produkt, nulovou racionální a hmotnou podstatu a hackery napadnutelný produkt. To jste psal o Dolaru nebo Euru? :-)
Petr Vorlíček|13. 6. 2022 00:31| reakce na Jenda Hrach - 4. 6. 2022 20:18
První měsíc banky hřivny nebraly, neofiko kurzy pak na ulici byly 1:10. A to je Ukrajina čtyřicetimilionová země, kterou bezostyšně podporujeme...Nevzývám tu takový malér, že bychom měli pádit do Kanady s holými zadky, nicméně není od věci si uvědomit, že takovou funkčnost nemá žádné jiné aktivum na celičkém světě.
Jan Zoidberg|6. 6. 2022 09:43| reakce na Martin M - 4. 6. 2022 19:06
Jistě, "FOMO funkce" a "hedge proti inflaci" jsou dvě strany téže mince. Je mezi nimi přímá úměra. Čím je aktivum lepším uchovatelem hodnoty, tím je volatilnější. A bitcoin je prakticky dokonalým uchovatelem hodnoty (žádné jiné aktivum není skutečně takto natvrdo a nezfalšovatelně omezeno velikostí emise). Jakmile si toto člověk uvědomí, tak má chuť ho hned všechno skoupit, což vede k bublině, která následně praskne, a tak pořád dokola. Ale i tato jeho vlastnost má své limity, takže racionální člověk se tomu umí přizpůsobit.
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:20| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Ještě mě napadl lepší příklad, kdy lidi „paradoxně“ kupují a nečekají s deflací: auta na baterky. Tam je nyní pokrok (dojezd, životnost, rychlost nabíjení…) snad ještě rychlejší než u PC.
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:18| reakce na Petr Vorlíček - 4. 6. 2022 11:01
Proč byl problém přinést si „bohatství“ ve formě hřiven? Směnárny to neměnily? Koukal jsem teď na kurz UAH/CZK, jestli to třeba s válkou nespadlo (jako rubl), a furt je to kolem 1.2.
Souhlasím ale, že Bitcoin může být cool pro uprchlíky s podstatně horší cestou než přejetí jedné hranice se státem, který jejich zemi podporuje. Například proto, že nemusí mít nic s sebou fyzicky (klíče se dají v nejhorším zapamatovat, nebo samozřejmě uložit pod heslem někam na internet), takže jim to převaděči a celníci nevezmou, a současně není žádná banka státu, ze kterého utíkají (nebo PayPal…), která by jim to mohla zmrazit.
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:13| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
> Prý to měla být digitální měna - ale nikdo tím neplatí
Já jsem slyšel, že na černých tržištích se s tím platí běžně (i když poslední dobou je populární Monero, protože je hůře vystopovatelné). Je to ten váš „kambodžský ebay“? Dokonce jsem někde četl, že to je jako kupovat si „akcie“ černého byznysu: „Monero, které jsem zmínil, je prakticky neoficiální měnou všech temných a ilegálních tržišť na internetu. Investicí do Monera si kupujete defacto podíl na byznysu, který raketově roste, který nikdy žádná vláda nezakáže, protože už je dávno zakázaný a vlády si s ním nevědí rady. Krypto opravdu není "nekryté", jak říkají experti na novinkách cézet. Zrovna ten temný trh možná generuje větší obraty, než kdejaká banánová zemička.“ (neříkám, že s citátem 100% souhlasím, ale líbí se mi)
> (protože nakupovat za údajně deflační měnu je v principu nesmysl)
Lidi nakupují i když jsou věci deflační. Třeba počítač a monitor, na kterém píšu tento příspěvek - kdybych s jeho nákupem ještě počkal, dostanu za menší peníze rychlejší procesor, víc paměti, a lepší obraz (protože technika dělá neustálé pokroky). Ale stejně si lidi z nějakého „ekonomicky nesmyslného“ důvodu počítače kupují.
Martin M|4. 6. 2022 19:06| reakce na Jan Zoidberg - 4. 6. 2022 09:52
No ale to vlastně říkáte to stejné co já - BTC má hlavně FOMO funkci.
To je důvod, proč jeho cena roste (a a ve FUDu klesá) a proč ho mám a občas nakupuju i já.
Ale zase - můžete za mě a mé názory být rád - není potřeba mi to vysvětlovat a o něčem mě přesvědčovat - jsem živoucím důkazem, že si BTC si můžou koupit (tzv. "adoptovat") i lidi, kteří si myslí, že je to nevýznamná investiční hračka.
Tím tedy chci uklidnit všechny, kdo si myslí, že pro nákup kryptoměn tomu "musíte věřit" nebo "rozumět". Nesmysl.
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 13:03| reakce na Roman Mysík - 4. 6. 2022 12:36
"Hackery napadnutelný"? Tak to se vy spíš vraťte do hodin informatiky. :) Žádný jiný systém na světě není tak odolný vůči hacknutí jako bitcoin. Je to čistá kryptografie. Zkuste si najmout armádu hackerů a zaplatit jim miliardu - moje bitcoiny mi neukradnete.
Zbytek je o těch definicích. Pokud budete považovat za peníze např. zlato, pak je jím i bitcoin. Pokud ne, tak není. To mě tolik netrápí. Za mě bitcoin nesplňuje definici měny, definici peněz ano.
Ale no tááák! Hezky se vrátíme do první hodiny finanční gramotnosti a předefinujeme si pojmy "peníze", "měna", "míra hodnoty", "měřítko cen". A potom si v klidu přiznáme, že čistá spekulace zůstává spekulací (a nic proti spekulacím), ať se její příznivci i odpůrci zaklínají čím jen chtějí. Faktem zůstává, že se jedná o virtuální produkt, nulovou racionální a hmotnou podstatu a hackery napadnutelný produkt. Na druhou stranu, ti kdož si ho pro legraci koupili za stovku a prodali za milion reálně existují. Takže každý svého štěstí strůjcem. A při 5% podílu investičního portfolia -proč ne.
Nahlásit
-
0
+
Petr Vorlíček|4. 6. 2022 11:01| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Asi jste nepotkal žádného ukrajince s Bitcoinem v peněžence, že? Ti byli naprosto vysmátí, narozdíl od těch, co si přinesli v penězence pár hřiven...:-(
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 09:52| reakce na Martin M - 4. 6. 2022 09:34
Tak to jste je opravdu blbě pochopil. :)
Jakékoliv protiinflační aktivum (nejen BTC) musíte kupovat v době, kdy je zjevné, že inflace přijde. Nikoliv, když už tu je, navíc ve stagflačním mixu. BTC musíte kupovat v době monetární expanze, ne když centrální banky prudce šlapou na brzdu (ale i tehdy vám stačí jediné - klid a trpělivost, ony zase nohu z brzdy pustí).
Takže jste je měl dobře poslouchat. Když říkali v roce 2015 nebo 2017 nebo ještě při začátku covidu v roce 2020, že to dopadne blbě a přijde inflace, tak tehdy jste měl kupovat bitcoin. Já jsem to udělal a mohu tedy říct, že jeho protiinflační funkce zafungovala dobře.
Martin M|4. 6. 2022 09:34| reakce na Jan Zoidberg - 4. 6. 2022 09:09
Od té doby, co se začalo mluvil o inflaci, tak BTC nikam nestoupá - což je přesný opak než to, co stovky, na možná tisíce kryptověrozvěstů ještě před dvěma lety - a celou dobu předtím - tvrdili ("počkejte až přijde inflace, pak BTC poletí na ATH, protože je to přeci deflační měna, maximální množství, vzácné statky, vysoká poptávka, bla bla bla").
Pokud tím mysleli něco jiného, tak to nevím proč, já píšu to, co si v duchu myslím, ne něco jiného.
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 09:04| reakce na Antonín Kolenatý - 3. 6. 2022 15:05
Vy máte fakt papírové výpisy? :)
Jinak jste opravdu pobavil. Dříve, než se "nějak dohodnete" s bankou, budou vaše úspory zmraženy a použity na uhrazení mimořádné daně pro řešení dopadů přírodní katastrofy.
Bitcoin je nejreplikovatelnější databází v historii lidstva. Má-li nějaký datový soubor šanci na přežití, tak je to on.
Ad sluneční bouře - blockchain je na tolika počítačích a je v nich tolik peněz, že bude spousta lidí, kteří mají techniku zajištěnou i proti takovému výpadku. Teoreticky stačí jedna jediná zachovaná kopie na celé Zemi a jede se dál. A kdyby přišla taková bouře, tak budeme mít dost jiné trable než bitcoin :-)
Utrácet, či neutrácet? Jsou lidé, kteří utrácejí. Jsou lidé, kteří neutrácejí. Doporučuji na youtube seriál Josefa Tětka Bitcoin: Nestátní peníze. Užitek je subjektivní a když se nad tím zamyslíte, tak podpořit svoje okolí a síť tím, že budete Satoshi utrácet, se vám může dlouhodobě vyplatit nárůstem hodnoty sítě. Nebo vás prostě jen baví šířit dobré slovo Satoshiho... A nakonec si stejně radši koupíte chleba, než byste HODLoval až do smrti hladem :-)
Nahlásit
-
7
+
Antonín Kolenatý|3. 6. 2022 15:05
Stačí jedna pořádná sluneční bouře a v digitálním světě bude vymalováno. S bankou a burzou se (doufám) nějak dohodnu — mám papírovou klientskou smlouvu a papírové výpisy z účtu. S kým se budu dohadovat o zmizelém kryptu?
Nahlásit
-
-26
+
Martin M|3. 6. 2022 13:19| reakce na Honza _ - 3. 6. 2022 11:43
To já věřím, že jsou lidé "100% na Bitcoinu" - jsou i lidé "100% na Práně".
Ale uznejte sám - pokud věřím, že je něco v principu deflační, tak není moc hctyré tu věc utrácet. Ti kdo ji utrácí, tak v její deflačnost buď reálně nevěří, nebo se chovají (zamárně) ekonomicky nesmyslně.
Honza _|3. 6. 2022 11:43| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Ad využívání: Jsou lidé, kteří žijí 100% na bitcoinu. Jen pro většinu je pořád snazší jet na fiatu, do bitcoinu případně spořit. Pamatujete vytáčení připojení k internetu? Čekáte 5 minut než a jestli vůbec se připojíte. Jednu fotku stahujete dalších 5 minut. A dnes? :-) Inflace - záleží, jaké období si vyberete. Zoom out. Zato inflace běží pořád, liší se jen její výše. Bankovní systém - zeptejte se Rusů, jak jim funguje. Levné posílání - lightning network.
Ad Martin Mašát - bitcoin je PSEUDONYMNÍ. Používat ho k nelegálním činnostem není to pravé (ač se hodně rozjel v historii na darkmarketech). Je spousta firem, které se zabývají deanonymizací adres na blockchainu a vzhledem k tomu, že fičura bitcoinového blockchainu je jeho historická neměnnost, není moc dobré tam zanechávat stopy. Brojí stejně proti dolaru, když je to stále nejvyužívanější anonymní přenositel hodnoty?
Prý to měla být digitální měna - ale nikdo tím neplatí (protože nakupovat za údajně deflační měnu je v principu nesmysl). Mělo to být digitální zlato - "hedge proti inflaci" - a při rekordní inflaci to oproti ještě nedávným očekáváním a predikcím nikam nestoupá. Dají se tím nahradit bankovní systém tam, kde absolutně nefunguje - ok, ale to (zatím) není problém "západu". A dají se tím (občas relativně) levně posílat peníze na druhou stranu světa ... ale přiznejme si, kdo nakupuje na Kambodžském eBayi?
No, takže i když si myslím, že to (evropanovi, zatím) k ničemu není a dlouhodobě do nesplňuje věštby které kryptověrozvěsti přednáší ... stejně toho trochu mám, protože FOMO.
Nahlásit
-
5
+
Petr Novák|3. 6. 2022 10:28
A co pád koruny, eura a dolaru o desítky procent. Má cenu v nich držet svůj majetek?
Nahlásit
-
23
+
Honza _|3. 6. 2022 07:49
„Nemají žádnou hodnotu, nejsou na ničem založené, neexistuje žádné podkladové aktivum, které by fungovalo jako záchranná kotva,“ To definuje fiat měny, třeba euro? :-) Bitcoin si prošel naprosto obvyklou korekcí. Když spadl ze 100 USD na 10, bylo to procentuálně horší. Chudáci všichni ti, kdo nakupovali ve stodolarové bublině... Nebo v 10000dolarové bublině... Zato šťastní jsou držitelé eura a koruny!
PS: Je bitcoin - a pak jsou shitcoiny. (Možná ještě Monero).
Diskuze: Pád bitcoinu očima expertů. Je čas utéct, nebo naopak držet?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Petr Novák|3. 6. 2022 10:28
Nejméně oblíbený příspěvek
Antonín Kolenatý|3. 6. 2022 15:05
Diskuze
Petr Vorlíček|13. 6. 2022 00:36| reakce na Roman Mysík - 4. 6. 2022 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vorlíček|13. 6. 2022 00:31| reakce na Jenda Hrach - 4. 6. 2022 20:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|6. 6. 2022 09:43| reakce na Martin M - 4. 6. 2022 19:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:20| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:18| reakce na Petr Vorlíček - 4. 6. 2022 11:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jenda Hrach|4. 6. 2022 20:13| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|4. 6. 2022 19:13| reakce na Martin M - 4. 6. 2022 19:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|4. 6. 2022 19:10| reakce na Petr Vorlíček - 4. 6. 2022 11:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|4. 6. 2022 19:06| reakce na Jan Zoidberg - 4. 6. 2022 09:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 13:03| reakce na Roman Mysík - 4. 6. 2022 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Mysík|4. 6. 2022 12:36
Nahlásit
Petr Vorlíček|4. 6. 2022 11:01| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 09:52| reakce na Martin M - 4. 6. 2022 09:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|4. 6. 2022 09:34| reakce na Jan Zoidberg - 4. 6. 2022 09:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 09:09| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|4. 6. 2022 09:04| reakce na Antonín Kolenatý - 3. 6. 2022 15:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Kura|3. 6. 2022 21:46| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 13:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Kura|3. 6. 2022 21:43| reakce na Antonín Kolenatý - 3. 6. 2022 15:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|3. 6. 2022 16:14
Nahlásit
Antonín Kolenatý|3. 6. 2022 15:05
Nahlásit
Martin M|3. 6. 2022 13:19| reakce na Honza _ - 3. 6. 2022 11:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|3. 6. 2022 11:43| reakce na Martin M - 3. 6. 2022 11:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|3. 6. 2022 11:11
Nahlásit
Petr Novák|3. 6. 2022 10:28
Nahlásit
Honza _|3. 6. 2022 07:49
Nahlásit