Články na téma: automobilismus - strana 2
Další články na téma automobilismus najdete na Peníze.cz.

Praštěná hračka přestárlého delikventa. Audi RS3 potírá politickou korektnost
Všude se dočtete o tom, jak budeme všichni jezdit na elektřinu, jak mají být nová auta tišší a „pomáhat“ vám dodržovat rychlost. Spousta lidí vám řekne, že dnešní auta už nejsou to, co bývala – ať už kvůli turbodmychadlům, elektronice, sdíleným platformám nebo celkové „vyměklosti“. Potom si ale sednete do sportovního sedanu od Audi a zjistíte, že je všechno jinak.

Emisní paradox. Jak zmírnění normy Euro 7 pomůže životnímu prostředí
Po tvrdém lobbingu automobilek bude pravděpodobně zmírněna nebo zcela zrušena emisní norma Euro 7. Můžeme očekávat další ekologické aktivisty přilepené k autům. Přesto se pro životní prostředí nemohlo stát nic lepšího. Emisní normy totiž občas napáchají víc škody než užitku. A Euro 7 by bylo jednou z nich.

Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.

Popularita SUV je sice pohroma, ale vypouštěním pneumatik to nezachráníte
Vypouštět ventilky vozům SUV, protože prý představují „ekologickou katastrofu“, je nejnovější hit extrémních ekologistů. A také jedna z největších pitomostí, kterou někdo může v boji za záchranu planety udělat. Nejenže to ničemu nepomůže, často to naopak poškodí řidiče, kterým na životním prostředí záleží. Nemluvě o poškozené image ekologů.

Bohatí elektromobilem, chudí pěšky. Vážně se blíží konec dostupných aut?
Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.

Parkovací místo zdarma aneb Když se z pravičáků stávají soudruzi
Všichni víme, že žádný oběd není zadarmo a mocná neviditelná ruka trhu je lék na každou bolístku. Parkovací místo zdarma je ale lidské právo.

Elektromobil má jasné výhody, brzy po něm sáhne každý, říká Dobeš
Elektromobily jsou lepší než auta se spalovacím motorem, a to ze dvou důvodů. Za prvé s výjimkou baterie jsou konstrukčně jednodušší, za druhé lépe a dynamičtěji jezdí. I proto se už brzy stanou při koupi nového vozu první a přirozenou volbou, říká ve Finmag podcastu motoristický novinář Vojtěch Dobeš.

EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt
Začíná se mluvit o konkrétním termínu zákazu prodeje automobilů se spalovacím motorem v EU a vypadá to, že přijde už v roce 2035. Ekologové jásají, petrolheadi pláčou. Ve skutečnosti na tom ale vůbec nezáleží. Na tom, čím budete za 15 nebo 20 let jezdit, to nejspíš vůbec nic nezmění. Vysvětlím vám proč.

Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl
S tržní kapitalizací více než 800 miliard dolarů (17,2 bilionu korun) je Tesla hodnotnější než dvanáct největších automobilek světa dohromady. Sama mezi ně nepatří. Vyrobí každý rok asi tolik aut, jako udělají v Boleslavi oktávek.

Investice s vůní benzinu. Veteráni očima expertů
Krize roku 2008 vystřelila ceny automobilových veteránů vzhůru. Udělá korona to samé? Jak investovat do starých aut a pro koho taková investice vlastně je?

Dieselgate. Než se to promlčí
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Očima expertů: Pane řidiči, vaši výplatní pásku! Pokuty podle příjmů?
V některých zemích se výše pokuty za dopravní přestupky počítá podle toho, kolik hříšník vydělává. Co takhle něco podobného zavést u nás? Ptáme se advokáta Tomáše Sokola, ředitele Autoklubu ČR Radko Ječmínka, ekonoma Lukáše Kovandy, právníka Petra Němce a dalších osobností.